Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک ، ریچارد بلک ­سناتور جمهوریخواه ایالت ویرجینیای آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت آمریکا از تروریسم به عنوان سلاح اصلی در مناقشات خاورمیانه استفاده می کند.
وي افزود آمريکا به جای مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه ، جنگی به راه انداخته است که در آن تروریسم سلاح اصلی واشنگتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در خصوص مبارزه با تروریسم حرف می زنیم اما علیه تروریسم جنگی آغاز نکرد ه ایم. ما در واقع جنگی به راه انداخته ایم که در آن حربه تروریسم به سلاح اصلی ما تبدیل شده است و این نگرانی اصلی من درباره آنچه به شمار می رود که ما اکنون در منطقه خاورمیانه در حال انجام آن هستیم.
ریچارد بلک روز چهارشنبه به سوریه سفر و با بشار اسد رئیس جمهور این کشور مذاکره کرد. خبرگزاري اسپوتنیک بلافاصله پس از این سفر با بلک مصاحبه کرد و نظرات وی را درباره اوضاع در این کشور جنگ ، ادعای حملات شیمیایی ، تهاجم احتمالی به ادلب و سیاست های واشنگتن در منطقه خاورمیانه جویا شد. دیدار اخیر با بشار اسد دومین ملاقات ریچارد بلک با رئیس جمهور سوریه به شمار می رود.
این سناتور آمریکایی درباره این دیدار گفت : ما قرار بود دیداري 45 دقیقه ای داشته باشیم ولی گفتگوهای ما حدود سه ساعت طول کشید. در دیدار دفعه قبل، اسد خوشبین و در عزم خود راسخ بود. در دیدار این بار، تلاشهای وی به ثمر نشسته بود. وی کاملا خوشحال و خرسند به نظر می رسید. من فکر می کنم وی مانند همه مردم سوریه بر این باور بود که اگر غربی ها با بدخواهی و شرارت در اوضاع سوریه دخالت نمی کردند، این جنگ خیلی زودتر از اینها به پایان می رسید.
بلک در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا برداشت وی از بشار اسد با تصویری که رسانه های غربی از رئیس جمهور سوریه ساخته اند مطابقت و همخوانی دارد، گفت: بشار اسد مرد بسیار متواضع و فروتنی است. اسد بسیار باهوش و بسیار علاقه مند به مردمش است. او برخلاف بسیاری از روسای جمهور کشورهای دیگر، هیچ رویکرد مستبدانه و فخر فروشی به دیگران ندارد. وقتی می خواهد سرزده به یک مراسم مذهبی برود، چه آنها مسلمان باشند چه مسیحی، سوار خودرو شخصی می شود و خودش رانندگی می کند و اسکورت و نگهبان ندارد و مردم به خاطر همین کارش به او عشق می ورزند. اسد از محبوبیت زیادی برخوردار است. وی با اشاره به یکی از دیدارهای اسد با چوپانان در منطقه ای روستایی در سوریه گفت آنها عاشق رئیس جمهورشان هستند و می خواهند غربی ها این موضوع را بدانند.
بلک تصریح کرد اسد به وی گفته است اگر روزی مردم سوریه مرا نخواهند و اگر نظامیان به من بگویند وقت آن رسیده است تا بساط خود را جمع کنی و دیگر رئیس جمهور نیستی من می پذیرم چون این خواست و اراده مردم است.
ریچارد بلک همچنین درباره حمله احتمالی به ادلب سوریه گفت : ساکنان ادلب در سایه ترس از تکفیری ها روزگار می گذرانند. فردی به نام الجولانی بر تروریستها در منطقه حکمرانی می کند که از چهره های اصلی داعش در عراق و القاعده در سوریه بود. پس اگر آمریکا در ادلب از شورشیان حمایت کند و طرف آنها را بگیرد به این معنی است که ما شانه به شانه القاعده و در کنار همان گروهی در حال جنگ هستیم که در حملات یازده سپتامبر به برجهای دوقلو در نیویورک حمله کرد. ولی طبیعی است که بشار اسد می خواهد تا حد ممکن از خونریزی در ادلب جلوگیری کند. بر خلاف وقتی که ما به موصل و رقه حمله کردیم و جان بسياري از غیر نظامیان ساکن این شهرها را در بمباران های خود گرفتیم ، سیاست وی در طول جنگ سوریه همواره به حداقل رساندن خونریزی بوده است. آنها در سوریه خون نمی ریزند چون می خواهند مردم آزاد شوند.
بلک تصریح کرد این ایده که گفته می شود به خاطر جلوگیری از وارد آمدن تلفات تصادفی و ناخواسته به غیر نظامیان باید از حمله به مخفیگاه های تروریستها در ادلب خودداری کنیم مانند این است که مثلا در پایان جنگ جهانی دوم می گفتیم خوب ممکن است در نبرد نهایی در برلین جان بسیاری از غیر نظامیان گرفته شود بنابراین نمی توانیم هیتلر را دستگیر کنیم چون ممکن است خسارات و تلفات زیادی به غیر نظامیان وارد شود.
این سناتور آمریکایی همچنین ضمن هشدار درباره پیامدهای کوتاهي در شکست تروریستها در منطقه گفت ادلب نه تنها به خاطر سرنوشت و آینده سوریه بلکه به خاطر سرنوشت و آینده بشریت متمدن باید آزاد شود. اگر به تروریست های تکفیری اجازه ادامه حیات و بقا داده شود و اگر آنها در ادلب دستگیر نشوند، آنها به برلین و لندن و پاریس و بروکسل می روند و در نهایت از نیویورک و واشنگتن سر در می آورند.
بلک با اشاره به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی ، گفت اسد ایده استفاده نیروهای دولتی از تسلیحات شیمیایی را مسخره می داند به ویژه پس از آنکه آمریکا و مقامات سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بودند هیچ سلاح شیمیایی در سوریه باقی نمانده است.
وی افزود دولت سوریه به خوبی می داند چنین اقدامی از سوی دولت موجب حمله نظامی آمریکا می شود. ولی تحقیقات برخی روزنامه نگاران تحقیقی معتبر و مشهور مانند سیمور هرش در سوریه نشان داده ادعاها درباره حمله با گازهای شیمیایی در سوریه جعلی و نادرست بوده است. به موجب برخی گزارشهای اطلاعاتی افشا شده، گویی سازمان اطلاعاتی ام آی شش انگلیس قصد دارد حمله اي شیمیایی انجام دهد. آنها حتی جای آن را مشخص کرده بودند که البته این عملیات لو رفت. آنها حتی افرادی را آموزش داده بودند تا نقش قربانی حمله شیمیایی را بازی کنند. ولی اکنون این عملیات فاش شده و آنها احتمالا برنامه خود را تغییر داده اند.
این سناتور جمهوریخواه آمریکایی همچنین با اشاره به همکاری های مکرر سازمان سیا با سرویس اطلاعاتی انگلیس برای سرنگونی دولتها در کشورها و به قدرت رساندن رژیم های دست نشانده با کمک تروریسم گفت بدترین چیز درباره سیاست خارجی آمریکا این است که به شدت با استفاده از حربه تروریسم به عنوان سلاح عجین شده است. عوامل سیا و وزارت خارجه آمريکا در بکارگیری این حربه هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستند. هیچ محدودیت اخلاقی و انسانی برای باز گذاردن دست تروریستها یا تشویق آنها به ارتکاب تجاوز جمعی به زنان سوری، سر بریدن، شکنجه و قطع عضو و سوزاندن افراد وجود ندارد.
بلک افزود حدود یک سوم از دیون مالی آمریکا، به جنگ ها در خاورمیانه مربوط می شود و این در حالیست که این جنگ ها هیچ منفعتی برای مردم آمریکا به دنبال نداشته است و نخواهد داشت.
بلک تصریح کرد: از آنچه ما در خاورمیانه انجام می دهیم حتی یک چیز به نفع مردم آمریکا یا اهداف سیاست خارجی آمریکا تمام نشده است. همه چیز در جهت ویرانی و نابودی است. ما موجب شده ایم کشورهایی مانند لیبی که هفت سال بدون دولت مانده است، دچار هرج و مرج و ویرانی شود. زمان آن فرا رسیده است تا ما بر اصلاح سیاست خارجی متمرکز شویم و وجهه و اعتبار آمریکا را به عنوان یک کشور خوب و پایبند به اخلاقیات بهبود بخشیم.
این سناتور آمریکایی همچنین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه سوریه که موجب جلوگیری از دسترسی ملت سوریه به مواد غذایی دارو و اقلام دیگر شده است، گفت آمریکا برای تحریم سوریه قوانین بین المللی را دور زده است که این نقض آشکار قوانین به شمار می رود. بر اساس قوانین بین المللی ممانعت از رسیدن مواد غذایی و دارو به یک کشور، جنایت جنگی تلقی می شود. وی افزود برچیدن تحریمها موجب خواهد شد شمار قابل توجهی از آوارگان سوری به کشور خود بازگردند.
بلک با اشاره به دیدارهای خود با فرمانداران حلب و حمص نیز گفت از زمان آخرین سفرش به سوریه این کشور در روند بازسازی حمص پیشرفت های چشمگیری داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ريچارد بلک آمريکا تروريسم سلاح خاورميانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است

سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان با اظهار اینکه تروریسم تهدیدی مشترک برای دو کشور است، تصریح کرد افغانستان را شریک ایران در مبارزه با تروریسم می‌دانیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

کاظمی قمی: کشورهای منطقه برابر تروریسم متحدانه عمل کنندصلاحیت‌های نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان مشخص باشدافغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • ترور برای بقا
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی