Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی در پنجمین دوره آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی به تبیین معارف اهل بیت(ع) در مجالس عزاداری تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی در مورد اینکه چرا به امام حسین(ع) گریه می‌کنیم اظهار کرد: این مبتنی است براینکه ما ریشه یابی کنیم اگر ما بخواهیم به پیشگاه خدا برویم در قرآن کریم دستور این است با وسیله برویم منتهی اینجا وسیله عمل صالح معنا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه وقتی که عمل صالح شد مسلماٌ انسان صالح نیز وسیله می‌شود ابراز کرد: حالا چطور انسان صالح وسیله می‌شود برگشت آن به این نکته است که فداکاری‌هایی که معصومین به ویژه امام حسین(ع) کردند در نزد خداوند متعال مقام دارند و در زیارت نامه‌ها نیز آمده شما وسیله ما هستید، شما به مقام محمود یعنی مقام شفاعت رسیده‌اید.

وی با اشاره به اینکه برای ریخته شدن گناهانمان هیچ اشکال قرآنی و اعتقادی وجود ندارد که ما برای امام حسین(ع) گریه کنیم افزود: گریه بر امام حسین(ع) گناهان را می‌ریزد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه گریه کردن وسیله مغفرت و ریزش گناهان است گفت: جایگاهی که مداحان دارند اگر به جایگاهشان توجه کنند برای ریزش گناهان انسانها وسیله‌ هستند.

وی افزود: متاسفانه علیرغم اینکه مجالس فراوان داریم اما معارف اهل بیت(ع) بیان نمی‌شود افزود: در این جلسات باید دیدگاه قرآن و روایات ما در رابطه با نبوت، امامت و حضرات معصومین شکافته شود تا وقتی که به امام حسین(ع) گریه می‌کنیم مانند این باشد که حادثه کربلا همین دیروز اتفاق افتاده است.

مسیح اله معصومی شهردار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به عزاداری‌های زنجانی‌ها بیان کرد: شهر زنجان از دیرباز به شهر شور و شعور حسینی معروف است.

وی با اشاره به اینکه سوزی خاصی در گفتار٬ لحن و صوت مداحی‌های آذری زبان‌ها است که همیشه مرا متحول می‌کند بیان کرد: امکان ندارد که صدای هیئت آذری زبان را بشنوی اشک بر صورتتان جاری نشود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه عزاداری زنجانی‌ها در ماه محرم شهرت جهانی دارد افزود: در این ماه چشم تمام دنیا به سمت زنجان است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی افزود: چند سالی است که مراسم تجلیل از پیرغلامان در زنجان برگزار می‌شود و امسال نیز پنجمین دوره برگزاری این مراسم در زنجان است.

معصومی خاطر نشان کرد: انتخاب تجلیل از پیرغلامانی امسال به گونه‌ای انجام شده که کمتر اسمی از آنها برده شده و تلاشمان تقدیر از زحمات چندین ساله این افراد است که در مراسمات عزارداری امام حسین(ع) زحمت کشیدند.

وی بیان کرد: ما شیعیان در ماه محرم دلمان بیشتر به امام حسین(ع) می‌تپد و باید در تمامی مراحل زندگی‌مان و در امورات اداری‌مان راه امام حسین(ع) را برویم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه در زندگی‌های شخصی غفلت‌ها کردیم و درگیر مسائل مادی شدیم و از برخی مسائل که باید بیشتر با آنها توجه داشته باشیم غافل شدیم.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم و سفر یک تلنگر و یادآوری به همه ما برای برگشت به معنویت است عنوان کرد: اگر می‌خواهیم افق روشنی را برای کشور و فرزندانمان پیش‌بینی کنیم نیازمند این هستیم که توجه عمیقی به مفاهیم عاشورایی داشته باشیم.

سجاد خدایی سخنگوی شورای شهر زنجان نیز در این مراسم به فرمایش امام راحل که فرمودند "این محرم و سفر است که اسلام را نگه داشته است" اشاره کرد و افزود: واقعا در این برهه از مقطع تاریخ وقتی اسم ماه محرم می‌آید همه به فکر این هستند که در اربعین به پا بوس امام حسین(ع) بروند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که اربعین یکی از محورهای توجه وحدت و انسجام شیعیان در چند سال اخیر چه شکوه و نماد و چه بزرگی را به شیعه و جهان اسلام بخشیده و هر سال با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

خدایی خاطر نشان کرد: این پیام عاشورایی را به اقصی نقاط جهان مخابره می‌کند و این به برکت همین محرم و سفر است.

در این مراسم بعد از مدیحه سرایی چند نفر از مادحین از هفت نفر از پیرغلامان تجلیل به عمل آمد.

//ع

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، دبیر اجرایی سوگواره در آیین آغاز و رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های های داستانی» در مجتمع آموزشی هدایت قم گفت: پنجمین سوگواره ملی روضه‌های داستانی در دو بخش داستان کوتاه و روایت برگزار می شود و علاقه‌مندان به داستان آیینی از امروز فرصت دارند تا پایان مرداد ماه آثار خود را ارسال کنند.

خانم رویا حسینی با اشاره به اینکه این سوگواره در دو بخش موجه انسان معاصر با عاشورا و امام حسین(ع) و از مدینه تا کربلا‌ی سال ۶۱ برگزار می‌شود افزود: زمان نهایی برگزاری این مسابقات در شهریور ماه برنامه ریزی شده است و علاقه‌مندان آثار خود را در پیام‌رسان ایتا و به شماره ۰۹۲۳۲۶۲۷۷۵۹ با اعلام مشخصات در قالب فایل ورد ارسال نمایند.

وی افزود: تا زمان برگزاری سوگواره در شهریور ماه کارگاه‌های تخصصی و آموزشی در استان‌های مختلف کشور در خصوص اصول داستان نویسی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند
  • تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند
  • رزمندگان زنجانی با غیرت و سخت‌کوش بودند
  • شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند
  • قاضی ای که طی‌الارض می‌کرد و مورد تایید امام خمینی بود