Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:22:56 GMT

رفتار هیات گزینش تغییر کرده است؛ امیدوارم ناامید نشویم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۸۲۸۳

رفتار هیات گزینش تغییر کرده است؛ امیدوارم ناامید نشویم

تهران -ایرنا - ضیا نبوی دانشجوی ستاره دار می گوید: مصوبه اخیر هیات وزیران اتفاق بزرگی است و اگر این مصوبه سرانجام خوبی داشته باشد، با جرات می‌توان گفت بزرگترین قدمی است که درهمه سال‌های بعد از انقلاب برای حق تحصیل برداشته شده است؛ حال باید منتظر شد تا این لایحه از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی به تصویب رساند.
به موجب این اصلاحیه حق آموزش جزء حقوق اساسی افراد است و هیچ کس را نمی‌توان به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی محروم کرد.
براساس اصلاحیه مصوب هیات دولت، در برخورداری از حق آموزش در مقاطع تحصیلی، افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی مستثنی هستند.
نبوی از جمله دانشجویانی است که این روزها با عبارت «نقص پرونده» روبرو شده و با پیگیری‌های خود متوجه شده که «هیات گزینش» عامل این اتفاق است.
این دانشجوی ستاره دار در خصوص مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص «حق تحصیل» دانشجویان و لایحه اصلاح سنجش دانشجویان به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا گفت : « تقریبا قریب به 99 درصد افراد با در صورت نهایی شدن لایحه پیشنهادی دولت مشکلات‌شان حل می‌شود. چرا که در این لایحه تحصیل به عنوان یک حق اساسی به رسمیت شناخته شده و جز در مواردی معدود، تنها داشتن صلاحیت علمی را معیار ورود داوطلبان به دانشگاه دانسته است.»
وی در خصوص نتیجه پیگیری‌های خود برای ادامه تحصیل در ترم مهرماه گفت: «احساس می‌کنم تحرکی در دولت، نمایندگان مجلس و حتی هیات گزینش به وجود آمده است به طوریکه برای حل مشکل ما واکنش خوبی نشان داده‌اند؛ ما از چند کانال اقدام کردیم؛ لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری ، شهیندخت مولاوردی رئیس ستاد منشور حقوق شهروندی وهمینطور نمایندگان مجلس همه در حل این موضوع فعال بودند که در نتیجه این اقدامات شاهد تغییر مواجهه مسئولان گزینش سازمان سنجش بودیم.»
این فعال سابق دانشجویی در ادامه با ابراز نگرانی از ایجاد اخلال در روند حل مشکل خود گفت: مشکل این است که نمی‌توان با اطمینان صحبت کرد. من از این موضوع نگرانم که امروز نظر مثبت درباره روند حل مشکل بدهم و از فردا روند پیشرفت ماجرا متوقف گردد و همه امیدها، ناامید شود»
نبوی درباره اینکه چرا با وجود اراده دولت همچنان دانشجویان ستاره‌دار وجود دارند، گفت: برای بررسی صلاحیت دانشجویان، از نهادهای مختلف امنیتی استعلام می‌شود. باید توجه داشت که نهادهای امنیتی تنها زیر نظر قوه مجریه و دولت نیستند.
وی در همین رابطه تاکید کرد: اگر عزم دولت جدی باشد و وزارت علوم بخواهد می‌تواند مساله را حل کند. می‌تواند نظر نهادهای امنیتی را رد کند و خود را ملزم به اجرای نظر مشورتی نهادهای امنیتی نداند. اما همه اینها بستگی به مدیران وزارت علوم دارد که آیا به دنبال برقراری موازنه بین شهروندان و نهادهای امنیتی هستند یا مثل فرجی‌دانا و توفیقی ایستادگی می‌کند و از استقلال وزارت علوم دفاع می‌کند و متعاقب آن هزینه این ایستادگی را هم داد. اگرچه با حضور غلامی خیلی از مسائل حل شده است .
نبوی در خصوص تاثیر اراده مدیران وزارت علوم در حل این مشکلات یادآور شد: خاصه دوره‌ای که سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم بود خیلی از مسائل دانشجویان ستاره دار حل شد و به نظرم اگر وی مدتی بیشتر عهده‌دار وزارت علوم می‌شد، مسائل به صورت جدی‌تری حل و فصل می‌شد.
**ب.ل**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشجويان ستاره دار هيات گزينش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رییس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رییس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رییس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیات علمی و عضو هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رییس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رییس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری های میان رشته ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

کد خبر 6094351

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • آتیلا حجازی: امیدوارم نام استقلال تغییر نکند/ بی‌درنگ پیشنهاد سرپرستی را قبول کردم
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود