Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@11:44:28 GMT

اولویت بسیج خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۰۱۶۴

اولویت بسیج خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف است

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار 'علی مقواساز' روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: برنامه های بسیج را مردم رقم می زنند و اقدامات این نهاد برای خدمت به مردم است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 21 قشر در بسیج فعالیت می کنند، افزود: هدف بسیج، شناسایی و سازماندهی اقشار داوطلب برای خدمت رسانی به مردم در عرصه های تخصصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان محرومیت زدایی و فعالیت های امدادی را یکی از عرصه های خدمت رسانی بسیج بیان کرد و گفت: در تابستان امسال 50 منزل با همکاری کمیته امداد توسط 250 تَن از بسیجیان این ناحیه تعمیر شده است.
وی اضافه کرد: در عرصه بهداشتی و درمانی نیز 100 پزشک بسیجی این ناحیه با اعزام به مناطق محروم پنج هزار نفر را رایگان معاینه کردند.
مقواساز با اشاره به اجرای طرح پیوند آسمانی به منظور کمک به ازدواج آسان افزود: در این رابطه تاکنون به همت بسیج این ناحیه دهها فرد خیر، شناسایی و توسط آنها برای افراد بی بضاعت جهیزیه تهیه شده است.
وی به راه اندازی کارگاه های قالی بافی در برخی نقاط محروم شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر راه اندازی کارگاه خیاطی در یکی دیگر از مناطق محروم در دستور کار قرار دارد و 20 چرخ خیاطی برای راه اندازی این مرکز خریداری شده است و طی روزهای آینده این کارگاه راه اندازی خواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان اضافه کرد: برای نوسازی و زیباسازی مدارس، تابستان امسال 200 نفر از دانش آموزان دختر و پسر بسیجی به مناطق محروم اعزام شدند.
مقواساز گفت: همچنین 20 گروه جهادی بسیج در تابستان امسال با اعزام به استان های هرمزگان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه در زمینه های پزشکی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی به مردم خدمت رسانی کردند.
وی به خدمات بسیج در بخش اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد برنامه ریزی های خوبی توسط بسیج ناحیه امام صادق (ع) انجام شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان اضافه کرد: ارائه مشاوره در زمینه های پیشگیری از طلاق و اعتیاد در مناطق محروم از جمله این برنامه هاست .
وی به برنامه های تربیتی ناحیه بسیج امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها در این ناحیه بیش از دو هزار و 500 حلقه تربیتی صالحین شکل گرفته است که برای آنها هر هفته جلسات معرفتی، بصیرتی و مهارتی برگزار می شود.
مقواساز ادامه داد: در راستای آشنایی مادران و دختران با مهارت های خانوادگی، نشست های 'دخترانه' ویژه دختران و نشست های 'مادرانه' ویژه مادران در 180 نقطه شهر اصفهان در حال اجرا است.
وی به برنامه های ورزشی این ناحیه بسیج نیز اشاره کرد و افزود: برای توسعه زیر ساخت های ورزشی اصفهان پنج سالن ورزشی با بیش از سه هزار متر زیربنا در نقاط مختلف این شهر در حال ساخت است.
فرمانده ناحیه بسیج امام صادق (ع) اصفهان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار نفر از بسیجیان این ناحیه در اردوهای راهیان نور جنوب و غرب کشور شرکت کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: هیچ محدودیتی برای استفاده از خدمات بسیج برای غیربسیجیان وجود ندارد و رویکرد ما شرکت سایر اقشار در این برنامه ها است.
مقواساز گفت: در زمینه علمی، بسیج دانش آموزی در مقاطع مختلف اقدام به برگزاری لیگ های علمی در مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستانی ویژه دانش آموزان بسیجی و غیر بسیجی کرده است.
وی ادامه داد: همچنین برای آموزش بسیجیان و ارائه مهارتهای حرفه ای و کاربردی کردن دوره های آموزشی، تفاهمنامه ای با سازمان فنی و حرفه ای استان اصفهان منعقد شده است.
فرمانده ناحیه بسیج امام صادق (ع) به برنامه های رزمی و دفاعی این ناحیه اشاره کرد و گفت: رزمایش 'اقتدار عاشورایی بسیج، سپاهیان حضرت محمد (ص)' چهارشنبه هفته جاری با حضور 20 گردان بیت المقدس در اصفهان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این رزمایش به صورت 24 ساعته در دو مرحله برگزار می شود، اظهارداشت: مرحله اول آن روز چهارشنبه با حضور دو هزار و 500 بسیجی گردان های بیت المقدس در داخل شهرها برگزار می شود.
مقواساز اضافه کرد: در این مرحله بسیجیان فراخوان شده پس از حضور در گلستان شهدای اصفهان و اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی، با هدف یادآوری اعزام های نیروهای بسیج در دوران دفاع مقدس، به صورت ستون کشی در خیابان های شهر حرکت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: در مرحله دوم این نیروها برای انجام تمرینات تاکتیکی به منطقه عمومی اردوگاه قدس علویجه اعزام خواهند شد.
فرمانده بسیج ناحیه امام صادق (ع) اصفهان ادامه داد: در این حضور که در راستای آمادگی، حفظ و انسجام نیروهای گردان های بیت المقدس انجام می شود، تنها بخش کوچکی از توان بسیج به نمایش در می آید.
وی گفت: پیام این رزمایش برای دوستان امید آفرینی، برای دشمنان یاس و رعب آفرینی و برای بسیجیان ایجاد شور و نشاط است.
مقواساز تاکید کرد: همزمان با این رزمایش بیش از 400 نفر از جهادگران بسیجی در عرصه های عمرانی، پزشکی، درمانی، اجتماعی و امدادی در مناطق محروم حضور خواهند یافت.
به گزارش ایرنا، رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد (ص) از هفتم شهریور در استان های کشور آغاز شده و تا 29 شهریور ادامه می یابد.
ناحیه بسیج امام صادق(ع) بخش غربی شهر اصفهان را تحت پوشش خود دارد.
/7134/ 2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اجرای برنامه های فرهنگی ازدواج چهار محال و بختیاری خدمت رسانی به مردم کمیته امداد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در  همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها که عصر چهارشنبه به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

وی گفت:‌جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی نماد برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها قدردانی کرد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد