Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@11:24:58 GMT

348.8 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در 4 ماهه نخست سال

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۲۹۸۷

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی از وضعیت بودجه عمومی دولت نشان می‌دهد که از 421 هزار میلیارد ریال در 4 ماهه نخست سال درآمدهای مالیاتی با رشد 17.5 درصدی به 348.8 هزار میلیارد ریال رسیده است.

مالیات مستقیم

در بخش مالیات‌های مستقیم 152.4 هزار ملیارد ریال درآمدزایی صورت گرفته که 43.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد از مجموع درآمدهای مالیاتی را شامل می‌شود. این درصد در سال گذشته 53.8 درصد بوده است. در زیربخش مالیات‌های غیرمستقیم مالیات بر اشخاص حقیقی با 23.3 درصد بیشترین سهم را دارا می‌باشد. این نوع مالیات در چهارماهه نخست سال 81.2 هزار میلیارد ریال درآمدزایی کرده است.

مالیات بر درآمدها نوع دیگری از مالیات مستقیم است که با رشد 11.9 درصدی تقریبا 17.2 درصد از مالیات‌های مستقیم را شامل می‌شود. میزان درآمد حاصل از این مالیات 59.9 هزار میلیارد ریال است در حالی که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته 53.5 هزار میلیارد است. مالیات بر ثروت به عنوان نوع دیگری از مالیات مستقیم با رشد  35.5 درصدی تقریبا 11.3 هزار ملیارد ریال درآمد ایجاد کرده است.

مالیات غیرمستقیم

مالیات غیرمستقیم 56.3 درصد از کل درآمدهای مالیاتی در چهار ماهه نخست سال را شامل می‌شود و میزان آن 196.4 هزار میلیارد ریال می‌باشد که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته 137.1 هزار میلیارد ریال بود و در سال 96 رشد 4.8 درصدی را تجربه کرد.

در میان اجزای مالیات غیرمستقیم مالیات بر واردات با 50 هزار میلیارد و مالیات بر کالا و خدمات با 146 هزار ملیارد ریال را شامل می‌شود که از انواع مالیات بر کالا و خدمات مالیات بر ارزش افزوده با 92 هزار ملیارد ریال بیشترین سهم را دارا است.

بنابراین مجموع درآمدهای مالیاتی دولت در چهار ماهه نخست سال 348.8 هزار میلیارد ریال است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 296.9 هزار میلیارد ریال بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بانک مرکزی بودجه درآمد دولت رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند