Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با عنایت اهل بیت علیهم السلام و همت مهندسان و عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات، این پروژه پیچیده فنی و مهندسی با هدف گسترش فضای زیارت و رفاه حال زائران در زیر قبه سیدالشهدا(ع) و پیش از ایام پیک ماه محرم به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح دلایل اجرای این طرح گفت: گنبد کنونی حرم مطهر امام حسین(ع) به وزن تقریبی یکهزارو200تن روی چهارستون که قدمت آنها به دوران آل بویه برمی‌گردد، قرار گرفته است.

پلارک ادامه داد: این ستون‌ها در فاصله حدود یک‌متر و 70 سانتی‌متری با ضریح بنا شده بود که با توجه به افزایش شمار زائران در سال‌های اخیر، مشکلاتی را برای تردد و زیارت ایجاد می‌کرد.

وی ادامه داد: محدودیت فضای ناشی از این فاصله اندک، به‌ویژه در ایام پیک همچون محرم و اربعین بیش از همیشه احساس می‌شد لذا پروژه لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح از سال 94 با مسئولیت ستاد بازسازی عتبات استان کرمان آغاز شد.

پلارک با بیان اینکه اکنون فاصله ضریح مطهر تا هر یک از ستون‌ها به بیش از 4متر افزایش یافته است اظهار کرد: کار مقاوم سازی دیوارهای اطراف ضریح نیز با بتن مسلح و شبکه آرماتوربندی به اتمام رسیده و به این ترتیب زمینه برای انتقال و نصب گنبد جدید آماده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) که ارتفاع آن 7.5 متر از گنبد کنونی بلندتر است در کرمان با استفاده از فناوری نوینی ساخته شده و با هماهنگی تولیت حرم مطهر پس از اربعین امسال جهت نصب به کربلا ارسال خواهد شد.

پلارک در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش مذبوحانه دشمنان دو ملت ایران و عراق جهت ایجاد تفرقه اشاره کرد و گفت: همانهایی که چشم دیدن پیروزی‌های حشدالشعبی و مدافعان حرم را نداشتند اکنون به‌دنبال فضاسازی‌ رسانه‌ای و بازی کردن با احساسات و افکار عمومی دو ملت هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر لزوم هوشیاری دو ملت در مواجهه با دسیسه‌های تفرقه افکن دشمنان گفت: اتاق فکرِ وهابی، صهیونیستی و آمریکایی از مدت‌ها پیش عملیات رسانه‌ای خود را علیه مقدسات شیعیان و بازسازی عتبات آغاز کرده بود و اکنون در آستانه مانور بزرگ اربعین به‌دنبال شعله‌ور کردن آتش نفاق است.

پلارک با اشاره به نقش وحدت آفرین گنگره عظیم اربعین حسینی گفت: همنوایی دو ملت ایران و عراق در برپایی این راه‌پیمایی عظیم و میزبانی از زائران در سال‌های گذشته، امسال نیز با شکوه‌ بیشتری قدرت جهان تشیع را به رخ دشمنان خواهد کشید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عتبات عالیات حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان اشنویه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم از کلنگ زنی و آغاز عملیات ساخت سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان این شهرستان خبر داد.

سید علی ترابی افزود:  طرح احداث سالن چند منظوره ورزشی روستای سنگان از محل اعتبارات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان بوده که برای اجرای آن در مجموع سه میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

ترابی اظهارکرد: بزودی این طرح با حضور مردم و مسئولان و ورزشکاران کلنگ زنی و عملیات اجرایی  آن آغاز خواهد شد.

وی، کلنگ‌زنی گاز رسانی روستاهای ذمه و آلکاباد و جشن پایانی آن با اتمام این دو روستا، پیگیری تسریع در عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهری،  احداث ۵۵ کلاس درس در شهرستان، اجرای طرحهای عمران شهری شهرداریها، موفقیت طرحهای مخابرات در سطح استان ،اتمام طرحهای راهداری با پایان راه روستاهای مندان و پولیه، اجرای طرحهای تأمین آب آشامیدنی روستاها و برگزاری باشکوه  جشنواره گیلاس را برخی از اقدامات صورت گرفته و درحال اجرا و پیگیری عنوان کرد.

فرماندار شهرستان اشنویه، همچنین با قدردانی از زحمات مدیر و مجموعه کارکنان و معلمان شهرستان در امر تعلیم و تربیت و نیز تشکر از تلاش اصحاب رسانه اظهار امیدواری کرد با تعامل و همدلی مردم و مسئولان شهرستان، گامهای مؤثر و اساسی برای توسعه شهرستان برداشته شود.

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد