Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد های ۱۲۰روزه تشدید می شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پنج شنبه و جمعه وزش باد شدیدتر است و سرعت باد به بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت می رسد، افزود: طی این مدت این شرایط در برخی از این نواحی سبب بروز پدیده طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در روزهای پنج شنبه و جمعه در جاده های مواصلاتی «زابل- نهبندان»، «زاهدان- نهبندان»، «زاهدان- زابل» و «ایرانشهر- بم» وزش باد همراه با گردوخاک سبب کاهش شدید دید می شود.

وی گفت: طی این مدت وزش باد با شدت کمتر موجب بروز پدیده گرد و غبار گسترده در زاهدان و سایر نواحی مرکزی و جنوبی استان سیستان و بلوچستان و به تبع آن موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید دراین مناطق می شود.

ملاشاهی خاطر نشان کرد: همچنین دمای هوا نیز از روز پنج شنبه در شمال سیستان و بلوچستان و از روز جمعه در نواحی مرکزی استان حدود ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت طوفان طی این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک به خصوص بر روی سلامت و بهداشت مردم و همچنین حمل و نقل جاده ای ضروری است.

کد خبر 4399075

منبع: مهر

کلیدواژه: طوفان سیستان هواشناسی سیستان و بلوچستان مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان ماه محرم مشهد هفته دولت شیراز شهرکرد احتکار یاسوج خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز در بیشتر ساعت‌ها در نیمه شرقی کشور، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی مناطق کشور بارش‌های سیلابی پیش‌بینی کرد و افزود: امروز هشدار نارنجی مربوط به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است که سبب سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق می‌شود. فردا در کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد تداوم دارد که این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی در کشور ماندگار است.

وی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: وزش باد شدید در چند روز آینده در نیمه شرقی کشور تداوم دارد. امروز تنگه هرمز و دریای عمان و فردا شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی افزود: آسمان تهران نیمه ابری است که در برخی ساعت‌ها با افزایش باد همراه است. همچنین بیشینه دما امروز در پایتخت به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و روند دمایی در تهران افزایشی است.

کد خبر 6088328 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است