Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@03:37:37 GMT

حسن عطایی- از وقتی اینجا اومدم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۵۷۹۸

حسن عطایی- از وقتی اینجا اومدم

حجم فایل صوتی:4.88M | مدت زمان فایل صوتی :00:05:15 دانلود فایل صوتی انتهای پیام

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امام حسین محرم مداحی محرم 96 رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرِ انفجار ترقه بر بنا‌های تاریخی جبران‌ناپذیر است

ناظر تزیینات معماری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان  با اشاره به اینکه اثرِ انفجار ترقه بر بنا‌های تاریخی جبران‌ناپذیر است گفت:بنا‌های تاریخی همیشه در حال طی کردن فرایند زوال هستند، اما عواملی مانند انرژی صوتی و گرمایی حاصل از انفجار ترقه می‌تواند این روند را چند سال جلوتر بیندازد و برای آنها تنش ایجاد کند.


بهشاد حسینی افزود: ترقه زدن در بنا‌های تاریخی یک چالش جدید و ریشه‌های آن در فرهنگ اجتماعی و رفتارشناسی قابل بررسی است، اما آسیب‌هایی از این دست در بنا‌های تاریخی را می‌توان در سه جنبه جستجو کرد.

ناظر تزیینات معماری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: جنبه اول، آسیب منظری به‌دلیل رد سیاهی که ترقه بر پیکر بنا به جا می‌گذارد و بُعد دوم تاثیر جبران‌ناپذیرِ انرژی صوتی و گرمایی آزاد شده از برخورد ترقه بر بنای تاریخی است.

حسینی ادامه داد: همچنین در بعد سوم، فراورده‌هایی پس از انفجار تولید می‌شود که علاوه بر تحت تاثیر قرار دادنِ جنبه زیبایی‌شناسی بصری، می‌تواند عامل آسیب برای بنا باشد.

او  گفت: شاید بتوان بدون آنکه به ساختار اثر آسیبی برسد، رد سیاهی این مواد انفجاری را پاک کرد، اما تنش ایجاد شده حاصل از انرژی صوتی و گرمایی انفجار ترقه در مصالح، ملات‌ها، آجر‌ها و بند‌ها غیر قابل جبران است .

حسینی درباره فرایند پاکسازی آثار حاصل از برخورد ترقه به دیوار و تزیینات اتاق بیگلربیگی پل خواجو، گفت:در مرحله نخست باید رد سیاهی پاکسازی شود بدون اینکه به ساختار اثر آسیب بزند و پس از آن به‌دلیل اینکه پاکسازی، تخریبی را هم ایجاد می‌کند باید قسمت مورد نظر را با مواد برگشت‌پذیر موزون‌سازی کرد.

تصاویری از برخورد ترقه به سقف اتاق بیگلربیگی پل خواجوی اصفهان در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد در روز‌های اخیر و به احتمال زیاد پس از آخرین چهارشنبه سال به قسمت‌هایی از این پل تاریخی ترقه پرتاب شده است؛ این اتفاق منحصر به اصفهان نبود و برخی از بنا‌های تاریخی شهر‌های دیگر مانند دیوار قلعه فلک الافلاک خرم آباد و یک کتیبه تاریخی در گنج‌نامه همدان نیز از این آسیب مصون نماندند.


 خواجو از جمله پل‌های تاریخی اصفهان است که در میانه آن ساختمانی مخصوص به نام «بیگلربیگی» وجود دارد؛ این قسمت از بنا با تزیینات زیبای نقاشی و استفاده شاخص از رنگ عنابی برای اقامت موقتی شاه صفوی و خانواده او ایجاد شده بود.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • مهمون‌نوازی عراقی‌ها
  • انتقاد شدید نویدکیا از مسئولان شرکت مس
  • روزنه‌گشایی به سبک ظریف؛ آقای دیپلمات چه کسانی را «اصلاح‌طلبان تندرو» می‌خواند؟
  • سفر دُرنا‌ها از آذربایجان‌غربی به مقصد سیبری آغاز شد
  • قهرمان‌سازی و سابقه‌زدایی از ظریف
  • اصلاح‌طلبان، ظریف را وادار به عذرخواهی کردند
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند / صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • اثرِ انفجار ترقه بر بنا‌های تاریخی جبران‌ناپذیر است
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند | صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟