Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@19:34:56 GMT

تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۱۹۶۴

تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل

به گزارش پارس نیوز، 

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل از راهبرد‌های اساسی مصون سازی در مقابل تهدیدات نظامی است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهمی است که علاوه بر تاکید فراوان مقام معظم رهبری، در اسناد بالادستی کشور نیز بر اجرای الزامات آن توجه ویژه‌ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعه قوای حاکمیتی و دستگاه‌های مختلف اجرایی در سال‌های اخیر رویکرد مناسبی به این موضوع داشتند و لازم است به صورت مستمر در برنامه‌های اجرایی پیگیری شود.

ذوالفقاری با تشریح برنامه‌ها و اقدامات وزارت کشور برای هفته پدافند غیرعامل، ادامه داد: دستورالعمل اقدامات و برنامه‌ها به مسئولان استانی نیز ابلاغ شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل، عنوان کرد: تشکیل جلسات شورای پدافند غیرعامل با حضور رئیس شورا و بررسی همه جانبه روند اقدامات در دستگاه‌های اجرایی، الزامات مربوطه و تشریح برنامه‌ها در این ایام؛ فعال کردن ستاد نکوداشت و برنامه ریزی اجرای دستورالعمل و طرح موضوعات مرتبط از سوی استانداران، معاونین، فرمانداران و مدیران اجرایی در جلسات مختلف با تاکید بر فرهنگ سازی و همچنین ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی استان و کارگروه‌های تخصصی به منظور برنامه ریزی و فعال‌سازی کارگروه‌ها و کمیته‌های دستگاهی و نظارت جدی بر رعایت احکام، ملاحظات قانونی و اسناد بالادستی از جمله برنامه‌های وزارت کشور در جهت آمادگی برای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل است.

ذوالفقاری در پایان گفت: بهره برداری و افتتاح پروژه‌های مرتبط، برنامه ریزی رسانه‌ای برای ارائه گزارش اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته، ارتباط و مشارکت با نخبگان، صاحب نظران، جامعه علمی و تشکل‌های مردم نهاد و همچنین مستندسازی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص و تلاش در راستای استمرار برنامه پدافندی و مصون سازی بخش‌های مختلف نیز از دیگر برنامه‌های وزارت کشور در این خصوص است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: معاون وزارت کشور فرهنگ سازی جامعه جامعه فرهنگ سازی مقام معظم رهبری نخبگان وزیر کشور پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود

جانشین سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور گفت: بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، باید ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان سمنان دوگانه‌سوز شود و برای شهرهای بزرگ، نانوایی سایر پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار محسن ساسانی امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: با قاطعیت عرض می کنم که امروز هیچ عملیات نظامی قادر نیست در تمام کشور ما در یک لحظه سامانه سوخت‌رسانی ما را قطع کند، اما بحث حملات رایانه‌ای از مواردی است که باید از لحاظ پدافند غیرعامل بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل های پدافند غیرعامل، باید ۳۰ درصد نانوایی های سطح استان سمنان دوگانه‌سوز شود و برای شهرهای بزرگ، نانوایی سایر پیش‌بینی شود.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه پیش‌بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

ساسانی تصریح کرد: فرمانده مقابله با شرایط اضطراری و بحران و فرماندهی عملیات در سطح استان، استاندار هر استان است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی ما در بحث پدافند غیرعامل، توجیه و توضیح متقابل در خصوص سیاست‌ها و سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل است که این مهم برای آمادگی بیشتر در تمام سطح کشور، در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 749299

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی