Web Analytics Made Easy - Statcounter

ه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین همایش تخصصی "فرصت ها در حوزه یورآسیا" به منظور  بررسی نحوه فعالیت در حوزه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری حوزه اورآسیا و تحلیل نحوه فعالیت و بررسی تجارب حضور بخش های خصوصی و دولتی کشورمان در دو دهه گذشته برگزار شد. این همایش باحضور  تجار، بازرگانان، فعالین اقتصادی، مسئولین اتاق بازرگانی صنایع و معادن  مقام های وزارت صنعت همچنین سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر کشورمان در ایراوان با تاکید براینکه حضور نخبگان، جوانان تحصیلکرده و متخصص ایرانی فرصت مغتنمی برای آینده کشورمان است افزود: آنها در صورت داشتن مجال و فرصتی برای ظهور و بروز توانایی هایشان در مدیریت کشور و بهره گیری از تجارب مدیران لایق خواهند توانست آینده درخشانی را برای کشورمان در زمینه های مختلف رقم بزنند.
سجادی همچنین با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های حوزه اورآسیا، ارمنستان را دروازه ورود به این منطقه دانستند که با داشتن مزایای عمده ای نظیر روابط حسنه سیاسی و اقتصادی با  ایران، لغو روادید میان دو کشور، وجود منطقه آزاد تجاری مغری و ... می تواند عواید زیادی را نصیب تجار و تولید کنندگان ایرانی کند.
وی بابیان اینکه در عصر کنونی کشورها به دنبال متنوع کردن مسیرهای ارتباطی خود با جهان هستند، افزود: همکاری و سرمایه گذاری ایران و ارمنستان برای ساخت کریدور شمال-جنوب ، راه آهن دو کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی در این زمینه باعث عملیاتی کردن و اتصال مسیر ارتباطی خلیج فارس و دریای سیاه خواهد شد.

  سفیر کشورمان در ایروان ادامه داد: تجار و تولید کنندگان ایرانی در صورت ساخت این کریدور ارتباطی، می توانند کالاها و تولیدات خود را به سهولت و با هزینه کمتر به بازارهای اتحادیه اورآسیا و همچنین اتحادیه اروپا منتقل کنند.
 سجادی در ادامه با تاکید بر وجود  زمینه های مختلف همکاری با ارمنستان، گفت: در بخش های انرژی، ساخت نیروگاهها برقابی، خورشیدی و بادی، کشاورزی و دامپروری و ... آمادگی سفارت کشورمان در ایروان را برای هر نوع همکاری جهت تسهیل تجارت و سرمایه گذاری و توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری بین دو کشور اعلام می کنیم.
دومین همایش فرصت ها در حوزه یورآسیا قرار است با مشارکت فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور در مهرماه سالجاری در ایروان برگزار می شود.

انتهای پپام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیاست خارجی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد داش‌بنیان ریاست‌جمهوری، بیان کرد: حوزه سلامت متشکل از صنایع تجهیرات پزشکی و دارو یکی از موضوعات جذاب همکاری های بین المللی بوده و همواره در تعاملات بین المللی شاهد طرح همکاری از سوی کشورها در مذاکرات هستیم.

میرآبادی در همین راستا ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مساله رشد تولید در سال جدید است. بی تردید، تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می افتد که بازارهای بزرگتری داشته باشیم.

وی درباره اهمیت بازارهای بین‌المللی افزود: تولیدکنندگان برای افزایش ظرفیت های تولیدی خود همواره به دنبال بازار فروش محصولات شان هستند که دراین میان بازارهای بین المللی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چرا که ورود یک محصول به بازار بین المللی مستلزم شرایطی هچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت  است و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی هم باید استانداردهایی را احصا کند. 

میرآبادی ادامه داد:  فارغ از این، سبد محصولاتی که در بازارهای بین المللی ارائه می شود، سبد بزرگتری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی درخصوص ایجاد فضاهای بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، فضایی را جهت حضور فعال تر در عرصه بین المللی فراهم کنیم در حقیقت با دسترسی آنها به بازارهای جدید عملا عرصه را برای افزایش تولید این شرکت ها هموارتر خواهیم کرد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. 

میرآبادی ادامه داد: به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی یکی از محفل‌های موثر برای توسعه همکاری ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری های حوزه سلامت است، افزود: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان کوشیده تا زمینه را برای شکل‌گیری ارتباطات خارجی و ورود شرکت ها به بازارهای صادراتی جدید  از رهگذر تعامل با دستگاهای مختلفی که در حوزه بین الملل کار می‌کنند، هموار کند.

میرآبادی به یکی دیگر از حوزحمایتی این سازمان اشاره کرد و گفت: دیگر از حوزه های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث در برنامه های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی خواهد بود. ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود بستر بسیار خوبی برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه است و مشارکت در نمایشگاه قطعا ارزش افزوده ای را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه