Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@06:38:36 GMT

82200 گردشگر از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۹۸۱۶

82200 گردشگر از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند

میر موسی انیران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اطلاع رسانی انجام گرفته در چند سال گذشته شمار بازدید کنندگان از گنبد جهانی سلطانیه افزایش یافته است و ایجاد و اصلاح زیرساخت های لازم در این منطقه به پیشرفت و توسعه روز افزون و افزایش هرچه بیشتر رغبت گردشگران به حضور در آن کمک می کند.
وی یادآوری کرد: گنبد جهانی سلطانیه اثری شناخته شده در سطح دنیا محسوب می شود و این در حالی است که شمار اندکی از گردشگران داخلی موفق به بازدید از این اثر تاریخی بی نظیر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون بودجه اندکی صرف اصلاح زیر ساخت های سلطانیه می شود و تخصیص منابع بیشتر در بخش های مختلف چشم انداز بهتری را در این بخش بوجود می آورد.
انیران، توسعه واحدهای بوم گردی به عنوان خانه های سنتی را در جذب بیشتر گردشگران و بازدید کنندگان در سلطانیه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: توجه و گسترش روز افزون این واحدها به ماندگاری بیشتر مسافران منتهی می شود.
وی بیان کرد: اصلاح و تقویت زیرساخت های لازم حتی می تواند به جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در طول سال به ویژه فصل زمستان کمک کند و تحقق این مهم به رونق روز افزون گردشگری منتهی شود.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: اغلب مسافرت ها به مناطق پرجاذبه کشور به ویژه شهر سلطانیه از طریق زمینی انجام می شود و اغلب خانواده ها نیز شهرهای نزدیک را برای سفر انتخاب می کنند.
وی ابراز کرد: بر این اساس امکان سفر برای همه فراهم نیست و از طرفی تسهیل در ترددها و ایجاد سازو کاری راحت در حوزه حمل و نقل می تواند این صنعت را رونق بخشد.
انیران خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان زنجان به شهرستان سلطانیه در مسیر ترانزیت قرار گرفته و این موضوع ظرفیت بسیار خوبی را برای رونق و توسعه گردشگری این مناطق فراهم می کند.
یه گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان زنجان حمل و نقل خانواده گردشگران داخلی و خارجی مسافران رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه میلیاردها دلار خسارت در نوار غزه به جا گذاشته است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزچهارشنبه اذعان کرد: میزان ویرانی های غزه در نتیجه حملات اسرائیل، بیشتر ازویرانی های جنگ جهانی دوم است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است.

بورل تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد زیرساخت ها آسیب دیده و ۳۵ درصد زیر ساخت های غزه به طور کامل تخریب شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6087935

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است