Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@04:49:36 GMT

پایان عملیات لوله‌گذاری دریایی خط دوم فاز 13 پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۱۵۶۴

پایان عملیات لوله‌گذاری دریایی خط دوم فاز 13 پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از پایان عملیات لوله‌گذاری دریایی دومین خط اصلی این طرح خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شرکت ملی نفت ایران، پیام معتمد با اشاره به تکمیل لوله‌گذاری خطوط لوله اصلی و اقماری اول طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی در ابتدای تیرماه سال جاری گفت: بعد از انجام موفقیت‌آمیز این عملیات شناور لوله‌گذار «سی‌مستر» عملیات لوله‌گذاری خط دوم اصلی این طرح بلافاصله آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سایه همکاری مشترک کلیه گروه‌های حاضر در اجرای عملیات لوله‌گذاری این بخش شامل شرکت نفت ‌و گاز پارس به عنوان کارفرما و شرکت‌های صنایع دریایی ایران (صدرا) و تأسیسات دریایی ایران به عنوان پیمانکاران اجرایی طرح توسعه فاز 13، انجام این عملیات در شرایط کاملا ایمن و بدون هیچ حادثه‌ای با موفقیت به پایان رسید.

به گفته مجری طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی، عملیات لوله‌گذاری دومین خط دریایی طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با ثبت حدود 200 هزار نفر روز کار و به مدت 73 روز در شرایط سخت دریا به طول انجامید.

وی با اعلام عملیات تکمیلی احداث خطوط لوله بین سکوهای A و C در ماه آینده، خاطرنشان کرد: با اجرای این بخش، ارسال 2 میلیارد فوت مکعب گاز ترش از میدان مشترک پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی این طرح امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی برای برداشت روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک و استحصال روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز متان، 2900 تن گاز مایع (LPG، 2750 تن اتان، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد طراحی شده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر ۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است، اما در سال‌های اخیر، مامور به حضور در آب‌های اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناور‌های مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آب‌های دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

دیگر خبرها

  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • پایان مرحله سوم لیگ برتر آب‌های آرام
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی