Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل از راهبردهای اساسی مصون سازی در مقابل تهدیدات نظامی است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهمی است که علاوه بر تاکید فراوان مقام معظم رهبری، در اسناد بالادستی کشور نیز بر اجرای الزامات آن توجه ویژه ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعه قوای حاکمیتی و دستگاه‌های مختلف اجرایی در سال‌های اخیر رویکرد مناسبی به این موضوع داشتند و لازم است به صورت مستمر در برنامه های اجرایی پیگیری شود.

ذوالفقاری با تشریح برنامه‌ها و اقدامات وزارت کشور برای هفته پدافند غیرعامل، ادامه داد: دستورالعمل اقدامات و برنامه ها به مسئولان استانی نیز ابلاغ شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در تشریح برنامه های هفته پدافند غیرعامل، عنوان کرد: تشکیل جلسات شورای پدافند غیرعامل با حضور رئیس شورا و بررسی همه جانبه روند اقدامات در دستگاه‌های اجرایی، الزامات مربوطه و تشریح برنامه‌ها در این ایام؛ فعال کردن ستاد نکوداشت و برنامه ریزی اجرای دستورالعمل و طرح موضوعات مرتبط از سوی استانداران، معاونین، فرمانداران و مدیران اجرایی در جلسات مختلف با تاکید بر فرهنگ سازی و همچنین ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استان و کارگروه‌های تخصصی به منظور برنامه ریزی و فعال‌سازی کارگروه‌ها و کمیته‌های دستگاهی و نظارت جدی بر رعایت احکام، ملاحظات قانونی و اسناد بالادستی از جمله برنامه های وزارت کشور در جهت آمادگی برای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل است.

ذوالفقاری در پایان گفت: بهره برداری و افتتاح پروژه های مرتبط، برنامه ریزی رسانه‌ای برای ارائه گزارش اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته، ارتباط و مشارکت با نخبگان، صاحب نظران، جامعه علمی و تشکل های مردم نهاد و همچنین مستندسازی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص و تلاش در راستای استمرار برنامه پدافندی و مصون سازی بخش های مختلف نیز از دیگر برنامه های وزارت کشور در این خصوص است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد

وضع پدافند غیرعامل مرکز ذخیره‌سازی گاز سراجه با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز و تیمی متشکل از مدیران و مسئولان اچ‌اس‌ئی و اجرایی وزارت نفت، شرکت ملی گاز، انتقال گاز و مهندسی و توسعه گاز و گروه نفت مرکزی بررسی شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی زارع، مدیر منطقه ۳ عملیات انتقال گاز، در ‏این بازدید با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل و ایمنی در تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه، با توجه به موقعیت حساس و راهبردی آن گفت: این تأسیسات در فصل‌های سرد سال بخشی از گاز مصرفی استان تهران و شهرهای شمال و شمال شرقی کشور را تأمین می‌کند و در پایداری شبکه انتقال گاز نقشی بسزا دارد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ‏برای کارکنان، نصب سیستم کولینگ و فومینگ روی مخازن ذخیره‌سازی، روزآمدکردن سیستم‌های اطفا و اعلان حریق و تجهیز دو دستگاه ‏ماشین اطفای حریق، نصب دوربین مداربسته، ارزیابی ریسک امنیتی SVE، مطالعات HAZOP و برگزاری نشست با ‏سازمان‌های متولی استان در این زمینه، ازجمله این ‏اقدام‌هاست.‏

عبدالرحمن کشوری، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، با ارزیابی و بررسی این اقدام‌ها به‌لحاظ رعایت الزام‌های پدافند غیرعامل در مخازن و تأسیسات ذخیره‌سازی و محیط‌های پیرامونی، از زحمات کارکنان منطقه ۳ عملیات انتقال گاز در ایجاد زیرساخت‌های حوزه ایمنی و پدافند ‏غیرعامل قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی