Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:55:27 GMT

بیماران هموفیلی هشترود، بدون فاکتور خونی

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۰۸۶۸

بیماران هموفیلی هشترود، بدون فاکتور خونی

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی گفت: بیماران هموفیلی هشترود، فاکتور ندارند.

«اکرم طبقچی» در گفت‎وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: نوسانات ارزی، مشکل خاصی برای فاکتورهای انعقادی مورد استفاده بیماران هموفیلی پیش نیاورده است، بلکه مشکل ما، مابه‎التفاوت قیمت و عملکرد بیمه است که بیماران هشترودی را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 وی خاطرنشان کرد: با کمبود فاکتور مواجه نیستیم، بلکه بیمه‌‏ها به تعهدات خود در قبال پرداخت مابه‎التفاوت داروها عمل نکرده و باعث می‎شوند تا توان خرید داروخانه‎ها پایین بیاید و یا از تحویل دارو به بیمار امتناع کنند.  

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این مشکل در شهرستان هشترود به قدری تشدید شده که هموفیلی‎های هشترود برای دریافت فاکتور با پیمودن مسافتی طولانی به تبریز مراجعه می‎کنند.  

گفتنی است، هموفیلی نوعی اختلال انعقاد خون است که در آن مدت زمان خونریزی نسبت به افراد سالم بیشتر بوده و خون این افراد به اندازه‎ی کافی فاکتور انعقادی (هشت و 9) ندارد.  

 بدن انسان 13 نوع فاکتور انعقادی خون دارد که سبب لخته شدن خون و قطع خونریزی می‎شود و کمبود هر یک از آن‎ها موجب اختلالاتی در بدن فرد می‌شود که هموفیلی نوع A و B، فون ویلبراند و اختلال پلاکتی از آن دسته هستند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام فاکتور منطقه آذربایجان شرقی هموفيلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی اظهار کرد: از ۱۴۶ مدرسه شهرستان ۲۵ مدرسه این شهرستان با قدمت بیش از ۴۰ سال در حال تخریب هستند و به صورت فوری به تجدید بنا نیاز دارند.

فرماندار هشترود در آیین زنگ سپاس اظهار کرد: مدارس «فاطمیه (س)» و شهید رجایی در مرکز شهر از شرایط بد فیزیکی برخوردار هستند و اولیاء دانش آموزان، حاضر به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس نیستند.

وی همچنین از نیاز ۷۰ مدرسه هشترود به تعمیر و نوسازی خبر داد و تحقق این مهم را از الزامات توسعه شاخص‌های آموزشی در این شهرستان برشمرد.

قشلاقی گفت: ۱۰ مدرسه کانکسی هم در این شهرستان وجود دارد که نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی از خیرین خواست در احداث مدرسه شبانه روزی و فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اهتمام داشته باشند.

در این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه شهرستان تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تشویق شدید نکونام در تمرین، مصدوم داد!
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵