Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@18:28:32 GMT

دانشگاه فردوسی مشهد برترشد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۳۷۰۹

دانشگاه فردوسی مشهد برترشد

نمایندگان دانشگاه فردوسی مشهد موفق به کسب مقام نخست در مرحله نهایی بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور شدند.

به گزارش قدس آنلاین، دانشجویان دانشگاه فردوسی با حضور در بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور بیشترین تعداد مدال طلا را در مرحله نهایی کسب کردند.

در این رویداد علمی، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با کسب ۵ مدال طلا بالاتر از سایر دانشگاه‌های کشور قرار گرفت و پس از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف با کسب سه مدال طلا و دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان، بیرجند، همدان، یزد، پردیس فارابی تهران-قم و پردیس هنر تبریز هرکدام با کسب یک مدال طلا در جایگاه بعد قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۲۷ رتبه مابین ۴ تا ۱۵ درمجموع رشته‌های مورد رقابت، از دیگر افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره از المپیاد علمی دانشجویی است.

گفتنی است المپیاد علمی دانشجویی بزرگ‌ترین مسابقه علمی دانشجویی کشور در دوره کارشناسی محسوب و در ۲۲ رشته و در دو مرحله منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به همراه برترین رتبه‌های آزمون کارشناسی ارشد در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند. مدال‌آوران المپیاد از جوایز بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند و رتبه‌های ۱ تا ۱۵ می‌توانند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های برتر کشور به ادامه تحصیل بپردازند. شورای هدایت استعدادهای برتر (شهاب) در معاونت آموزشی دانشگاه، مسئولیت برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی علمی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و اعزام آنان به المپیاد علمی دانشجویی را در سال‌های اخیر بر عهده داشته است.

سعید محمدی خفاجه، محمدعلی بهبودی، کیوان میرزایی، بنیامین بشری و محسن دره دارای مدال طلای المپیاد و زهرا شاه مرادی مدال نقره المپیاد و الهام عطار حاجی سفید سنگی مدال برنز بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور را کسب کردند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: المپیاد علمی دانشجویی کشور دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت

رئیس دانشگاه شاهد گفت: حدود ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد در سال تحصیلی جاری جذب شدند.

چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به جذب اساتید جدید در این دانشگاه گفت: امسال حدود ۵۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه شاهد جذب شده و این تعداد برای سال تحصیلی آینده افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص نحوه جذب اساتید در این دانشگاه گفت: جذب اساتید در دانشگاه شاهد بر اساس آیین نامه جذب انجام می‌شود و مراحل جذب بر اساس قانون صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا گزارش یا شکایتی از اساتید از سوی دانشجویان صورت گرفته و چه برخوردی در این خصوص انجام شده گفت: از بین ۳۴۴ استادی که در دانشگاه شاهد تدریس می‌کنند، تنها شکایت از یک استاد از سوی دانشجویان داشتیم که این استاد را خودم شخصا خواستم و صبحت کردم که شروع آن هم یکی از دانشجویان بود که این استاد علیه حجاب در کلاس صحبت کرده بود که به این استاد خاطی گفته شد و تذکر لازم دادیم که تاکنون تکرار نشده است.

چلداوی اضافه کرد: شکایت از اساتید در دانشگاه شاهد بسیار معدود است و اگر موردی هم اتفاق بیفتد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی