Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:43:42 GMT

حمایت از آموزش و پرورش در دستور کار مجلس است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۹۴۱۵

حمایت از آموزش و پرورش در دستور کار مجلس است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از آموزش و پرورش و فرهنگیان برای افزایش تولیدات علمی و نوسازی مدارس فرسوده در دستور کار مجلس است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا کاتب عصر دوشنبه در آیین افتتاح مرکز آموزشی بنت الهدی ایوانکی در استان سمنان با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، افزود: 67 هزار میلیارد ریال در شرایطی که اشتغال یکی از وظایف ذاتی دولت بود، امسال به آموزش و پرورش کمک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار است که بودجه آموزش و پرورش امسال 12.5 برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: مسوولان نظام در بحث آینده دانش آموزان دغدغه دارند و سه میلیارد دلار در طول پنج سال به نوسازی مدارس کشور کمک می شود.
این‌ نماینده مجلس اضافه کرد: در بودجه کشور نگاه به ساخت و بهسازی مدارس در دستور کار قرار دارد تا بخش اساسی مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود.
کاتب گفت: در بخش ایوانکی تعداد دانش آموزان بیش از هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بیش از سه هزار و 500 دانش آموز در ایوانکی مشغول به تحصیل هستند و تراکم دانش آموز به دلیل محدودیت فضای آموزشی در این منطقه بسیار قابل توجه است.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون پنج مدرسه با مشارکت خیران در ایوانکی در دست ساخت است و امیدواریم تا پنج سال آینده این طرح های آموزشی به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش در سفری یکروزه به استان سمنان، دو طرح آموزشی را افتتاح و در نشستی با فرهنگیان غرب استان دیدار می کند.
120 هزار دانش ‌آموز و هشت هزار آموزگار و دبیر در یکهزار مدرسه استان سمنان سال تحصیلی 97-98 را آغاز می کنند.
در دولت تدبیر و امید اقدامات مثبتی در مدرسه سازی صورت گرفت به طوری که 42 هزار مترمربع با کمک دولت و خیران در استان سمنان مدرسه ساخته شد که بیشتر از ساخت مدرسه در 10 سال گذشته به میزان 32 هزار مترمربع بود.
سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان کشور 5.2 درصد اما فضای استاندارد 8.4 درصد است که نشان می دهد 30 درصد مدارس کشور فرسوده است.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نماينده مجلس آموزش و پرورش سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش گناوه سه شنبه شب در این آئین تجلیل از با اشاره به عملکرد ۲ ساله آموزش و پرورش شهرستان گفت: بعد از سال‌ها در دولت سیزدهم احداث ۴ مدرسه در سطح شهرستان آغاز شد که ۲ مدرسه در محله حرم به حرم و ۲ مدرسه در مرکز شهر قرار دارند.

ضرغام مردانی افزود: عملیات اجرایی سه سالن چند منظوره بزرگ در شهرستان آغاز و اعتبار آنها لحاظ شده است و سه زمین چمن طرح شهید سلیمانی نیز با همکاری مدیرکل استان در سطح شهرستان احداث شده است.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی در مدارس شامل رنگ آمیزی، بازسازی تأسیسات و مسائل دیگر که کمبود بوده در مدارس شهری و روستایی شهرستان طی ۲ سال انجام شده است.

مردانی بیان کرد: نظام مند کردن تمامی درآمدها از دیگر دستاوردها طی این مدت در آموزش و پرورش بوده که انجام شده است.

وی گفت: برگزاری دوره‌های توانمند سازی معلمان به ویژه دوره توانمند سازی ویژه معلمان قطب شمال استان، برگزاری کنکور سراسری، آزمون‌های استخدامی، کسب رتبه‌های استانی و کشوری در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف توسط دانش آموزان و معلمان، ساماندهی مدارس غیر دولتی، جهش معدل امتحان نهایی از دیگر دستاوردها است.

وی گفت: شهرستان گناوه طی ۲ سال ۳۵ نفر قبولی رشته‌های پزشکی داشته است و در رشته‌های مختلف دانشگاهی نیز تعداد زیادی از دانش آموزان پذیرفته شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: اجرایی کردن طرح مربی، مدرسه و معلم تراز انقلاب در راستای سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش در شهرستان پیگیری شد و در همه برنامه‌های شهرستان آموزش و پرورش خط مقدم و حضور بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: در راستای تحقق شعار همه برای آموزش و پرورش، آموزش پرورش برای همه» همه ادارات و دستگاه‌های شهرستان در کنار آموزش و پرورش و یاری کننده بودند و از همکاری همگی تقدیر می‌شود.

در این همایش بخش‌های متنوعی از جمله اجرای سرود دانش آموزی، پخش کلیپ و بخش‌های دیگر اجرا و در پایان از معلمان و فرهنگیان نمونه و برتر، معلم جوان برتر استانی و کشوری و ۷۵ پیشکسوت و بازنشسته فرهنگی شهرستان گناوه تجلیل شد.

کد خبر 6099933

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است
  • ۲ طرح ورزشی در بخش تبادکان مشهد افتتاح شد
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس