Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@06:51:42 GMT

باهنر: با راه حل سیاسی مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۵۸۹۴

باهنر: با راه حل سیاسی مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود

محمدرضا باهنر در سلسله نشست‌های علمی تخصصی، «جمهوری اسلامی سرمایه‌ها وچالش‌ها»؛ بااشاره به بیانات اخیر رهبری در دیدار اعصای مجلس خبرگان رهبری با ایشان اظهار کرد:
من از صحبت‌های ایشان دو نکته مهم را برداشت کردم یکی اینکه هیچکس حق ندارد پشت دولت را خالی کند. ایشان با بیان اینکه دولت امروز در میدان است و باید پشتوانه داشته باشد، گفتند پشتوانه دولت باید گروه‌ها، جناح‌ها، احزاب، پژوهشگران و نخبگان و همه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: نکته دیگر کار موازی با دولت نباید انجام گیرد که البته بعضی‌ها کار موازی را به ستاد اجرایی فرمان امام تعبیر کردند و بعضی‌ها می‌گفتند الان زمان عادی نیست و باید وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

باهنر افزود: بعضی‌ها روی این طبل می‌کوبیدند که شورای انقلاب و چیز‌های دیگر می‌خواهیم؛ نه اصلا این خبر‌ها نیست و مشکلی در این کشور وجود ندارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی‌خواهم تبلیغ دولت را کنم، اما برای یک سال و نیم آینده گندم داریم. مواقعی بوده که حتی برای یک ماه هم گندم نداشتیم. همدیگر را تخریب نکنیم. در یک برنامه میان مدت بازار سرمایه خود را تا سه برایر می‌توانیم افزایش دهیم.

وی با اشاره به موضوعاتی همچون افزایش تورم و مسایل سیاسی و اقتصادی در دوره دوم ریاست جمهوری بعضی رییس جمهور‌ها طی تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی ایران گفت: در دوره دوم مرحوم آیت الله هاشمی در سال ۷۴ رکورد ۴۹.۵ درصدی تورم را زدیم. در دوره اول خاتمی بحث‌ها عمدتا سیاسی بود، قتل‌های زنجیره ای، بود، ولی در دوره دوم ایشان مقداری کار‌های اقتصادی رونق پیدا کرد و تورم کمتری داشتیم.

باهنر خاطرنشان کرد: در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد دلار ۱۲۰۰ تومانی شد ۳۵۰۰ تومان و دوره دوم دولت روحانی هم دلار ۳۵۰۰ تومانی شد ۱۱ هزارتومان، یعنی این ژن ترکیدن تورم در اقتصاد ما مثل یک ژن ماندگار شده است، بنابراین از این جهت خیلی فرقی نمی‌کند احمدی نژاد، یا روحانی و یا هاشمی رئیس جمهور باشند البته به این معنا نیست که قصور و غفلت نکردیم.

وی همچنین تاکید کرد: بسیاری از مشکلات کشور در داخل قابل حل است مشروط بر این که تصمیمات مدبرانه و شجاعانه در کشور وجود داشته باشد و بعضی از ما خصولتی‌ها و دولتی‌ها مثل بختک روی بنگاه‌های اختصاصی نیفتیم و آن‌ها را رها کنیم و بگذاریم مردم هم به میدان بیایند.

باهنر تصریح کرد: من نگرانم که رکورد ٤٩/٥درصد تورم دولت مرحوم ایت الله هاشمی را بزنیم البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و این رکورد بنام اقای هاشمی بماند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه سال گذشته تقریبا ۱۰۰ هزار سرمایه بین ۵ میلیون تا ۵۰۰ میلیون در کشور آزاد شد، گفت::مردم پول خود را در صندوق‌های مالی و اعتباری پس انداز کرده بودند، اما بعضی این صندوق‌ها از روی ناکارآمدی و بعضی‌ها به خاطر سوء استفاده ورشکسته شدند.

وی در پایان گفت: معتقدم دولتمردان اگر مستقیم و یا غیر مستقیم برای حل مشکلات اتقتصادی کشور دنبال راه حل سیاسی هستند راه را اشتباه رفتند مشکلات اقتصادی ما امروز راه حل اقتصادی دارد چرا که ما ظرفیت‌ها ونیرو‌های توانمند در اختیار داریم، باید چرخ‌های اقتصاد کشور روغن کاری شود تا اصطحکاک‌ها کم شود، سینه‌ها باز شود یعنی اگر کار افرین مراجعه کرد کارش را زود انجام دهیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمدرضا باهنر مشکلات اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت راه حل های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال

  به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، سید صولت مرتضوی امروز در مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های برتر که با حضور مدیران عامل کارخانه‌ها، فعالان اقتصادی و جمعی از کارگران و کارآفرینان استان تهران برگزار شد، افزود: امسال روز کارگر و معلم با هم عجین شده‌اند، باید بگویم هم کارگران معلم هستند و هم معلم‌ها کارگر. معلم در کسوت تعلیم و تربیت است و کارگر علاوه بر این کسوت‌ها در بخش تولید و رونق نیز فعال است.   وی گفت: موضوع کار و تولید یکی از مولفه‌های بزرگ در تکریم بشریت است. در احکام و آموزه‌های دینی ما به این موضوع اشاره شده آن گوهر گران‌بهایی که جایگاه انسان را رفعت می‌بخشد، سعی، تلاش و کوشش است.    وزیر کار افزود: مقام معظم رهبری امسال به منظور ایجاد استقلال، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب کردند. گرچه مخاطب شعار ایشان آحاد مختلف جامعه مانند مدیران، فرهنگیان و کارفرمایان هستند، اما مخاطب اصلی، جامعه کار و تولید است.   مرتضوی تاکید کرد: کشور‌هایی که به استقلال برسند در تمام مولفه‌های حاکم و رایج بر مدیریت کلان جهان اثرگذار هستند. بعضی از کشور‌ها دارای استقلال سیاسی و برخی دارای وابستگی سیاسی هستند. برخی‌ها استقلال اقتصادی و برخی وابستگی اقتصادی دارند.   وزیر رفاه گفت: اثرگذاری استقلال سیاسی برای هر قومی زمانی در جهان موثرتر خواهد بود که توام با استقلال اقتصادی باشد. در دهه گذشته رهبر انقلاب به موضوع استقلال اقتصادی به مبحث رشد و جهش تولید و اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند. امسال نیز بر جهش تولید نیز تاکید کردند و در ملاقاتی که به مناسبت روز کارگر با ایشان داشتیم فرمودند که جهش از رشد متفاوت است. جهش یعنی چند گام بلند برداشتن و سیر صعودی سپری کردن.   وی افزود: ما در اجرای فرمان رهبر انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم. اکنون استقلال سیاسی کشور ما در کره زمین زبانزد است. استقلال فرهنگی ما بی‌نظیر است و در حوزه استقلال اقتصادی هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم، زیرا این کشور ۴۰ سال با تحریم‌ها مواجه بوده است. اما اکنون در بخش‌های مختلف حوزه نرم‌افزار و سخت افزار ما پیشرفت‌های بسیار وسیعی را داشته‌ایم.   وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: البته این پیشرفت‌ها کفایت نمی‌کند و باید هر روز بهتر از روز گذشته باشیم.

دیگر خبرها

  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود