Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - اداره ملي آمار چين دربيانه‌اي اعلام کرد: تازه‌ترين آمارها نشان مي دهد به رغم افزايش تعرفه‌هاي کاخ سفيد بر روي کالاهاي وارداتي از اين کشور، تراز تجاري پکن در برابر آمريکا مثبت است.
دراين بيانيه اداره ملي آمار چين آمده است، مازاد تجاري اين کشور در ماه اوت امسال در برابر آمريکا به 31 ميليارد دلار رسيد و اين رقم در مقايسه با ماه قبل از آن بيانگر افزايش 18/7 درصدي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت چين در ماه گذشته 44 ميليارد و400 ميليون دلار کالا به آمريکا صادر کرد که در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته 13/2 درصد افزايش داشته است.
همزمان با آن «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا اعلام کرد، «واشنگتن» تصميم گرفته است روي 200 ميليارد دلار کالاي چيني تعرفه 25 درصدي اعمال کند.
رويارويي تجاري آمريکا وچين درپي تصميم «دونالد ترامپ» مبني بر اعمال افزايش تعرفه گمرگي از جمله بر فولاد و آلومينيوم وارداتي از چين از هشتم ماه مارس 2018 آغاز شد.
دراطلاعيه اداره ملي آمارچين درباره تراز مثبت تجاري اين کشوردرقبال آمريکا به آمار ماه‌هاي جولاي و اوت 2018 توجه شده است.
تراز تجاري چين دربرابر آمريکا در ماه اوت 31 ميليارد دلار مثبت بوده واين رقم در مقايسه با ماه قبل آن (جولاي) حدود 19 درصد رشد را نشان مي دهد.
از گزارش اعلام شده توسط اداره ملي آمار چين درباره تراز مثبت تجاري در برابر آمريکا برداشت هاي متفاوتي ارائه مي شود، به خصوص آنکه برغم تصميم رئيس جمهوري اين کشور براي اعمال تعرفه هاي جديد بر روي کالاهاي چيني در ماه مارس، اما اجراي اين مقررات تازه از ششم جولاي 2018 بوده است.
درگزارش اداره ملي آمار چين درباره تراز مثبت تجاري در برابر آمريکا به نتايج مقايسه آمارصادرات کالا به اين کشوردرماه جولاي با ماه اوت استناد شده است، که براي تعيين اثرات واقعي تعرفه هاي جديد کاخ سفيد بر کاهش يا افزايش ميزان صادرات که بر تراز تجاري تاثيرمستقيم دارد، بايد در ماه هاي آتي آنرا مورد ارزيابي فني و کارشناسي قرار داد.
اگر چه دراين مدت يک ماهه جولاي تا اوت هم طبق آمار ارائه شده توسط اداره ملي آمارچين رشد 19 درصدي صادرات کالا از اين کشوربه آمريکا را نشان مي دهد، اما بايد توجه داشت که بخشي از توان رقابت تجاري چين دربازارهاي بين المللي به سياست کاهش قيمت تمام شده، عرضه کالا پايين تر از قيمت تمام شده (دامپينگ) به بازاهاي هدف صادراتي و همچنين حمايت هاي مالي مستقيم وغير مستقيم دولت پکن از شرکت هاي چيني در عرصه صادرات متکي است که استفاده انفرادي يا ترکيبي از هر يک از اين عوامل در افزايش توان رقابت شرکت هاي چيني با رقبا بسيار مهم است.
تلاش چين براي حفظ مازاد مثبت تجاري در مقابل امريکا
اين ديدگاه وجود دارد که دولت چين به منظور حفظ حداقل مازاد مثبت تجاري در برابر آمريکا که به تلفيقي از جنگ تجاري و سياسي بين دو کشور تبديل شده است، ازابزارهايي استفاده کرده، که با کاهش سود شرکت هاي چيني وپذيرش هزينه هاي مالي به دولت اين کشور، برنده اين جنگ تجاري بشود که نتيجه حاصله از اين رويارويي، بر جايگاه سياسي آنان تاثير مستقيمي خواهد داشت.
دولت چين به دليل تسهيل کردن دسترسي شرکت هاي اين کشور به مواد اوليه ارزان قيمت وهمچنين دستمزد پايين کارگران، زمينه توليد کالا با حداقل قيمت تمام شده را دارد که مزيتي براي پکن درتجارت بين الملل محسوب مي شود.
نويسنده: محمدرضا عسگري
139/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی