Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک دزفول که مسئولیت برگزاری این مسابقه را بر عهده داشت هدف اجرای این فعالیت علمی را پرورش خلاقیت و مهارت‌های عملی نوجوانان و همچنین مشارکت اعضا در فعالیت‌های گروهی عنوان کرد و گفت: اولین دوره مسابقات طراحی و ساخت سازه‌های ماکارونی با حضور اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان و خانواده‌ها در این مرکز فرهنگی هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید گل گل افزود: برای برگزاری این مسابقه ابتدا در کانون شماره یک دزفول، کارگاه‌های تئوری و عملی ساخت سازه‌ها و پل‌های معلق و... برای اعضای نوجوان دختر و پسر هم‌زمان با اجرای فعالیت‌های تابستان در این مرکز برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این مسابقه اعضا به‌صورت گروه‌های دو نفره و با شرکت حداکثر سه سازه ماکارونی به رقابت پرداختند و به گروه‌های اول تا چهارم لوح تندیس اهداء شد.

برگزیدگان اولین مسابقه سازه‌های ماکارونی

بر اساس این گزارش، مهدی پور محمد، حسین و سینا آقایی با ساخت سازه‌ای که وزن سازه 111 گرمی که توانست 9 کیلوگرم را در مدت‌زمان 40 ثانیه تحمل کند توانستند رتبه نخست اولین مسابقه سازه‌های ماکارونی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول را به خود اختصاص دهند.

رتبه دو این مسابقه به امیرحسین گل گل و سینا فروتن دو مهندس نوجوان کانونی رسید که توانستند سازه‌ی 128 گرمی بسازند که توانست 9 کیلوگرم را به مدت 18 ثانیه تحمل کند.

مهدیس مهتر نژاد نیز با ساخت سازه‌ای 78 گرمی و احسان نساج و امیرحسین گل گل با ساخت سازه‌ای 123 گرمی رتبه‌های سوم و چهارم اولین مسابقه سازه‌های ماکارونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک دزفول را کسب کردند.

طراحی و اجرای سازه‌های ماکارونی یکی از شاخه‌های جذاب بین پروژه‌های علمی بوده که تلفیقی از علوم فنی و مهندسی گوناگون مانند فیزیک، ریاضی و هندسه است. در این گرایش کودکان و نوجوانان به‌جای استفاده از فولاد و بتن جهت ساخت سازه، از ماکارونی به‌عنوان جایگزینی ارزان و با رفتاری شبیه، استفاده می‌کنند. و سپس برای آزمایش طرح و قدرت ساخت، آن را بارگذاری کرده و راندمان حاصل از تقسیم وزن تحملی به وزن سازه را محاسبه می‌کنند. راندمان بیشتر نشان از توان بالاتر و برتری سازه دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فولاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه بانوان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.   در پایان فینال رقابت‌های تپانچه در رده سنی جوانان نتایج زیر به دست آمد:   ۱- دنیا ارشدنیا از آذربایجان غربی ۲- اسرا رمضانی از آذربایجان غربی ۳- هانیه یزدان‌جو از فارس   علی کلاتی، سرمربی تیم نوجوانان و جوانان تپانچه فینال این رقابت‌ها را از نزدیک مشاهده کرد.

دیگر خبرها

  • رقابت ۸۰ دونده مستعد استان همدان در لیگ دو و میدانی شهید شمسی پور
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند