Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:10:02 GMT

عریقات بسته شدن دفتر ساف را در واشنگتن محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۷۵۴۸

عریقات بسته شدن دفتر ساف را در واشنگتن محکوم کرد

تهران-ایرنا- «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را برای بستن دفتر این سازمان در واشنگتن محکوم کرد و آن را بخشی از تشدید روزافزون اقدامات آمریکا ضد فلسطین دانست.

روزنامه العربی الجدید روز دوشنبه گزارش داد که وی در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که تصمیم ترامپ عواقب سیاسی وخیمی در تخریب نظام های بین المللی به منظور حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که دولت ترامپ قصد دارد دفتر ساف را در واشنگتن تعطیل کند تا از تلاش های فلسطینی ها برای پیگیری جرایم رژیم اسرائیل در دادگاه کیفری بین المللی لاهه ممانعت بعمل آورد.
وی در این بیانیه با بیان اینکه این اقدام آمریکا سیلی تازه ای از سوی ترامپ به صلح و عدالت است تصریح کرد که به ساف اعلام شد که دولت آمریکا دفتر این سازمان را در نتیجه ادامه پیگیری ها این سازمان در دادگاه لاهه ضد جرایم جنگی اسرائیل خواهد بست و پرچم فلسطین در واشنگتن پایین کشیده می شود.
وی اضافه کرد که دولت آمریکا اقدام به باج خواهی از دادگاه بین المللی لاهه کرده و این کرسی حقوقی جهانی را که در راستای عدالت در سطح بین المللی فعالیت می کند را تهدید می کند.
عریقات تاکید کرد که دولت آمریکا می تواند تصمیمات یکجانبه ای را برای خدمت به جناح راستگرای و افراطی اسرائیل اتخاذ کرده و دفتر ما د رواشنگتن را تعطیل و کمک های مالی به ملت فلسطین را قطع و کمک های آموزسی و بهداشتی را قطع کند اما نمی تواند از اراده ملت فلسطین برای پیگیری مسایل قانونی و سیاسی خود بخصوص در لاهه گروکشی کند و به پیگیری حقوق ملت فلسطین در این دادگاه ادامه می دهیم.
به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، جان بولتون اعلام کرد که در حالی که فلسطینی‌ها آغاز مذاکرات مستقیم و معنادار با اسرائیل را رد می‌کنند، دولت ترامپ نمی‌تواند اجازه دهد که دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در این کشور به فعالیت خود ادامه بدهد.
همچنین بولتون هشدار داد که اگر دادگاه کیفری بین‌المللی تحقیقاتی را علیه آمریکا و اسرائیل آغاز کند این دادگاه را تحریم خواهد کرد.
یک منبع وابسته به وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده که ترامپ این کشور دستور قطع ۲۵ میلیون دلار کمکی را که به بیمارستان‌های قدس شرقی اختصاص داشت؛ صادر کرده است.
تصمیم فعلی ترامپ در راستای تحت‌ فشار قرار دادن فلسطینی‌ ها برای واداشتن آنها به پذیرش معامله قرن است.
این تصمیمات در ادامه اقدامات تحریک‌ آمیز ماه‌های اخیر نظیر قطع کمک مالی آنروا، به ‌رسمیت‌ شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل ‌آویو به بیت‌المقدس، اتخاذ می‌ شود.
خاورم**9366**1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي صائب عريقات آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو

ببینید | اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!

ویدیویی از اسکورت عجیب و پرتعداد ترامپ برای رفتن به دادگاه در نیویورک در شبکه‌های مجازی پربازدید شده و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

tags # دونالد ترامپ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو