Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با تلاش های صورت گرفته، بنیاد مستضعفان موافقت کرد باغ و باغچه مجاور باغ رحیم آباد بیرجند را از لیست مزایده های خود حذف کند.

حسن رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از انتشار مزایده بنیاد مستضعفان و قرار گرفتن باغ واقع در خیابان مدرس بیرجند در لیست این مزایده اعتراض هایی واصل شد که در توافق صورت گرفته این باغ از لیست مذکور حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آنچه در آگهی بنیاد آمده باغچه ای مشتمل بر چند اصله درخت و فاقد هرگونه بنا است که در حریم باغ و عمارت رحیم آباد قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خرید و فروش اینگونه فضاها منع قانونی ندارد گفت: بهره بردار موظف به رعایت ضوابط میراث فرهنگی بوده و هر گونه ساخت و ساز در آن ممنوع است.
وی بیان کرد: باغ و عمارت رحیم آباد در تملک میراث فرهنگی است و بنیاد هیچ مداخله ای در مالکیت آن ندارد.
فرماندار بیرجند نیز 2 روز قبل در اینستاگرام خود با انتشار عکس آگهی مزایده املاک بنیاد مستضعفان نوشت: فروش باغ مجاور باغ رحیم آباد باید متوقف شود.
علی ناصری در ادامه عنوان کرد: این باغ ثبت ملی نشده ولی صلاح بر این است از لیست مزایده حذف شود.
وی در ادامه این نوشته اینستاگرامی گفته است؛ قبلا با مسئولان بنیاد مستضعفان مذاکره شده بود تا در خصوص ساماندهی وضعیت، کاربری و بهره برداری از املاک آن سازمان در بیرجند، یک بررسی کارشناسی و توافق 2 طرفه بین بنیاد و مسئولان استان صورت بگیرد لذا این مزایده، نقض آن توافق (غیرمکتوب) است.
فرماندار بیرجند در پست بعدی خود پس از حذف نام باغ رحیم آباد از لیست آگهی مزایده عمومی فروش املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نوشته است که مطالبه عمومی و پیگیری فرمانداری نتیجه داد.
9893 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام فرابورس، مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

گفتنی است؛ قرار است در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شود.

همچنین ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار خواهد شد.

کد خبر 6085198

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد
  • برگزاری مزایده جدید پارسیلون خرم‌آباد
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • مزایده
  • آخرین خبرها از پارسیلون خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • آخرین خبرها از «پارسیلون» خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • عملیات وعده صادق مستضعفان عالم را دلشاد کرد
  • عملیات «وعده صادق» مستضعفان عالم را دلشاد کرد