Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@15:07:28 GMT

بسته‌های تشویقی در چارچوب طرح تفصیلی شهر

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۰۱۲۴

بسته‌های تشویقی در چارچوب طرح تفصیلی شهر

یک کارشناس شهرسازی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی شهرداری باید با طرح تفصیلی شهر منطبق باشد، گفت: اگر بسته‌های تشویقی شهرداری در حیطه اهداف طرح تفصیلی باشد، قابلیت عملیاتی شدن را خواهد داشت.

مهرداد کیهان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توجه به ظرفیت محله‌ها و مناطق مختلف از ضروری‌ترین اقدامات برای رونق ساخت و ساز به شمار می رود، بدون شک اگر بر محله محوری که در سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی نیز بر آن تاکید شده توجه ویژه‌ای شود، شاهد رونق ساخت و ساز در شهر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: نیاز هر منطقه باید با توجه به ظرفیت‌های آن تعریف شود و پروژه‌های شهری منفعت منطقه را در نظر بگیرد نه اینکه شاهد فروش تراکم بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها باشیم.

این کارشناس شهرسازی به تهیه بسته‌های تشویقی برای رونق ساخت و ساز در شهر اشاره کرد و افزود: بسته‌های تشویقی شهرداری باید با طرح تفصیلی شهر منطبق باشد، در واقع اگر بسته‌های تشویقی در حیطه اهداف طرح تفصیلی باشد، قابلیت عملیاتی شدن را دارد و به رونق ساخت و ساز نیز کمک خواهد کرد.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به نقش مشارکت مردمی در استفاده از ظرفیت‌های مناطق اظهار کرد: بهترین راه در زمینه افزایش مشارکت مردمی، معرفی طرح‌ها و پروژه‌های شهری در منظر مردم قبل از اجرای آنها است، اما معمولا شهروندان بعد از اجرای پروژه از آن مطلع می‌شوند.

کیهان‌فر با تاکید بر اینکه شرایط مشارکت مردمی باید برای تمامی اقشار جامعه یکسان و قابل سهولت باشد، گفت: اگر طرح‌ها شفاف و روشن و با آگاهی مردم به مرحله اجرا برسند، شاهد افزایش مشارکت مردم خواهیم بود که در این میان توجه به قشر متوسط و مشارکت آنها نقش به سزایی خواهد داشت.

وی افزود: اگر جامعه شهری مشارکت قشر متوسط را از دست بدهد به سمت فروپاشی خواهد رفت و متاسفانه با شرایط فعلی قشر متوسط در حال تبدیل شدن به اقشار ضعیف جامعه هستند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بسته تشویقی ساخت و ساز پروانه ساخت و ساز شهرداری اصفهان مشارکت مردمی اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، سید جلال الدین محمدیان خواننده شناخته شده تصنیف مردان خدا  از اهمیت توجه به نوگرایی و جوانگرایی در جامعه گفت و عنوان کرد: امر مشخصی است که نسل‌های ما پیر می‌شوند و نسل‌ها باید تازه و پویا شوند، هر کس به اندازه سطح درکش می‌بایست این را بپذیرد که جامعه نیاز به نیروی جوان پویا دارد.

وی در ادامه توضیح داد: این مساله را دولت باید با سیاست‌های جدید تشویقی برای مردم جدی بگیرد و همین جایزه و رویکرد‌هایی از این دست می‌توانند اثرگذار باشند منتها باید دید جز سطح نخبگانی، مردم را هم مورد توجه قرار می‌دهیم یا خیر.

محمدیان اظهار داشت: جوانی که به لحاظ مالی و اقتصادی شرایط معمولی داشته باشد و بتواند هزینه یک یا چند فرزند را بدهد، قطعا از فرزنداوری روی نمیگرداند چرا که یک امر ذاتی و سرشتی است.

وی با تاکید براینکه همین صحبت‌های هنرمندان در تشویق جامعه اثرگذار است، گفت: هنرمند هم لازم است دراین عرصه به میدان بیاید و اظهار نظر کند، من بااین سیاست موافق هستم و آن را اعلام میکنم، سایر هنرمندان بعنوان اشخاص اگاه و الگو می‌بایست اظهارنظر کنند، تا تشویقی برای جامعه باشد و برای ازدیاد نسل پیشگام شوند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است