Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین نصوری در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: مسئله امنیت از مهمترین مسایلی است که باید در عرصه پژوهش های علمی و تخصصی به آن پرداخته شود.
وی افزود: تولید ادبیات جدید در حوزه فرهنگ امنیتی ناظر به آموزه های مهدوی از جمله مباحث مرتبط ساختار سازی امنیتی و نگاه به جریانات نوپدید و نقش آنها با شکل گیری جامعه و ذهنیت امنیتی جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: مطرح کردن این مباحث در بین جامعه دانشگاهی و حوزوی و جامعه نخبگانی کشور و بازخوردگیری آنها و ارایه در مقالات همایش نقش مهمی در تولید این ادبیات جدید دارد.
معاون مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به برپایی همایش امنیت با رویکرد مهدویت بیان کرد: در این راستا 50 سوال تخصصی در قالب ریز موضوعات این همایش در نظر گرفته شده است و تا کنون مصاحبه هایی نیز با شخصیت های برجسته ای از جمله آیت الله مقتدایی انجام شده است؛ تا کنون نیز 25 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.
وی گفت: با توجه به اینکه امروزه سرویس های جاسوسی دشمن تمرکز بسیاری در حوزه مهدویت دارند و با ساخت سی دی هایی چون ظهور نزدیک است یا جریان هایی چون احمدالحسن به دنبال یافتن مقاصد خود و ایجاد گسست در جامعه متحد مهدوی هستند.
وی اظهارکرد: بخشی از مفاهیم امنیتی و فرهنگ امنیتی به شکل مشترک مورد بحث قرار می گیرد ولی مهم این است که این مسایل با رویکرد مهدوی مورد کنکاش قرار گیرد؛ در این زمینه با استفاده از روایات آیات به این مساله پرداخته می شود و نظریات علمی که در این همایش مورد بحث قرار می گیرد روی همین منابع تکیه دارند.
نصوری گفت: ظهور مسایل مختلف و نا امنی های مختلف از عوارض دوران غیبت و آخرالزمان است که به همین جهت پیگیری مباحث مرتبط به ایجاد نگاه امن به حوزه مهدویت دارای اهمیت بسیار است؛ برخی نیز بیان می کنند که در پیش از ظهور مکلف به انجام کاری نیستیم و قرار نیست تمرین آمادگی برای یاری امام را نیز داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اکسپوی تهران به دنبال احیای جایگاه مازندران در کریدورهای بین المللی حمل و نقل به منظور رونق و توسعه تجارت خارجی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت های توانمند در حوزه صادراتی در این نمایشگاه حضور دارند و این امر پشتوانه جدی برای مبادلات تجاری در کشور است، اظهار کرد:
رویکرد استان مازندران در این نمایشگاه که با حضور بیش از ۲۷ شرکت معظم صادرات محور استان برگزار شده است، افزایش مبادلات تجاری در حوزه بین الملل است و خوشبختانه تفاهمات اولیه خوبی با شرکت های خارجی منعقد شده است.

حسینی با اشاره به اینکه امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه شاهد سرفصل جدیدی در توسعه تجارت استان مازندران باشیم، تصریح کرد: از جمله مسائلی که در این نمایشگاه پیگیری می کنیم، نقش جدی در کریدورهای حمل و نقلی و ایجاد مجموعه ها، هلدینگ ها و هاب های چند کشور با رویکرد انتقال کالا و تولید کالا به صورت واسطه ای در مناطق آزاد است که با حضور صاحبان نظر و مجموعه های مختلف در استان و کشور امیدواریم در آینده حوزه صادرات مازندران موثر واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه مازندران در جایگاه مناسبی در همه کریدورهای تعریف شده بین المللی چین، هند و روسیه دارد، یادآور شد: بنا داریم با این رویکرد در ۱۴۰۳ در مبادلات و مناسبات تجاری با همسایگان و کشورهای هدف تجاری و صادراتی حضور داشته باشیم.

کد خبر 6093969

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • تفسیر یک ضرب‌المثل در برنامه تلویزیونی | این ضرب‌المثل درباره افراد متظاهر است | ویدئو
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد