Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:33:09 GMT

موکب دماوندی ها در کربلا برای ۵۰ سال اجاره شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۱۸۷۵

موکب دماوندی ها در کربلا برای ۵۰ سال اجاره شده است

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم فتاح دماوندی ظهر دوشنبه در سومین جلسه ستاد اربعین حسینی دماوند که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به برگزاری این جلسه مسئولین، نهادها و سازمان ها نسبت به برگزاری این مراسم چه در داخل شهرستان یعنی ۵ شهر کیلان، آبسرد، رودهن، آبعلی و دماوند و چه در شهر کربلا اعلام آمادگی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موکب دماوندی ها در کربلا برای ۵۰ سال اجاره شده است

فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به اینکه در شهر کربلا موکبی را برای اهالی دماوند آماده کرده ایم افزود: در نظر داریم که عزیزان دماوندی از این حسینیه بتوانند بهره مند شوند و کمک های مردمی و ادارات جمع آوری شده و با نظارت فرمانداری به موکب کربلا طبق سال های قبل کمک رسانی شود.

وی با بیان اینکه برای این موکب قرارداد اجاره ای با عراقی ها بسته شده است گفت:این موکب حسینه ای در نزدیکی کربلا است که طی قراردادی مقرر شد تا ۵۰ سال این موکب در اختیار دماوندی ها قرار بگیرد و ۶ ماه از سال نیز برای عراقی ها باشد و این حسینیه باید تکمیل شود و در و پنجره و سایر ملزومات توسط اصناف و اتحادیه ها تهیه و بوسیله کامیون داران به عراق فرستاده خواهد شد تا حسینیه تکمیل شود و کمک های مردمی در این موکب هزینه می شود که در این راستا قبوضی برای کمک های مردمی پخش خواهد شد.

راهپیمایی و پیاده روی اربعین در دماوند برگزار می شود

امام جمعه دماوند در خصوص راهپیمایی و پیاده روی اربعین در دماوند اظهار داشت:  چند سالی است که در شهر کیلان پیاده روی اربعین حسینی شکل گرفته است، امیدواریم در دیگر شهرهای شهرستان دماوند نیز این حرکت شکل بگیرد و مردم باپای پیاده خود را به آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) برسانند و قرار شد بررسی ها صورت بگیرد و فرمانداری تصمیم گیری کند تا برای این اقدام مشکلات ترافیکی رخ ندهد.

فتاح دماوندی با بیان اینکه ممکن است امسال برخی از زائرین به خاطر گرانی ها برای هزینه مشکل داشته باشند و نتوانند در مراسم اربعین شرکتکنند گفت: برای این افراد در نظر گرفته شده که برخی بانک ها وام بدهند و از تسهیلات قرض الحسنه در مراسم اربعین استفاده شود.

مداحان در ایام محرم به بیان مسائل اخلاقی نیز بپردازند

وی اظهار داشت: بازسازی صحن حضرت زینب در کربلا نیز به ایرانی ها واگذار شده است و در این زمینه مقدمات انجام شده و دماوند بین شهرستان های استان تهران جز ۳ شهرستان برتر بوده که در ساخت صحن نجف اشرف سهیم بوده اند و در سال ۹۷ هم کمک هایی را جمع اوری می کنیم.

امام جمعه دماوند در ادامه بیان داشت: کمک‌های شهرستان دماوند در سال ۹۶ به ستاد بازسازی عتبات عالیات از شهر آبسرد ۵۰ میلیون تومان، شهر رودهن ۵۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان هم شهر دماوند انجام شده و علاوه‌بر این یک فقره کمک ۱۴۰ میلیون تومانی برای ساخت صحن حرم حضرت ابوالفضل(ع) نیز داشته ایم همچنین ۲ خیر یزرگ کشوری در دماوند داریم که کمک های سنگینی برای ساخت و ساز صحن و حرم حضرت زینب کرده اندکه باعث افتخار این شهرستان محسوب می شوند.

فتاح دماوندی در خصوص کم شدن تعداد شب های اطعام و پرداخت هزینه آن به بیمارستان دماوند گفت: در خصوص این مسئله خیرین دعوت شدند و درباره این اولویت ها بحث شد اما در نهایت ۲۰ شب در حسینیه ها اطعام صورت می گیرد و در کل با تعطیلی مراسم ها موافق نیستیم.

وی در خصوص برگزاری مراسم های ایام محرم نیز گفت: برپایی نماز اول وقت و ایجاد وحدت و همدلی از ارکان مهمی هستند که باید مدنظر قرار بگیرند همچنین از همه مداحان می خواهیم که جلسات از ابتدا فقط روزه نباشد و به پند و مسائل اخلاقی نیز بپردازند.

کد خبر 4399725

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 امام جمعه دماوند مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان ماه محرم مشهد شیراز هفته دولت شهرکرد احتکار یاسوج بیرجند خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اجاره خفت گیر و شرخر چقدر آب می‌خورد؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901142

دیگر خبرها

  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • ببینید | اجاره خفت گیر و شرخر چقدر آب می‌خورد؟