Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:05:18 GMT

دوران نامزدي داشته باشيم يا نه؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۰۳۲۴

دوران نامزدي داشته باشيم يا نه؟

خبرگزاري آريا -

اما مدت دوران نامزدي نبايد خيلي کوتاه باشد و نبايد خيلي طولاني باشد. هر يک از اين شرايط جنبه هاي مثبت و منفي خاصي دارد که در زير به آنها اشاره خواهد شد.
دوران نامزدي يک دوران شناخت است و تجربه نشان داده است که نحوه ي استفاده بهينه از اين دوران مي تواند تأثير بسيار زيادي بر زندگي زناشويي داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مدت دوران نامزدي نبايد خيلي کوتاه باشد و نبايد خيلي طولاني باشد. هر يک از اين شرايط جنبه هاي مثبت و منفي خاصي دارد که در زير به آنها اشاره خواهد شد.
جنبه ها مثبت طولاني شدن دوران نامزدي
_ قسمت هايي از شخصيت همسرتان را خواهيد شناخت که به طور معمول امکان ندارد بر آنها آگاهي يابيد، مگر آنکه با هم زندگي کنيد
براي شناخت شخصي که به طور متناوب و نه پيوسته او را مي بينيد، هيچ راهي بهتر از اين نيست که عملاً با او زندگي کنيد، در ديدارهاي کوتاه دو يا سه ساعت در هفته، بيشتر افراد بهتري رفتارشان را نشان مي دهند، اما واقعيت در زمان طولاني تر آن هم هنگامي آشکار مي شود که با هم زير يک سقف زندگي کنيد.
هنگامي که با کسي زندگي مي کنيد، عادت ها، نگرش ها و رفتارهايي را از او مي بينيد که هرگز از او سراغ نداشتيد، چرا که او را در محل زندگي دائم، و يا به عبارتي «منطقه ي امن»او مي بينيد که همان خانه اش باشد و بنابراين جنبه هايي از شخصيت او را خواهيد ديد که اگر مثلاً فقط با او بيرون مي رفتيد، امکان نداشت که ببينيد، او را هنگامي مي بينيد که خسته، مريض، عصباني، و مأيوس و غرغرو است.زندگي مشترک قدرت و خويشتن داري مي طلبد و ايجاب مي کند طرفين، سازش و انعطاف پذيري هايي از خود نشان دهند. تنها با زندگي مشترک است که طيف کامل تري از عکس العمل هاي احساسي و روحي شريک زندگي تان بر شما فاش مي شود.
_ در مي يابيد که آيا سبک زندگي شما و همسرتان از تفاهم و هماهنگي حقيقي برخوردار است يا خير
بسيار از مردها براي روابط عشقي دراماتيک معشوق هاي فوق العاده اي هستند، اما شوهرهاي بسيار بدي هستند. بسياري از زن ها نيز رفيق هاي «نيمه وقت» فوق العاده اي هستند، اما همسران و مادران تمام وقت وحشتناکي اند. ممکن است از عشق ورزيدن به کسي لذت ببريد، اما از زندگي با او بيزار باشيد. ويژگيهايي که موجب مي شوند، عاشق کسي شويد و از ديدن او لذت ببريد، ممکن است کافي نباشد تا هماهنگي هميشگي شما را پس از آن که همخانه شديد، تضمين کنند.ممکن است دريابيد که سبک زندگي شما و همسرتان با يکديگر هماهنگي و همخواني ندارند و اين چيزي است که هرگز نمي توانستيد بفهميد مگر آنکه همخانه بوديد.
_ در مي يابيد که قابليت و توانايي همسرتان در ايجاد ارتباطي حقيقي و کانوني گرم، به چه ميزان است
زندگي مشترک، قدرت و خويشتن داري مي طلبد و ايجاب مي کند طرفين سازشکار و انعطاف پذير باشند.به اين دليل که عادات و خواسته هاي دو انسان متفاوت و منحصر به فرد، حال با يکديگر ادغام مي شوند. ممکن است هرگز متوجه نشويد که همسرتان تا چه ميزان تمايل و قابليت ارتباطي مستحکم وصميمي را دارد، مگر اينکه تعهد زندگي مشترک با او را عهده دار شويد. تنها وقتي که مجبويد با هم در باره ي امور اقتصادي، غذا،مسئوليت هاي خانه، تملکات و... تصميم بگيريد از اينکه آيا همسرتان همراه خوبي است يا خير، مي توانيد مطئمن شويد.
_ مي توانيد از ازدواج به دلايل نادرست و زندگي مشترک زود هنگام و نسنجيده برحذر باشيد
گرچه زندگي مشترک مي تواند تجربه شيريني از يک رابطه باشد، اما چنانچه زودهنگام، نپخته و نسنجيده بدان وارد شويد، اشتباهي بزرگ خواهد بود. زندگي مشترک و همخانه شدن پيش از آنکه رابطه ي شما و همسرتان به سطح رضايت بخش و قابل قبولي از تعهد، پختگي و ثبات روحي رسيده باشد، مي تواند عملاً موجب تسريع فروپاشي رابطه گردد.چنانچه آمادگي تحمل فشارهاي زندگي مشترک را نداريد، ممکن است رابطه تان زير بار تنش از هم بپاشد که زندگي مشترک زود هنگام با خود به همراه خواهد آورد.
_ ممکن است ازدواج زودهنگام موجب شود که از لحاظ روحي و عاطفي تنبل شويد
چنانچه ازدواج و زندگي مشترک برايتان به صورت هدفي بزرگ درآمده باشد و نيز پيش از آنکه به راستي آمادگي آن را داشته باشيد، زندگي مشترک را آغاز کنيد، اين خطر رابه جان خريده ايد که ديگر همچون گذشته از لحاظ روحي و احساسي فعال نباشيد. به اين معنا که ممکن است براي حفظ آرامش از رويارويي با مسايل و مشکلات سرباز برنيد، مخصوصاً اگر نياموخته باشيد که چگونه با همکاري يکديگر بر روي مشکلات و درگيري هايتان کار کنيد تا آنها را حل کنيد. اين امکان وجود دارد که به همسر خود توجه و قدرداني کمتري از گذشته نشان دهيد و از رابطه تان در بسياري از جهات غافل شويد، چرا که ديگر او مال شما است و هميشه در کنارتان است.
_ «توافق»و «قرار»زندگي مشترک با کسي، لزوماً به معناي رابطه و ارتباط با او نيست، بلکه تنها يک صورت واظهار و ابراز آن است
يکي از معمول ترين و رايج ترين اشتباهاتي که بسياري از زوج ها مرتکب مي شوند، اين است که از لحاظ عاطفي تنبل و کم کار مي شوند و اين ريسک براي آن دسته از زوج هايي که پيش از تثبيت يک پيوند احساسي مستحکم، زندگي مشترک را آغاز کرده باشند، بسيار خطرناک است.
جنبه هاي منفي طولاني شدن نامزدي
از جمله آفات طولاني شدن ايام نامزدي موارد ذيل را مي توان نام برد:
_ وسوسه هاي شيطان و بهانه هاي دل
از آن جا كه دختر و پسر براي اولين بار با يكديگر صميمي شده و توجّه وافري به جنس مخالف نموده و در رفتار و كردار و جمال و كمال ديگري دقيق مي شوند، شايد به نكاتي برخورد كنند كه سبب كاهشِ رغبت آنان گردد. در اين ايام بايد توجه داشت مقايسه همسر با ديگراني كه به طور گذرا و كوتاه با آنان برخورد مي كنيم، درست نبوده و غور در رۆياها و خيال پردازي ها در اين نوع افكار بسيار خطرناك است و چه بسا اين مقايسه ها هوس را دامن زده و تنوّع را زنده مي كند و خرمن زندگي مشترك را مي سوزاند و به اين نتيجه منجر مي شود که ديگران از همسرشان بهترند.
_ چشم و همچشمي ها و توقعات بي جا
گاهي مشاهده مي شود كه دختر و پسر يا خانواده هايشان از هم توقعات بي جا دارند و بارهاي سنگيني را بر هم تحميل مي كنند و دوران شيرين را تلخ مي نمايند. اين توقعات معمولاً مادي و برخاسته از چشم و همچشمي ها و رسومات غلط است.
_ شکستن حريم ها
زوج هايي که قرار است مدت طولاني با هم نامزد باشند ممکن است حدود حريم را رعايت نکنند و روابط جنسي کامل داشته باشند که همين موضوع علاوه بر اين که مشکلاتي براي آنها بوجود مي آورد و دوران نامزدي را از حالت طبيعي و عادي خود خارج مي کند ممکن است براي يکي از طرفين فشار و الزام براي ازدواج بوجود بياورد و ديگري انگيزه ي ازدواج را به طور کامل از دست بدهد.
_ دخالت و وسوسه جاهلان و مغرضان
چه بسا ديده شده كه دوران شيرين نامزدي به خاطر دخالتهاي بي جا و فضوليهاي ديگران دچار تلخي و سردي شده است... و بهترين اسلحه در مقابل اين دشمنان سعادت، همدلي، صميميت و هوشياري دختر و پسر است.
_ محدوديت ارتباطات و غيرت بي جاي خانواده دختر
برخي از خانواده ها با توجه به رسومات جاهلانه و غيرت و تعصب بي جا و غلط مانع از روابط عاطفي و دوستانه دخترانشان با نامزد شرعي اش مي شوند، و نمي گذارند تا نامزد دخترشان بيشتر به ملاقاتش برود. و لذا پسر درمانده، چاره اي جز عروسي و كوتاه كردن مدت نامزدي ندارد.
_ خستگي و دلسردي
زماني كه دختر و پسر انس و شناخت لازم را نسبت به يكديگر پيدا نمايند، از لحاظ مسائل عاطفي و رواني و زناشويي نيازمند محرميتي بيشتر مي باشند؛ لذا محدوديت و محروميت هاي زمان نامزدي، آنان را خسته و نگران نموده و آن شور و اشتياق اوليه و آرامش خاطر را از بين مي برد، و اگر بخواهند به صميميتي بيشتر و به رفت و آمدهاي زيادتر بپردازند موجب ناراحتي خانواده ها مي شوند. چه بسا در اين ميان حرف و حديث ها و كدورت هايي به وجود مي آيد كه شايد تأثير ناخوشايندي بر روحيه دختر و پسر گذاشته كه حتي اثرات آن در زندگي مشترك نيز ديده شود.
منبع : tebyan.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین

رضا عباسی کارگردان مستند «رش او» که این روزها در پکیج نوروزی پلتفرم هاشور در حال اکران است در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره علت پرداختن به این موضوع گفت: زمانی که وارد لرستان شدیم، ۱۲ ماه از سیل گذشته بود. خانواده‌ای عزیزشان را از دست داده بودند و به دنبال جسد فرزندشان بودند، این مساله خود به خود فضای دراماتیکی را در این خانواده جاری می‌کرد؛ پدر هر روز در رودخانه به دنبال جنازه پسرش بود، تلفن‌هایی از پیدا شدن جسد داشتند و باید آن‌ها را شناسایی می‌کردند و ... به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در میان هزاران اتفاق دیگری که این سیل رقم زده بود، به این موضوع بپردازیم.

وی درباره تدوین این مستند که محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است، عنوان کرد: توزیع هوشمندانه اتفاقات در فیلم باید بتواند تماشاگر را همراه کند که کشمکشی با آن داشته باشد از این رو، این روایت را برای موضوع سیل انتخاب کردیم. فیلمبرداری در سه مقطع انجام شد، تصاویر آرشیوی هم از سیل وجود داشت. امیر ادیب‌پرور از تدوینگران به نام و خوب سینماست که دوست قدیمی من است و حرف مشترک با یکدیگر داشتیم، این همکاری باعث به وجود آمدن «رش او» با این چیدمان شد که برای ما راضی‌کننده بود.

عباسی درباره همکاری خانواده حاضر در مستند، بیان کرد: مژگان صیادی تهیه‌کننده «رش او» است که همراهی او با پروژه بسیار به ما کمک کرد و به تیم ما مجال داد که خانواده داغدار یاسین، ما را جزوی از خودشان ببینند. سعی کردیم نظم زندگی آن‌ها را به هم نزنیم و در ناپیداترین حالت ممکن، تصاویری را که برای روایت نیازمندیم، ضبط کنیم. ما کنار آن‌ها زندگی می‌کردیم، غذا می‌خوردیم، به چرا می‌رفتیم و به طور کلی عضوی از خانواده شدیم که بتوانیم لحظات نابی را تصویربرداری کنیم.

کارگردان «مازاد» درباره واکنش خانواده سوژه پس از به پایان رسیدن مستند و پخش آن، عنوان کرد: باتوجه به رابطه‌ای که کماکان با فضل‌الله جوادی، پدر یاسین دارم از نتیجه فیلم خوش‌شان آمده است. ما سعی کردیم که در ساده‌ترین حالت ممکن حق مطلب را ادا کنیم و با موضوع حیاتی یک خانواده روبه‌رو شویم چراکه پسر بزرگ یک طایفه لُر برای‌شان همه چیز است و به نوعی شاه مهره‌شان را از دست داده‌اند. شاید مستند «رش او» یاد یاسین را برای آن‌ها زنده نگه دارد.

وی که مستند «رش او» را به همراه عوامل حرفه‌ای ساخته است، درباره تفاوت شیوه مستندسازی حرفه‌ای و تک نفره تصریح کرد: بخشی از شیوه ساخت مستند به بودجه و بخشی دیگر به آمادگی سوژه مربوط می‌شود؛ شبکه‌های تلویزیونی که نیازمند محتوای تصویری مستند دارد، ترجیح‌شان فیلمسازی تک ‌نفره است چراکه معتقدند یک نفر با وسایل فیلمبرداری هم هزینه کم‌تری دارد، هم ممکن است که نظم زندگی سوژه را از بین نبرد تا بتواند راحت‌تر جلوی دوربین قرار گیرد. شاید فیلمسازی تک نفره، بنا به موضوع انتخاب شده و مواجهه فیلمساز با سوژه، پاسخگوتر باشد.

این مستندساز در پایان درباره اکران آنلاین مستندها تاکید کرد: اکران آنلاین، آن هم در این حجم گسترده تولید اتفاق خوشایندی‌ است. زیست ما در هیچ دوره‌ای تا این حد، در پیوند عکس و تصویر که زیبایی‌شناسی خاص خودش را وارد زندگی‌مان می‌کند، نبوده است. اکران آنلاین باعث شده است با گوناگونی نگاه‌ها در فیلمسازی مستند آشنا شویم درصورتی که پیش از این، تنها ۲ شکبه تلویزیونی مستند و شبکه چهار، فیلم مستند پخش می‌کردند و اکران آنلاین باعث شده است که فیلم‌هایی که در جریان جدی‌تر حوزه مستند عرضه می‌شوند، بیشتر و صحیح‌تر دیده شوند.

کد خبر 6085507 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم