Web Analytics Made Easy - Statcounter

امور برق فریدونشهر بعد از دو سال مسکوت ماندن قانون الزام ادارات به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهرستان همچون اکثر نقاط کشور، اولین چراغ سبز برای اجرای این قانون در فریدونشهر را با نصب سامانه مولد خورشیدی سه کیلوواتی روشن کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ کاهش بارش‌ها در سال‌های اخیر در پی تغییر جهانی اقلیم و کم شدن آب پشت سدها و به تبع آن کاهش برق تولیدی از نیروگاه‌های برق-آبی کشور، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تولید برق را در دستور کار وزارت نیرو قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انرژی‌ها در اکثر نقاط کشور در دسترس و پاک بوده و موجب از بین رفتن سوخت‌های فسیلی نمی‌شوند و از همه مهم‌تر با کمبود بارش‌ها و حتی تمام شدن سوخت‌های فسیلی، باز هم توانایی تأمین الکتریسیته مورد نیاز کشور را دارند.

با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بالای دریافت تابش نور خورشید در طول سال در کشور ما، انرژی خورشیدی نسبت به سایر انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر مورد توجه قرار گرفت و از حمایت ویژه دولت برخوردار شد؛ تا جایی که سامانه‌های مولد برق خورشیدی خانگی طراحی و تسهیلات خاصی برای نصب آن درنظر گرفته و هم اکنون با مراجعه به امور برق شهرستان این سامانه قابل خریداری و نصب است.

الزام وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی بر تأمین حداقل 20 درصد از انرژی مصرفی ساختمان‌های خود از انرژی‎های تجدیدپذیر مصوبه‌ای بود که هیئت وزیران در جلسه 1395/6/25 به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.

بنا بر این مصوبه کلیه ادارات شهرستان باید ظرف مدت دو سال نسبت به خریداری سامانه مولد برق خورشیدی برای تأمین حداقل 20 درصد از برق مورد نیاز خود و نصب آن اقدام می‌کردند اما مشکلاتی نظیر کمبود بودجه مانع از اجرای این قانون که قدم مهمی در راه حفظ منابع زیرزمینی کشور و بهره گیری از شیوه‌های نوین، در دسترس، پایدار و ارزان تولید برق است، شد.

اکنون امور برق فریدونشهر اولین چراغ سبز برای اجرای این قانون در شهرستان را روشن کرده است و با نصب سامانه مولد برق خورشیدی سه کیلوواتی با اعتباری بالغ بر 31 میلیون تومان، 50 درصد از برق مصرفی این اداره را تأمین می‌کند.

این اداره که برگزارکننده اولین همایش انرژی‌های تجدیدپذیر در غرب استان نیز بوده، اولین اداره برق غرب استان است که با نصب این سامانه خورشیدی، قانون الزام ادارات به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را به اجرا درآورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هشتمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران با همکاری کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می شود.   از مهم‌ترین موضوعات مطروحه در این رویداد بین المللی، بررسی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توسعه صنعت دانش بنیان انرژی‌های تجدید پذیر، چالش‌های توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در صنایع انرژی بر، بررسی چالش بازار انرژی‌های تجدید پذیر و مدل‌های جدید سرمایه گذاری و روش‌های نوین تامین مالی است.   در بیانیه پایانی اجلاس کاپ ۲۸ دبی، کشور‌های جهان بر گذار از انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های نو اجماع حاصل کردند و به عبارتی دوران پایان انرژی‌های فسیلی آغاز شده است. همگام با رویکرد‌های جهانی و البته به دلیل ناترازی‌های انرژی در سال‌های گذشته، توسعه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا سه سال آینده در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که البته توسعه دانش بنیان این صنعت و ارتقای توانمندی‌های فناورانه در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.   در همین راستا، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با توجه به رسالت خود در نظر دارد، هشتمین نمایشگاه و کنفرانش بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران را با همکاری کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی ایران برگزار کند.   همچنین در این رویداد پنجمین  جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر به فعالان این حوزه اهدا خواهد شد. هشتمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی و پنجمین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر ایران  ۶ و ۷ خرداد در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت WWW.irec.irrea.ir/fa مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران
  • طراحی بهتر سلول‌های خورشیدی با نوعی ماده معدنی
  • انرژی خورشیدی چیست؟