Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، نخستین جشن آکادمی سینماسینما، شامگاه یکشنبه ۱۸ شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.
کیانوش عیاری رئیس نخستین جشن سینما سینما گفت: امسال اولین سالی است که آکادمی سینماسینما کار خود را آغاز کرده است و امیدوارم با کمک شما دوستان، این جشن به سمت هدفی که توسط آقای کثیریان و دوستانشان برنامه‌ریزی شده است، جلو برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیوان کثیریان دبیر نخستین جشن سینماسینما نیز بیان کرد: در مرحله اول سعی کردیم که از ۶۰ نفر از متخصصان سینمای ایران کمک گرفته و فیلم‌های برگزیدگان سینمای ایران را مشخص کنیم. خوشبختانه با کمک شما دوستان اولین سال برگزاری این جشن به گرمی برگزار شد. اتفاق بسیار خوبی که در نخستین سال برگزاری این جشن صورت گرفت ۱۷۰ نفر از اهالی رسانه برجسته‌ترین چهره سال ۹۶ را انتخاب کردند. 
وی ادامه داد: شب گذشته با آقای عیاری درباره نوشته‌های اهالی رسانه که در اختیارمان قرار گرفته است صحبت می‌کردیم، واقعاً آنقدر این نقطه نظرات خوب است که می‌توان آن ها را تبدیل به یک کتاب کرد. از همین جا از تمامی دوستانم اجازه می‌خواهم که نقطه نظراتی که در اختیارمان قرار دادند، منتشر کنیم. این جشن قرار بود زودتر از این برگزار شود؛ اما به خاطر تداخلی که جشن خانه سینما داشت، این جشن را دیرتر برگزار می‌کردیم.
در ادامه این مراسم کلیپ معرفی اعضای آکادمی سینما سینما به نمایش در آمد.
سپس ویدیویی از امیر نادری نویسنده و کارگردان سینما به نمایش در آمد. محمدرضا اصلانی درباره امیر نادری اظهار کرد: چهره امیر نادری یک نمونه اعلای رشد و تحول است، ما کمتر فیلمسازی را داریم که توانسته باشد این ویژگی‌ها را یکجا داشته باشد، داریم. آن انرژی که امیر نادری برای کارهایش دارد، من در کمتر انسانی دیده‌ام. او نمونه ای از یک انسان زنده و کامل است. امیر نادری در فیلم‌هایش یک سبک زندگی در جامعه را به تصویر می‌کشد. او نمونه از کسی است که بدون پشتوانه کارش را شروع کرد، تلاش کرد و موفق شد. باید او را ستایش کرد و بزرگ داشت.
وی ادامه داد: امیر نادری فیلمسازی برای همه جهان است. فکر می‌کنم او می‌تواند الگویی برای نسل جدید فیلمسازان کشورمان باشد. نادری به ما آموخت که در هر شرایطی می‌تواند هنرمند و موفق بود. توصیه من به همه جوانان این است که زندگی امیر نادری را نصب العین خود قرار دهند. سلام و درود خود و همه اهالی سینما را از همین‌جا به امیر نادری ابلاغ می‌کنم.

محمود دولت آبادی رمان‌نویس نیز درباره امیر نادری خاطرنشان کرد: امیر نادری شخصیت بسیار سمجی بود. یک روز قرار بود فیلمی بسازد و قرار بود دنبال من بیاید. ۷ صبح آمده بود گفت بیا برویم. امیر نادری شخصیت والایی داشت و هنوز فیلمی که در جنوب ساخت را در یاد دارم. من کلاً سینما رو نیستم؛ اما تقریباً تمامی فیلم‌های امیر نادری را تماشا کردم.
بهترین فیلم کوتاه و مستند
احترام برومند، جمشید گرگین و مسعود رایگان روی صحنه می‌آیند و جایزه بخش بهترین فیلم کوتاه را به بهمن و بهرام ارک برای تولید فیلم کوتاه «حیوان» تقدیم می‌کردند.
سپس جایزه بهترین فیلم مستند توسط مسعود رایگان، رویا تیموریان و رخشان بنی اعتماد به آزاده موسوی و کورش عطایی برای فیلم مستند«در جستجوی فریده» اهدا شد.
رویا تیموریان در این مراسم گفت: بسیار خرسندم که عضو آکادمی سینماسینما بوده‌ام. آرزو می‌کنم که دوباره در روزی که حال سینما بهتر بود دور هم جمع شویم.
مسعود رایگان نیز بیان کرد: فکر می‌کنم که باید کمی سینمای مستند جدی گرفته شود و پرچم این بچه همیشه بالا نگه داشته شود.
بهترین فیلمساز اول
جایزه این بخش توسط محمد متوسلانی و حسین محجوب به احسان بیگلری برای ساخت فیلم سینمایی «برادرم خسرو» تقدیم شد.
همچنین دیپلم افتخار این بخش به اصغر یوسفی‌نژاد برای کارگردانی فیلم سینمایی «ائو» اهدا شد.
بهترین بازیگر
رضا کیانیان، پوران بنایی برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین بازیگر زن ۹۶ به لیلا حاتمی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «رگ خواب» اهدا شد.

 
جایزه بهترین بازیگر مرد ۹۶ به نوید محمدزاده برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «بدون تاریخ؛ بدون امضا» تقدیم شد.
بهترین فیلمنامه

جایزه بهترین فیلمنامه نخستین جشن سینماسینما توسط کمال تبریزی و فرید مصطفوی به وحید جلیلوند و علی زرنگاربرای نگارش فیلمنامه «بدون تاریخ، بدون امضا» اهدا شد.
چهره موثر سال ۹۶

رضا عطاران به عنوان چهره موثر سال ۹۶ اعلام شد.
بهترین کارگردان
سیروس الوند و سیامک شایقی روی صحنه آمدند و جایزه این بخش را تقدیم کردند.

جایزه بهترین کارگردان سال ۹۶ به حمید نعمت‌الله برای کارگردانی فیلم سینمایی «رگ خواب» اهدا شد.
بهترین فیلم
جایزه بهترین فیلم سال ۹۶ توسط کیانوش عیاری، علیرضا شجاع نوری و هوشنگ گلمکانی به فیلم سینمایی «رگ خواب» به تهیه‌کنندگی حمید نعمت‌الله تقدیم شد.

دیپلم افتخار این بخش به فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند اهدا شد. این در حالی است که باز هم خبری از نام احسان علیخانی به عنوان تهیه‌کننده مشترک نبود. 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا

پنج بازیکن برای کسب جایزه بهترین بازیکن ماه لالیگا رقابت می کنند.

طرفداری | با اعلام وب سایت لالیگا، پنج بازیکن از پنج تیم مختلف نامزد کسب عنوان جایزه بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا هستند که اسامی و عملکرد این پنج بازیکن به شرح زیر است:

وینیسیوس جونیور (رئال مادرید): 2 بازی / 2 پیروزی / 0 تساوی / 0 شکست / 1 گل / 1 پاس گل یاگو آسپاس (سلتاویگو): 2 بازی / 1 پیروزی / 0 تساوی / 1 شکست / 2 گل / 2 پاس گل یوسف النصیری (سویا): 2 بازی / 2 پیروزی / 0 تساوی / 0 شکست / 2 گل / 1 پاس گل ایسکو (رئال بتیس): 2 بازی / 2 پیروزی / 0 تساوی / 0 شکست / 0 گل / 1 پاس گل ساویو (ژیرونا): 2 بازی / 1 پیروزی / 0 تساوی / 1 شکست / 0 گل / 1 پاس گل

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • «پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • جوكوويچ بهترین ورزشکار جهان شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • دستیار درستکار به کادرفنی تیم ملی برگشت
  • برناردو سیلوا: پس از آن پنالتی و حذف مقابل رئال مادرید، خواب به چشمم نیامد