Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:53:15 GMT

شهر و روستاهای بردخون رنگ محرم گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۵۰۵۰

شهر و روستاهای بردخون رنگ محرم گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه موقت بردخون ظهر دوشنبه در جمع عزاداران حسینی در بوستان شهدای گمنام اظهار کرد: خون حضرت امام حسین(ع) باعث بقای اسلام و یاد و نام حسین(ع) موجب جوشش و تحرک عاشقان و مشتاقان آیین محمدی در دنیا شده است.

حجت الاسلام محمدجواد عاشوری افزود: مردم عاشق حسین(ع) از مدت ها پیش برای برپایی مجالس عزای حسینی آماده می شوند و تلاش می کنند به صورتی شایسته از عزاداران حسینی استقبال می کنند تا رضایت سالار شهیدان جلب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: محرم فصل خلق حماسه است، حماسه های بی نظیر از فداکاری ها، رشادت ها و ایثار مردان، زنان و کودکانی که عاشقانه همپای امام خود جان دادند زیرا در هیچ مبارزه ای فرزند خردسال و شیرخوار به مبارزه دشمن نمی رود.

عاشوری با بیان اینکه محرم ماه ظلم ستیزی و مبارزه با ذلت است، ابراز داشت: محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده، یک انقلاب خونین، یک مظلومیت آشکار و یک مجموعه ماندگار از ریختن خون بهترین بندگان خدا به دست بدترین موجودات است.

امام جمعه موقت بردخون گفت: عزاداری و گریستن برای شهدای کربلا، تجدید بیعت با عاشورا و فرهنگ شهادت و زمینه ساز وحدت و ارتباط بین مسلمانان است زیرا مناسبت های مذهبی بهترین فرصت برای تقویت وحدت و روشنگری پیش روی جامعه اسلامی است که ماه محرم به عنوان یکی از مهم‌ترین این فرصت ها به شمار می‌رود.

وی خواستار حفظ شئون اسلامی در این ماه شد و ادامه داد: برنامه های عزاداری سالار شهیدان بامحتوا و هدف دار اجرا شود تا مردم از برکات آن بهره ببرند و ضمن صرفه جویی و پرهیز از اسراف، قیام امام حسین برای مردم تبیین شود.

عاشوری حفظ آرامش مردم و همسایگان مراکز عزاداری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: صدای بلندگو ها در ایام محرم باعث رنجش و اذیت مردم نشود و بکوشیم با امر به معروف و نهی از منکر پیام رسان نهضت حسینی شویم.

در ادامه هیئت‌های عزاداری با ابزار سنتی و به صورت منسجم در مصیبت سالار شهیدان عزاداری کردند و ایستگاه های صلواتی از مردم و عزاداران پذیرایی کردند.

این مراسم که هرساله پیش از آغاز ماه محرم برگزار می شود از بانک صادرات تا بوستان شهدای گمنام برگزار شد.

یادآور می شود از روزها پیش حسینیه ها و اماکن مذهبی شهر و روستاهای بردخون با برافراشتن پرچم های سیاه خود را برای عزاداری سالار شهیدان آماده کرده اند و این منطقه حال و هوای محرم گرفت.

کد خبر 4399342

منبع: مهر

کلیدواژه: بردخون بوشهر مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان ماه محرم مشهد شیراز هفته دولت شهرکرد احتکار یاسوج بیرجند خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود

محمدعلی سعیدی نژاد گفت: امام جعفر صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت و ۵۰ درصد از احادیث شیعه را آن حضرت بیان کرده اند، همانگونه که ۲۵درصد از روایات از امام باقر، پدر آن حضرت نقل شده است. یعنی ۷۵درصد احادیث ما از این دو امام نقل شده درحالی که ما برای شناخت امام صادق (ع) کم کار کرده ایم.

وی افزود: در راستای شناخت امام ششم طرح پیوند صادق از منازل و مدارس تا محله‌ها و مساجد اجرا می‌شود تا در روز شهادت امام صادق که تعطیل رسمی است، در‌های مدارس باز باشد و مراسم مختلف مانند عزاداری آن حضرت با حضور مردم و دانش آموزان برگزار شود.

سعیدی نژاد اضافه کرد: از ساعت ۱۱ دسته عزاداری از مدارسی که به مسجد نزدیک هستند، آغاز می‌شود و بعد از عزاداری نماز جماعت ظهر برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها از مدرسه پیام غدیر تهران آغاز می‌شود و در استان‌های دیگر مانند کرمانشاه، قزوین و لرستان شاهد برپایی چنین تجمعاتی خواهیم بود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و ستاد برگزاری نماز جمعه برای برپایی هرچه بهتر این مراسم اعلام آمادگی کرده اند و در شبکه شاد برای دانش آموزان اطلاع رسانی انجام شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی پیام غدیر اضافه کرد: در کنار این مراسم دو برنامه فرهنگی نیز برگزار می‌شود که یکی مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب پند‌های امام صادق نوشته مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی است و دیگری ارائه ۶ داستان در قالب کتاب صوتی است.

وی از برگزاری مراسمی دیگر در سالروز ولادت امام ششم خبر داد و گفت: هفدهم ربیع الاول مصادف با سالروز میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت است و کمتر به معرفت افزایی امام صادق پرداخته می‌شود. به همین منظور در ۱۷ ربیع نیز مراسم جشن آن حضرت در مدارس و مساجد برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)