Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@15:54:22 GMT

عارف علوی : رئیس جمهوری ساکت نخواهم بود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۱۱۹۸

عارف علوی : رئیس جمهوری ساکت نخواهم بود

جهان > آسیا و اقیانوسیه - همشهری‌آنلاین:
عارف علوی که یکشنبه ۱۸ شهریور به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور پاکستان سوگند یاد کرد، گفت که تمامی مسئولیت‌ها در راستا توسعه کشور را انجام خواهد داد و یک رئیس جمهور ساکت نخواهد بود.

 عارف علوی پس از ایراد سوگند به عنوان رئیس‌جمهور جدید پاکستان گفت: نقشم را برای ارتقا بخش‌های آموزش و بهداشت کشور ایفا خواهم کرد، تامین امکانات رفاهی اولیه برای تمامی مردم عادی پاکستان را تضمین می‌کنم و در عین حال در حوزه قانون اساسی نیز خواهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارف علوی یکی از بنیانگذاران حزب حاکم تحریک انصاف پاکستان یک روز پس از پایان دوره پنج ساله ریاست‌جمهوری ممنون حسین در کاخ ریاست‌جمهوری سوگند یاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیشن،مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید به گذار قدرت صلح‌آمیز پاکستان به دولت جدید این کشور پس از یک کمپین انتخاباتی ناآرام انجامید.

عارف علوی یکی از افراد مورد اعتماد و کلیدی عمران خان، نخست‌وزیر جدید پاکستان در حزب و همچنین مسائل ملی محسوب می‌شود.

او از سال ۲۰۰۶ به مدت هشت سال به عنوان دبیرکل حزب تحریک انصاف پاکستان خدمت کرد و در سال ۲۰۱۳ و همچنین ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از اعضای پارلمان از ایالت کراچی انتخاب شد.

در مراسم تحلیف عارف علوي بسیاری از مقام‌هاي برجسته داخلی و خارجی از جمله نخست‌وزیر پاکستان، رئیس سنا، رئیس و معاون رئیس پارلمان، قضات دادگاه عالی، وزیر امور خارجه چین، وزیر اطلاعات عربستان سعودی، دیپلمات‌ها و اصحاب رسانه حضور داشتند.

در همین زمینه: عارف علوی سیزدهمین رییس جمهوری پاکستان شد یک زن، رئیس دادگاه عالی ایالتی پاکستان شد برنامه‌های ریاضتی عمران خان برای پاکستان نوین عمران خان کابینه خود را معرفی کرد اداره حسابرسی ملی پاکستان، عمران خان را احضار کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست