Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، استارت اپی در بریستول به طور موفقیت آمیز نخستین تاکسی هوایی در انگلیس ساخته و آزمایش کرده است. این وسیله نقلیه هوایی به طور عمودی از زمین بلند می شود و می نشیند.

 به هرحال ساخت و پرواز این وسیله نقلیه نقطه عطفی در صنعت تاکسی های پرنده به حساب می آید.

 استارت اپ Vertical Aerospace  وسیله نقلیه هوایی ساخته که گازهای گلخانه ای منتشر نمی کند و همزمان می تواند پاسخگوی نیاز صنعت حمل ونقل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وسیله نقلیه مجهز به ۴ پروانه است و بدنه ای شبیه بالگرد دارد. فناوری فرود و از زمین بلند شدن عمودی به این هواپیما کمک می کند تا بین دو نقطه  به راحتی پرواز کند. جالب آنکه نیازی نیست خلبان تغییری در مسیر وسیله نقلیه ایجاد کند.

این شرکت با اجازه سازمان هوایی شهری پروازهایی آزمایشی انجام داد. این وسیله نقلیه هوایی اکنون می تواند ۵ دقیقه با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

این شرکت قصد دارد پروازهای خودران و خدمات تاکسی هوایی را ارائه کند. این استارت اپ تصمیم دارد خدمات تاکسی خود را تا ۲۰۲۲ میلادی آغاز کند.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس

به گزارش خبرآنلاین، «جمشید دلفارد»، مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در حاشیه ورود زائران به فرودگاه بندرعباس گفت: نخستین گروه حاجیان، ساعت ۱۳ امروز، وارد فرودگاه بندرعباس شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در خصوص جزییات این اعزام افزود: نهم اردیبهشت ماه جاری ‌۲۵۵ زائر در قالب سه کاروان عازم بیت‌الحرام شدند که از این تعداد ۱۸۰ نفر خانم و ۷۵ نفر آقا هستند. دلفارد همچنین از پرواز سفرهای زائرین حج تمتع به سرزمین وحی در ۱۳ و ۱۴ مردادماه جاری خبر داد و گفت: ‌از اول ماه صفر یعنی ۱۵ مردادماه، پروازهای عمره از سر گرفته خواهد شد.


گفتنی است؛ طی ۱۰ روز گذشته، نخستین پرواز زائران حج عمره مفرده پس از ۹ سال از فرودگاه بین المللی بندرعباس به سوی خانه خدا انجام شد. کوچک‌ترین زائر این سفر در این پرواز، هفت سال و مسن‌ترین آنها ۹۷ سال سن دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904332

دیگر خبرها

  • تاریخچه مدل‌های AMG بلک سریز، وحشی‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس (+عکس)
  • بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی
  • بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس
  • ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی
  • ببینید | طوفان شن وحشتناک با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعتی در خراسان شمالی!
  • افزایش سرعت سیر قطارهای باری راه آهن جنوب
  • توفانی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز