Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@06:54:59 GMT

دلار مجددا صعودی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۲۳۱۹

دلار مجددا صعودی شد

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تهدید مجدد دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا به اعمال تعرفه بیشتر بر روی کالا‌های وارداتی چینی باعث شد تا بورس‌ها مجددا وارد محدوده قرمز شوند. تهدیدات ترامپ در شرایطی بیان می‌شود که طبق آخرین گزارش‌ها، مازاد حساب تجاری چین با آمریکا به سطح کم سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرگ مک کانا- استراتژیست ارشد بازار در موسسه "اکسی تریدر" گفت: آمار‌های تجاری چین و رکورد مازاد تجاری آن با آمریکا به ما می‌گوید که باید با تعصب کمتری به پیامد‌های جنگ تجاری نگاه کرد.

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، بورس هنگ کنگ بیشترین ریزش را داشت به نحوی که شاخص با ۱.۳ درصد عقب نشینی در سطح ۲۶۶۱۸.۳۲ واحدی قرار گرفت. شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" نیز با ۰.۸ درصد کاهش، سطح ۲۶۸۱.۱۴ واحدی را به ثبت رساند. بورس توکیو نسبتا بدون تغییر باقی ماند.

در سایر بورس‌های آسیایی، بورس سیدنی استرالیا ۰.۱ درصد، بورس سنگاپور ۰.۴ درصد و بورس تایوان۱.۲ درصد ریزش کردند. ریزش‌ها در بورس‌های فیلیپین و اندونزی نیز شدید بود.

هم چنین همان طور که انتظار می‌رفت، انتشار آمار خیره کننده از اشتغال زایی ماه اوت در آمریکا باعث شد دلار در مدار صعودی قرار گیرد به گونه‌ای که هر یورو به ۱.۱۵۵۲ دلار و هر پوند به ۱.۲۹۲۰ دلار کاهش یافت. هر دلار به ۱۱۰.۹۶ ین رسید.

صعود دلار در برابر ارز‌های نوظهور نیز ادامه یافت به گونه‌ای که ارزش دلار در برابر روپیه با گذشتن از سطح 72 رویه به بالاترین سطح 20 سال اخیر رسید.

در بازار نفت برای هر بشکه نفت خام " وست تگزاس اینترمدیت" ۶۸.۰۹ دلار و برای هر بشکه نفت برنت ۷۷.۲۶ دلار پرداخت شد که به نسبت معاملات هفته گذشته به ترتیب 34 سنت و 43 سنت افزایش نشان می‌دهد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا چین جنگ شاخص عقب نشینی اشتغال دلار یورو نفت دلار رئیس جمهور آمریکا شاخص عقب نشینی نفت پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آن‌ها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.

تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست. این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته، ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

دیگر خبرها

  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید