Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-کی از رهبران ائتلاف سائرون در عراق اعلام کرد که مرجعیت دینی با اسامی پنج نامزد برای پست نخست وزیری از جمله حیدر العبادی، نوری مالکی و هادی العامری مخالفت کرده‌ است.

صباح الساعدی، از رهبران ائتلاف سائرون عراق به رهبری مقتدی صدر در مصاحبه با شبکه الشرقیه نیوز گفت: سیدعلی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان با اسامی پنج نامزد پست نخست وزیری مخالفت کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پنج نامزد عبارت هستند از حیدر العبادی نخست وزیر عراق، نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، فالح الفیاض رئیس برکنار شده حشد شعبی و طارق نجم، از رهبران حزب الدعوه.

وی افزود: ائتلاف "اصلاح و بازسازی" که شامل سائرون، النصر، الوطنیه، الحکمه و طرف‌های دیگر است چند نامزد برای پست نخست وزیری دارند اما العبادی جزو این نامزدها نیست.

یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح نیز اعلام کرد: مرجعیت دینی عراق خواهان تعیین شخصیت جدیدی برای پست نخست وزیری براساس معیارهای جدید و به دور از سهمیه‌بندی‌ها شده لذا مالکی و العبادی دیگر فرصت دستیابی مجدد به پست نخست وزیری را نخواهند داشت.

اخیرا نماینده مرجعیت دینی عراق خواهان تعیین یک نخست وزیر مسؤول شده بود که دارای شجاعت و توانایی کافی برای اداره امور کشور باشد.

از سوی دیگر، منابع آگاه به روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة اعلام کردند: فراکسیون‌های سائرون و الفتح در پی حوادث اخیر استان بصره و فشار مرجعیت دینی برای تعیین نخست‌وزیری براساس معیارهای جدید به موضع نزدیکی دست یافته‌اند و قرار است نشستی میان پنج فراکسیون اصلی شیعی (سائرون، الفتح، النصر، دولت قانون و الحکمه) برای بررسی ارائه اسامی جدید جهت در اختیار گرفتن پست نخست وزیری برگزار شود.

به گفته منابع، مقتدی صدر نشست‌هایی را در دفتر خود در نجف با نمایندگانی از فراکسیون سائرون و الفتح برای مهار بحران بصره و تشکیل دولت جدید برگزار کرده است.

به نظر می‌رسد در این نشست توافق شده که مقتدی صدر  به درخواست الفتح دست از تایید العبادی برای احراز مجدد پست نخست‌وزیری بردارد و در مقابل الفتح نیز هیچ نامزدی از این فراکسیون را برای پست نخست وزیری مطرح نکند.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق