Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:18:24 GMT

تاکسی پرنده در انگلیس با موفقیت آزمایش شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۷۶۱۶

تاکسی پرنده در انگلیس با موفقیت آزمایش شد

لندن – ایرنا – یک شرکت انگلیسی موفق شده است تا یک تاکسی پرنده را که به‌صورت عمودی از زمین برخاسته و فرود می‌آید، طراحی و مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از دیلی تلگراف، این تاکسی پرنده که انرژی خود را از طریق باتری تأمین می‌کند در حال حاضر می‌تواند به مدت 5 دقیقه با حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت پرواز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت استارت آپ «ورتیکال ایرو اسپیس» که تنها دو سال پیش کار خود را در این زمینه آغاز کرد هدف از ساخت این تاکسی را تحقق سفرهای هوایی شخصی بدون نیاز به فرودگاه، عنوان کرده است.
این تاکسی که به شکل بالگرد طراحی‌شده است از سه‌چرخ و چهار پروانه در جلو و عقب برخوردار است. در واقع فناوری برخاستن و فرود آمدن این تاکسی سبب می‌شود تا انجام سفرهای کوتاه به‌صورت دقیق از مبدأ تا مقصد، بدون نیاز به فرودگاه محقق شود.
شرکت «ورتیکال ایرو اسپیس» خردادماه گذشته مجوز پرواز این تاکسی را از سازمان خطوط هوایی انگلیس دریافت کرد و اولین پرواز آزمایشی خود را در شهر کمبل در منطقه گلاسسترشایر انجام داد. پس‌ازآن ده‌ها پرواز آزمایشی دیگر برای بررسی و رفع نقایص این پروژه صورت گرفته است.
دانشمندان شرکت «ورتیکال ایرو اسپیس» امیدوارند روزی قابلیت پرواز بدون نیاز به خلبان را در این تاکسی طراحی کرده و بدین ترتیب مسافران، تاکسی پرنده خود را در محل درخواست کنند.
«ورتیکال ایرو اسپیس» همچنین درصدد است تا سال 2022 خدمات تاکسی پرنده بین‌شهری را راه‌اندازی کند؛ هرچند به گفته ناظران، قوانین دست‌وپا گیر هوایی ممکن است اجرای این طرح را با مشکل مواجه کند.
استفن فیتزپاتریک مؤسس و مدیر شرکت «ورتیکال ایرو اسپیس» در این رابطه عنوان کرد که برای کسب مجوزهای لازم با آژانس خطوط هوایی اروپا در حال رایزنی است.
پیش‌ازاین، شرکت‌های دیگری درزمینهٔ تاکسی‌های پرنده، اقداماتی را صورت داده و پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند. شرکت مسافربری اوبر قصد دارد تا سال 2020 خدمات تاکسی پرنده خود را در شهرهای دالاس و لوس‌آنجلس ارائه دهد.
شرکت رولز رویس انگلیس نیز تیرماه گذشته اعلام کرد فناوری پرواز عمودی را برای بهره‌برداری در تاکسی‌های پرنده ایجاد کرده است. لیلیوم آلمان نیز اولین تاکسی پرنده جهان را در سال 2017 باقابلیت برخاستن و فرود آمدن عمودی رونمایی کرده بود.
اروپام ** هـ ن ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس تاكسي پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی توضیح داد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

او افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

شهردار تهران تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

کد خبر 849097 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خودروی برقی علیرضا زاکانی شهردارى تهران تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی