Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آلمان بنا به درخواست آمریکا مشارکت در حمله نظامی احتمالی متحدان غربی خود به سوریه را در دستور کار قرار می‌دهد. ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "بیلد" آلمان  در گزارشی نوشت: "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان این مسئله را مورد بررسی قرار می دهد که در صورت حملات شیمیایی در حمله دولت سوریه به ادلب ارتش آلمان چگونه می تواند اقدامات نظامی علیه ارتش دولت بشار اسد را در پیش گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه "بیلد" در این گزارش نوشت که وزیر دفاع آلمان این مسئله را مد نظر دارد که در آینده به ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه برای حمله احتمالی به سوریه بپیوندد. البته پیش شرط دولت آلمان برای مشارکت در این عملیات نظامی حمله شیمیایی جدیدی از طرف دولت سوریه به شهروندان خود است.

دلیل این ارزیابی و تصمیم دولت آلمان درخواستی است که از طرف آمریکا به دفتر صدر اعظم آلمان ارائه شده است. وزارت دفاع آلمان در یک هیات کارشناسی اخیرا گزینه های مختلف را مورد بحث قرار داده است. این گزینه ها شامل پروازهای شناسایی و یک تجزیه و تحلیل آسیب ها بعد از یک حمله تا مشارکت در عملیات نظامی در سوریه است.

در این گزارش آمده است که اگر بشار اسد دوباره علیه مردم خود از گازهای سمی استفاده کند در کنار ایالات متحده ، انگلیس و فرانسه این بار آلمان هم با تورنادوهای ارتش خود زیر ساخت های نظامی و انبار مهمات در سوریه را هدف قرار می دهد. پارلمان آلمان هم در صورت مداخله ارتش و بعد از آن در این باره حق تصمیم گیری دارد و این عملیات بدون مصوبه پارلمان انجام خواهد شد.

وزارت دفاع آلمان شرایط در سوریه را دلیلی برای نگرانی ارزیابی کرده است. نشریات آلمانی با استناد به یک  موضع مشترک وزارت دفاع آلمان و وزارت امور خارجه نوشتند که مسلما ما در این دوران در ارتباط تنگاتنگ با متحدان آمریکایی و شرکای اروپایی خود هستیم.در تمام سطوح ما دائما درباره شرایط فعلی وسناریوهای بحران دیگر و گزینه های عمل مشترک تبادل نظر می کنیم.

در آوریل گذشته ایالات متحده، فرانسه و انگلیس بزرگترین حمله هوایی مشترک از زمان آغاز جنگ در سوریه را به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی علیه دوما در دستور کار قرار دادند. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در آن زمان مشارکت آلمان در این عملیات نظامی را رد کرد.

 اما بعد از تصمیمات دولت سوریه برای حمله به آخرین پایگاه تروریست‌ها در شهر ادلب با حمایت ایران و روسیه بسیاری مقامات کشورهای غربی از جمله آلمان مرتبا درباره عواقب چنین حمله‌ای هشدار می دهند.

  دولت آلمان چندی پیش از دولت روسیه درخواست کرده است که رهبری سوریه را از حملات برنامه ریزی شده به ادلب باز دارد.

"اولریک دمر"، معاون سخنگوی دولت آلمان در این باره گفته است که ما از روسیه انتظار داریم که دولت سوریه را از چنین فاجعه‌ای بازدارد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هم چندی پیش گفت که یک حمله جدید به ادلب پتانسیل این را دارد که تبدیل به یک فاجعه واقعی شود. همچنین وزارت کشور آلمان هم شرایط را مورد ارزیابی قرار می دهد.

به این ترتیب در حالی که بسیاری رسانه ها حمله به ادلب را آخرین جبهه اسد برای پیروزی در جنگ علیه تروریست ها ارزیابی می کنند، اما کشورهای غربی تلاش می کنند تا با هشدارهایی از این مسئله جلوگیری کنند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم درباره حمله به مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه به دولت این کشور هشدار داده است.

ماس همچنین تاکید کرده است که آلمان همه اقدامات لازم را برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه و جلوگیری از حمله به ادلب و فاجعه انسانی تهدید کننده ای که می تواند به وقوع بپیوندد انجام می دهد.

با وجود همه این هشدارها روسیه و سوریه مصمم به براندازی آخرین پایگاه شورشیان و پاکسازی تروریست ها از این منطقه هستند.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دومای روسیه از کشورهای غربی خواسته است تا در مورد تأمین مالی حملات تروریستی اخیر در این کشور تحقیق کنند.

اعضای دومای دولتی روسیه و چند شخصیت عمومی در نامه‌ای به نهادهای مجری قانون در روسیه، آلمان، قبرس، آمریکا و فرانسه، از آنها خواسته‌اند تا درباره سازمان‌دهی و تامین مالی حمله های تروریستی از سوی آمریکا و کشورهای عضو ناتو و سرویس های اطلاعاتی اوکراین علیه روسیه تحقیق کنند.

این نامه خطاب به دادستانی کل روسیه، کمیته تحقیقات روسیه، وزارت دادگستری فدرال آلمان، وزارت دادگستری آمریکا و مقامات قبرس و فرانسه تهیه شده است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، تاکنون ۱۳۹ نفر کشته و ۱۸۲ تن زخمی شده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

کد خبر 6063794

دیگر خبرها

  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم حضرت رقیه (س)
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • دستور جدید رئیسی برای خیرین