Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس: با کار جهادي هفت هزار کتاب از پيشکسوتان به چاپ رسانديم.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صداوسيما، سردار سرتيپ بسيجي «بهمن کارگر» در دومين آيين نکوداشت پيشکسوتان جهاد و مقاومت که در موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در حال برگزاري است، ضمن گراميداشت ايام محرم و عزاداري اباعبدالله الحسين (عليه السلام) و خير مقدم به پيشکسوتان اين عرصه اظهار داشت: از همه مسئولان بزرگوار تشکر مي‌کنيم که با ياران خودشان در جبهه‌هاي خون شهادت دفاع مقدس همسنگر بودند و امروز در يک مجلس با آن‌ها جمع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اولين نکوداشت ملي پيشکسوتان از سال گذشته بنا به تدبير سرلشکر باقري با مرکزيت تهران برگزار شد و امروز دومين نکوداشت را برگزار مي‌کنيم هم‌زمان با اين مراسم در سراسر کشور نکوداشت پيشکسوتان استان‌ها در حال برگزاري است که بنا بر فرامين رهبر معظم انقلاب که در سال 1396 فرمودند «در مورد پيشکسوتان حتما کارهاي عاجلي انجام شود» صورت مي‌گيرد.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس تصريح کرد: البته کارهاي بسيار خوبي در سطح کشور انجام شده است. ما از کارهاي موسسات مردم نهاد که توسط پيشکسوتان دفاع مقدس انجام مي شود، حمايت مي‌کنيم. موضوع اين سازمان صرفا بازنشستگان نيست بلکه بحث ما پيشکسوتان دفاع مقدس است.
سردار کارگر به افتتاح 10 موزه جديد در 10 استان کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 15 موزه در سراسر کشور در حال فعاليت هستند. اين موزه‌ها را در اولويت کاري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس قرارداديم چرا که ايجاد مرکز و پاتوقي براي پيشکسوتان لازم بود.
وي تاکيد کرد: تدوين تاريخ شفاهي از پيشکسوتان يکي از کارهاي در دستور کار بوده و در حال انجام است. در 20 سال فقط 700 کتاب در اين عرصه چاپ شده بود اما با کار جهادي در 2 سال گذشته حدود 7 هزار عنوان کتاب به چاپ رسانديم.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس به لزوم اطلاع‌رساني درباره تشييع شهداي گمنام در ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: روز پنج‌شنبه مراسم تشييع 135 شهيد گمنام از دانشگاه تهران انجام خواهد شد که اميدواريم همه توفيق حضور داشته باشند. پيکر مقدس اين شهيدان روز دوشنبه 26 شهريور هم در هشت استان کشور تشييع خواهند شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توسعه فرهنگي مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد