Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدری که به اتهام کودک‌آزاری به تحمل شش ماه حبس محکوم‌شده بود به علت ابراز ندامت و حسن سابقه، عدم سابقه کیفری و اوضاع‌واحوال فردی، اجتماعی و خانوادگی مشمول مجازات جایگزین حبس شد.

به گزارش ایسنا، فصل نهم قانون مجازات اسلامی جدید مصوب سال 92 به مجازات جایگزین حبس اشاره دارد. بر اساس این قانون، قضات محاکم می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط لازم و قانونی از مجازات جایگزین حبس در حق محکوم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه که در سال‌های گذشته بیش‌ازپیش موردتوجه قرارگرفته است سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از اعمال مجازات جایگزین حبس است. قضات به پشتوانه قانونی این سیاست می‌توانند در برخی از جرائم و برای برخی مجرمین از مجازاتی استفاده کنند که هم امکان اصلاح مجرم وجود داشته باشد و هم جامعه از آن مجازات منتفع شود.

دادگستری کل استان قزوین با توجه به این سیاست گام‌های خوب و مؤثری با صدور احکام جایگزین حبس برداشته است؛ در یک نمونه پدری که به اتهام کودک‌آزاری به تحمل شش ماه حبس محکوم‌شده بود به علت ابراز ندامت و حسن سابقه، عدم سابقه کیفری و اوضاع‌واحوال فردی، اجتماعی و خانوادگی مشمول مجازات جایگزین حبس شد.

قاضی غفاری، رئیس حوزه قضایی بخش دشتابی در راستای اعمال مجازات جایگزین حبس فرد محکوم را به شرکت در کلاس‌های کنترل خشم در مراکز مشاوره‌ای معتبر به مدت 80 ساعت و با نظارت اداره کل بهزیستی، مطالعه کتاب‌های پرورش، تربیت و مراقبت از کودکان و نوجوان و کتاب مهارت‌های زندگی ویژه والدین و خلاصه آن در 30 صفحه، ارائه 20 حدیث از ائمه اطهار (ع) راجع به رفتار با فرزند و نحوه تربیت کردن و ارائه همه موارد به واحد اجرای احکام مکلف کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کودک آزار کنترل خشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد



به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره تخلفات صورت‌گرفته در دیدار تیم شمس‌آذر قزوین و تراکتور تبریز را اعلام کرد.   مسابقه تیم‌های شمس‌آذر و تراکتور در هفته بیست و یکم برگزار شد و از سوی تماشاگران تیم شمس آذر قزوین تخلفاتی از جمله استفاده از لیزر، پرتاب نارنجک دستی و سنگ به زمین مسابقه صورت گرفت.   با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، این تیم به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و این رای قطعی است.   همچنین با توجه به قطعیت دادنامه صادره یک جلسه محرومیت تعلیقی تماشاگران باشگاه شمس‌آذر قزوین به اجرا در خواهد آمد.   این دیدار با برتری ۲ بر صفر تیم فوتبال تراکتور به پایان رسید. در حال حاضر تراکتور با ۴۰ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و شمس‌آذر با ۳۱ امتیاز در رتبه هشتم جدول لیگ برتر فوتبال قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد
  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد