Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آیت‌الله اسدالله مدنی پس از شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی در سال 1358، امامت جمعه شهر تبریز را به عهده گرفت. 
وی کمتر از دو سال بعد از ترور شهید طباطبایی، در 20 شهریور 1360 به دست منافقین ترور شد و به شهادت رسید. نشانه رفتن یک جایگاه واحد از سوی دو گروه تروریستی مختلف آن هم طی مدت زمانی کوتاه می‌تواند نشانگر اهمیت و ویژگی خاص این پست به خصوص برای جریان‌های تروریستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این نکته که گویی گروهک فرقان و سازمان مجاهدین خلق ( منافقین) هدفی واحد را دنبال می کردند خود تامل برانگیز است.
آیت‌الله مدنی با آغاز مبارزات انقلابی در سال 1342 امام خمینی (ره) دستگیر و مدت‌ها دور از شهر قم تحت نظر قرار گرفت. حکومت، غیرمذهبی جلوه دادن قیام و در نهایت اعدام امام (ره) را پیگیری ‌کرد. در این روزها آیت‌الله مدنی که از استادان نامی حوزه علمیه نجف اشرف به شمار می‌رفت از دستگیری امام اطلاع پیدا کرد و کلاس‌های درس و بحث خود را تعطیل و به سوگ شهدای نهضت ایران نشست که تاثیر زیادی در تخریب وجهه خارجی حکومت محمدرضا شاه داشت.
آیت‌الله مدنی نخستین کسی بود که در نجف به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام خمینی لبیک گفت و با تعطیل کردن کلاس های خود و تشکیل مجالس سخنرانی جهت افشای چهره رژیم پهلوی گام برداشت. 
وی در این زمان در نجف سردمدار جریان دفاع و پشتیبانی از نهضت امام به شمار می‌آمد و وقایع ایران را برای طلاب بیان می‌کرد.
مبارزه با بهاییت

بنابر گزارش دفاع پرس ؛ بروجردی داماد شهید آیت‌الله مدنی در خصوص فعالیت‌ مبارزاتی این شهید بزرگوار برای مقابله با فرقه بهاییت روایت کرده است: شهید مدنی احساس کرد که زادگاه اصلی (آذرشهر) در خطر محاصره اقتصادی فرقه ضاله بهاییت یعنی این مسلک و مرام استعماری صهیونیستی قرار گرفته و مراکز حساس شهر مانند کارخانه تولید برق و ... به دست آن‌ها افتاده است. 
لذا با بیانات آتشین خود مردم را علیه آنان بسیج کرد تا آنجا که مصرف برق آن‌ها را تحریم و مردم از چراغ‌های نفتی استفاده کردند. از این مهم‌تر آذرشهر که نزدیک به تبریز واقع شده است در آن زمان مقدار زیادی از نان تبریز را تامین ‌کرد. به دستور آیت‌الله مدنی مردم از فروش نان و مایحتاج زندگی به این فرقه خودداری کردند و آنان مجبور شدند از این شهر مذهبی و اسلامی کوچ کنند. 
به این ترتیب تب مبارزات ضدبهایی بالا گرفت اما تمام این حوادث از طرف شهربانی وقت پیگیری و شهید مدنی تنها عامل همه تحریکات ضدبهایی شناخته شد. در نتیجه او را به همدان تبعید کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مدنی بهائیت مبارز اسدالله سالروز شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت

 به گزارش  تابناک به نقل از جماران، امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) و مسئول حوزه علمیه شرق تهران دارفانی را وداع گفت.

 آیت‌الله ضیاء الدین نجفی تهرانی چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود.

وی نویسنده، محقق حوزوی است که شاگردان بسیاری را در حوزه و دانشگاه تربیت کرده است. وی از درس فلسفه آیات، علامه طباطبایی (ره)، محمد شاه آبادی، آقا یحیی انصاری شیرازی، حاج آقا رضا صدر (اخوی امام موسی صدر) و شهید مطهری بهره برده است.

آیت الله نجفی تهرانی در علم هیات نجوم از شاگردان علامه حسن زاده آملی و در عرفان و اخلاق (به مدت ۱۰ سال) شاگردِ آیت‌الله بهجت و آیت‌الله بهاءالدینی بوده است. ایشان همچنین در فقه و اصول، از محضر آیات عظام گلپایگانی، حائری یزدی و آمیرزاهاشم آملی بهره‌مند شده است.

بالغ بر ۲۰ جلد اثر توسط ایشان در رشته‌های فقه، اصول، تفسیر، تاریخ و معارف نوشته شده و ایشان، نماینده مراجع معظم تقلید در امور پاسخ‌گویی به مسائل شرعی نیز است. حوزه علمیه و مسجد جامع نبی اکرم (ص) در شرق تهران، پایگاه مبارزات انقلابی ایشان و مرکز پشتیانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده و اکنون، محل پرورش و آموزش سربازان امام زمان (عج) و مراجعه متدینین و مومنین است.

دیگر خبرها

  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد