Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فرارسیدن ماه محرم ویژه‌ برنامه‌ای با عنوان «اذن عزا» توسط خادمیاران رضوی با همکاری کانون مداحان با حضور ذاکرین و پیرغلامان حسینی در بیت الزهرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، همزمان با فرارسیدن ماه محرم ویژه‌ برنامه‌ای با عنوان «اذن عزا» توسط خادمیاران رضوی با همکاری کانون مداحان با حضور ذاکرین و پیرغلامان حسینی در بیت الزهرا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین صابری، نماینده تولیت معظم آستان قدس رضوی در استان کرمان در این برنامه گفت: هرساله ویژه برنامه اذن عزا همزمان با شب اول محرم با حضور زائرین و مجاورین بارگاه منور حضرت رضا علیه السلام با  تعویض پرچم حرم مطهر رضوی و سیاهپوش کردن ضریح مطهر انجام می شود.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه عدم بصیرت و معرفت کافی موجب تفرقه و جدایی  مردم از حضرت سیدالشهدا علیه السلام شد، اظهار داشت: ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام که به عنوان خادمیار رضوی توفیق خدمت یافتند باید نسبت به مسائل روز جامعه، شناخت کافی داشته و با تجزیه و تحلیل نسبت به انتقال مفاهیم، ارزش ها و آرمان های مکتب حسینی وانقلاب، مخاطبین را در مسیر فرهنگ حسینی هدایت کنند.

 

صابری افزود: مداحان و ذاکرین نباید نگاه مادی به مداحی داشته باشند و توفیق ذاکری اهل بیت را به عنوان یک شغل در نظر نگیرند.

 

وی با اشاره به برگزاری  اجلاس سالانه پیرغلامان حسینی وانتخاب رضا زحمتکش از ذاکرین استان کرمان به عنوان پیرغلام برگزیده کشور، گفت: مداحان جوان ونوجوان، باید پیرغلامان حسینی را الگو و سرمشق خود قرارداده و از درس اخلاق این اساتید مکتب حسینی بهره برده و به خلوص نیت و پاکی در ذکر مصیبت ها توجه داشته باشند و هدف فقط گریاندن مخاطب نباشد.

 

صابری درادامه با تأکید بر خودسازی و تزکیه نفس به مداحان توصيه کرد:  با توجه به اينکه اکثر مخاطبين مجالس حسيني قشر جوان هستند، شاید اطلاعات گذشته دیگر اثر گذار نباشد و لذا شاعران و مداحان باید از لحاظ معلومات و اطلاعات سیاسی، اجتماعی و ادبی به روز باشند.

 

درادامه این ویژه برنامه که با مدیحه سرایی حاج علی مقدم، خادم بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام و شعرخوانی جمعی خادمیاران همراه بود، شال عزای حسینی توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، سیدحسین صابری نماینده تولیت منیع آستان قدس رضوی و مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان به ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام به رسم یادبود و به نشانه سیاه پوشی محرم  تقدیم شد.

 

 در حاشیه این مراسم جلیل رضازاده، مسئول کانون مداحان خادمیار رضوی گفت: استان کرمان بیش از ۵۰۰ نفر مداح و ذاکر اهل بیت سلام الله علیهم دارد که از این تعداد بالغ بر150نفرعضو کانون مداحان خادمیاررضوی هستند.

 

وی قرائت دعای کمیل در پنج شنبه شب ها به صورت هفتگی در حسینیه شهید صابری شهر کرمان و اعزام مداحان خادمیار به عنوان مبلغین و سفیران رضوی برای مجالس عزاداری حسینی در سراسر استان را از فعالیت های این کانون ذکرکرد.

 

گفتنی است در اولین آئین اذن عزا در استان کرمان  آئین پرچم گردانی حرم مطهر سیدالشدا علیه السلام نیزانجام شد.

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس ماه محرم سیدعباس صالحی مقابله با جنگ اقتصادی جنگ اقتصادی شیراز اردوغان احتکار خانه های نور اسحاق جهانگیری ماه محرم الحرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، جزئیات پذیرش مقطع سطح عالی مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سال تحصیلی ۱۴۰۴_ ۱۴۰۳ بدین شرح است:

شرایط پذیرش:

اتمام پایه شش تا شهریور ۱۴۰۳

داشتن پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم

حداقل معدل ۱۹ در دروس مقدمات

قبولی در مصاحبه علمی و عمومی

تعهد به اشتعال تحصیلی تمام وقت

برای ثبت نام می توانید از یکی از این دو راه ذیل اقدام نمایید:

۱. ثبت نام در سامانه نجاح جهت شرکت در آزمون جامع و انتخاب مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به عنوان اولویت.

۲. ارسال ریز نمرات دوره مقدمات و مدارک سوابق آموزشی، پژوهشی، عضویت در مرکز نخبگان و... از طریق لینک:
https://formafzar.com/form/axvic


زمان ثبت نام: تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳

پس از بررسی نتایج، در اولین فرصت با متقاضیانی که شرایط پذیرش را دارند جهت مصاحبه علمی و عمومی تماس گرفته خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تلفن: ۰۲۵۳۷۷۴۲۶۲۶

شماره ۰۹۱۹۳۴۹۳۹۴۰ (حاج آقا دارابی نیا معاون محترم علمی مدرسه)

آیدی ایتا: @mfih_Amoozesh

لینک صوت معرفی مجموعه:

https://b۲n.ir/m۸۰۴۹۰

هدف و چشم انداز و شیوه پذیرش

برنامه آموزشی

آموزش تکمیلی

فقه های تخصصی

برنامه ی پژوهشی

فعالیت های فرهنگی

آدرس: قم خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه ۲۲ (آمار) پلاک ۱۶، مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین (علیه السلام)

برای آشنایی با سیاست های آموزشی، پژوهشی مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به سایت مدرسه مراجعه کنید.

www.mfih.ir
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم