Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر پیشین نفت با تاکید بر تبیین ارزش‌های ایثار در جامعه، گفت: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده جامعه بیشتر شود. ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، رستم قاسمی ظهر امروز در همایش استانی یاد یاران ویژه یادگاران و فرماندهان دفاع مقدس مازندران در مجتمع فرهنگی و فرهنگی اریکه آریایی آمل با بیان اینکه مازندران در تاریخ ایران از برجسته‌های خاصی برخوردار است،اظهار داشت: این استان به ویژه شهرستان آمل در تمام ادوار گذشته بودند و اقدامات موثری در دوران قبل، بعد انقلاب و امروزه به دفاع از خاک کشور داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با توجه به فرا رسیدن ماه محرم این ماه می تواند در دوران زندگی الگویی باشد و از آن استفاده ببریم، تصریح کرد: خداوند متعال عاشورا را ایجاد کرد تا تداوم دین خود را تضمین کند، عزاداری و مراسمات محرم نیز نگه دارنده دین خداست؛ ابعاد ویژگی های قیام امام حسین(ع) مقاومت بوده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس را پیشکسوتان و رزمندگان جنگ نوشتند اما کافی نیست، افزود: این‌ها طی دوران هشت سال جنگ هستی، خانواده هایشان را فدا کردند و امروزه با وجود قوانین گذاشته شده، قدردانی از این افراد بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر دنیا اهمیتی قرار نگرفته است.

وزیر اسبق نفت ایران ادامه داد: با توجه به اهمیت دفاع مقدس و جایگاه آن در جمهوری اسلامی، پیشکسوتان و رزمندگان هست سال جنگ به قلم واقعه بپردازند تا آن واقعه مهم به یادگار برای آیندگان نظام بماند.

وی با اعلام اینکه با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ریشه آن تنومند شده و با هیچ بیدی نمی لرزد، گفت: بسیاری از دشمنان و خارجی‌های در این سال‌ها با فکر نابودی انقلاب اشتباه کردند زیرا این انقلاب پشتوانه عظیمی چون پیشکسوتان دفاع مقدس دارد.

قاسمی از مولفه‌های قدرتمند امروزه ایران را اقتدار منطقه ای عنوان و مطرح کرد: جمهوری اسلامی جزو منحصر به فردترین کشورهای دنیا و از مولفه های قدرت منطقه ای است که رونمایی از موشک های پیشرفته یکی از این مولفه‌ها است.

وی با اشاره به حضور داعش در سوریه و براندازی 45 روزه دولت بشار اسد، بیان کرد: با وجود تمام برنامه ریزی‌ها برای براندازی این دولت و هجوم داعش در بسیاری از خاک سوریه، امروز شاهد حضور تعداد کمی از داعشی‌ها  در خاک سوریه هستیم.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه امروز ایران با حادثه ای چون مشکلات اقتصادی مواجه است که از مهم‌ترین اهداف دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی تلقی می شود، گفت: جنگ اقتصادی از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است و دشمنان سال‌های سال با تشکیل ستادهایی برای این جنگ اقتصادی برنامه چیدند و بر روی نقشه‌های متعددی کار کردند.

وی ادامه داد: برای براندازی انقلاب انواع توطئه‌هایی چون برگزاری کنوانسیون، مذاکرات هسته ای و مذاکرات دیگر ایفا کردند و از ابزارهایی برای ایجاد این جنگ اقتصادی انجام دادند.

قاسمی با اشاره به اینکه آنها دروغ می‌گویند که ایران را کامل تحریم نکردند در واقع آنها دارو و مواد غذایی نیز ما را مورد تحریم قرار دادند، افزود: آمریکا همه چیز را علیه ملت ایران ظلم و تحریم کردند؛ ما باید برای عبور از این جنگ اقتصادی لباس خاص خود بپوشیم.

مشاور سابق معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای عبور سه نکته اساسی را نباید از یاد ببریم، گفت: اول اینکه این نظام به مانند یک کشتی، کشتی بان می‌خواهد و همه نه در شعار بلکه در واقعیت پیرو این کشتی بان باشیم تا کشتی سالم به ساحل برساند؛ آن کشتی بان ولایت فقیه و ولی امر مسلمین است.

وی با بیان اینکه برای لازمه عبور در کشور داشتن هدایت درست است و مسئولان باید متعهد این امر باشند، افزود: دشمنان نظام با آن همه کدها، نقشه‌ها و اتفاق نظر هدف شان براندازی انسجام ملت ایران است و ما باید حواسمان باشد.

قاسمی دیگر نکته را بازسازی و سازندگی ایران مطرح و بیان کرد: به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب ما می توانیم را در همه عرصه داشتیم و بعد از انقلاب این گام را بدون متکی به کشور بیگانه و خارجی برداشتیم و با احداث صدها سد، جاده، توسعه و آبادانی به اثبات رساندیم.

وی اضافه کرد: ملت ایران در سال 91 نیز تجربه تحریم را داشته و به بهانه انرژی هسته ای، آمریکا تحریم‌ها را شروع کرد به گونه ای که خود رئیس جمهور وقتش گفته فلج ترین تحریم‌ها بوده است اما اعتراف کردند این تحریم‌ها بر ایران اثر نگذاشت و این نشان دهنده همان شعار «ما می توانیم» هست.

وزیر اسبق نفت ایران با بیان اینکه امروزه مشکلات اقتصادی گریبانگیر ملت ایران به ویژه معیشت خانواده‌های متوسط و فقیر جامعه شده است، افزود: امروزه دشمنان به شکل سه ضلع مثلثی درآمدند که یک ضلع آن آمریکایی هستند و احساس می‌کنند گلوی ما را گرفتند، ضلع دوم نارضایتی مردم را می دانند و ضلع آخر ایجاد ناکارآمدی داخلی هستند که به مسئولان نظام بر می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اصل برای عدم شکل‌گیری این مثلث ایجاد اعتماد در داخل کشور و تقویت آن شعار توانستن و ما می توانیم است، گفت: ملت با شرایطی که دشمنان بسیج کردند تحمل و صبر کنند و خواسته‌هایشان را منطقی گوشزد کنند از این بحران به خوبی عبور می‌کنیم.

قاسمی با اعلام اینکه با اطاعت از رهبری از این شرایط بد اقتصادی عبور می‌کنیم، بیان کرد: در سال 91 ایران تحت تحریم سه نهاد سازمان ملل، اروپایی ها و آمریکایی‌ها بوده اما امروزه فقط تحریم آمریکایی‌ها قرار گرفتیم پس بهتر از سال‌های گذشته از این جنگ اقتصادی عبور می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت و جهاد مقدس ارتشیان در دور سازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارسال پیامی خطاب به فرمانده کل ارتش، به مناسبت روز ارتش گفت: همت و جهاد مقدس و صادقانه ارتشیان غیرتمند در صیانت از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور و دور سازی تهدیدات دشمنان از میهن اسلامی را می‌ستاییم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارسال پیامی خطاب به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، فرا رسیدن ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر گرانقدر امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

فرا رسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی و آحاد فرماندهان، مسؤولین، مدیران و کارکنان مؤمن، شجاع و غیور آجا صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
درخشش ارتش مکتبی و انقلابی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و در میدان‌های خطیر مأموریتی که با همراهی، هم افزایی و هماهنگی سایر نیروهای مسلح به ویژه وحدت و برادری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است؛ برای ایران و ایرانی افتخارآمیز و برای دشمنان رشک‌برانگیز است.

همت و جهاد مقدس و صادقانه ارتشیان غیرتمند در صیانت از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور و دور سازی تهدیدات دشمنان از میهن اسلامی را می‌ستاییم و بر شهیدان و جانبازان والا مقام و رزمندگان سلحشور ارتش مقتدر و عزیز درود می‌فرستیم و تداوم خط پیشرفت و پیش‌روندگی تحسین برانگیز در نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند به مدد دانش و فناوری روز، نیروی انسانی متعهد و پاکباخته و روحیه خودباوری و خود اتکایی و توانمندی‌های بومی و درونی موجود را آرزومندیم.

دوام توفیق آن فرمانده عالیقدر و یکایک ارتشیان عزیز، تحت عنایات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

کد خبر 745135

دیگر خبرها

  • همت و جهاد مقدس ارتشیان در دورسازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم
  • وحدت و برادری ارتش با سپاه برای دشمنان رشک برانگیز است
  • همت و جهاد مقدس ارتشیان در دور سازی تهدیدات دشمنان را می‌ستاییم
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • ارتش مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و حراس دشمنان است
  • همه عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی
  • همه عملیات‌های تلافی‌جویانه ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب
  • عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی کی و کجا اتفاق افتاد؟