Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کامیاران با اشاره به اینکه این نهاد متعد شده است امسال 12 واحد مسکونی برای مددجویان شهری بسازد، گفت: این تعهد تا پایان 6 ماهه اول امسال 50 درصد تحقق یافته است.

علیرضا خوشبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا زمان تحویل این 6 واحد به مددجویان سه میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه از این میزان اعتبار 870 میلیون ریال آن کمک بلاعوض کمیته امداد امام(ره) بوده، افزود: 600 میلیون ریال آن از تسهیلات قرض الحسنه بنیاد مسکن، 700 میلیون ریال از تسهیلات حوزه مسکن امداد، 186 میلیون ریال از زکات و بقیه آن از محل آورده خود مددجویان تامین اعتبار شده است.
خوشبخت تحقق 50 درصد دیگر این تعهد تا پایان سال را نیازمند کمک خیرین و مسئولان دانست و تاکید کرد: تامین مسکن مددجویان رفع 60 درصد از هزینه زندگی آنها است.
رئیس کمیته امداد کامیاران با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر کمک بلاعوض برای هر واحد نیز 150میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است، اظهار داشت: برای هر کدام از این واحدها با متراژ 51 متری 580 میلیون ریال هزینه شده است.
وی در خصوص مسکن مددجویان این نهاد در روستاها نیز گفت: فاز اول ساخت 100 واحد مسکن روستایی با همکاری سپاه شهرستان آغاز شده است.
خوشبخت با بیان اینکه در این فاز زمین 50 مورد از آنها شناسایی، جواز و نقشه آنها تهیه شده است، افزود: این 50 مورد برای آغاز عملیات احداث به سپاه شهرستان تحویل داده شد که آنها نیز تاکنون کار ساخت پنج واحد آن را آغاز کرده اند.
وی به پایان یافتن احداث این 50 مورد تا شروع فصل سرما و بارندگی اشاره کرد و یادآور شد: برای احداث این 100 واحد 35 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
خوشبخت هزینه ساخت هر واحد مسکونی ویژه مددجویان را 370 میلیون ریال دانست و افزود: این میزان هزینه شامل کمک 150 میلیون ریال بلاعوض کمیته امداد امام (ره)، 140 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه، 50 میلیون ریال کمک بلاعوض سپاه و 30 میلیون ریال کمک بلاعوض بنیاد مسکن است.
وی در زمینه مساحت و شرایط زمین هایی که این واحدها در آن ساخته می شود، یادآور شد: این واحدها 50 مترمربع و تهیه زمین ساخت آن بر عهده مددجویان است.
وی از اتمام این طرح تا پایان سال جاری خبر داد و تاکید کرد: از آنجا که سپاه پاسداران پیمانکار اجرای طرح است، کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دستگاه نظارتی در اجرای آن عمل می کند.
رئیس کمیته امداد کامیاران با اشاره به اینکه با انجام کارهای مقدماتی، مددجویان برای تحویل زمین و ساخت واحدها به سپاه معرفی می شوند، گفت: برای ساخت این واحدها اولویت با خانواده هایی است که افراد بیشتری را تحت تکلف دارند.
خوشبخت افزود: امتیاز انشعابات ( آب، برق، گاز، فاضلاب) برای ساخت این واحدها براساس تفاهم نامه کمیته امداد با دستگاه های خدمات رسان به صورت رایگان است.
وی با بیان اینکه از خانواده های زیر پوشش این نهاد 98 خانواده در اولویت ساخت مسکن هستند، اضافه کرد: رفع مشکل مسکن مددجویان به عنوان یکی از اساسی‌ ترین نیازها در دستور کار این نهاد است.
خوشبخت اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان سال گذشته 18 واحد مسکونی برای نیازمندان خریداری و یا احداث کرده است.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 548 خانوار زیر پوشش کمیته امداد شهرستان کامیاران با 6 هزار و 50 نفر جمعیت قرار دارند که از این تعداد 57 درصد زنان سرپرست خانوار هستند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مسكن مددجويان كميته امداد كامياران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای حمایت از اشتغالزایی و بهبود معیشت خانوارها، تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از کشاورزان خسارت دیده و ... شعب این بانک در سراسر کشور طی سال 1402 بیش از 126 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعا به مبلغ 145 هزار و 610 میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

شایان ذکر است، از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک کشاورزی در مقطع یاد شده، بالغ بر 83 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 28 هزار میلیارد ریال در قالب 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و الباقی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ودیعه مسکن مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، کمک به کشاورزان خسارت دیده و ...  بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲