Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره حکم قضایی صادره اخیر مبنی‌ بر توقیف نمایش «رویای شب تابستان» و بازداشت مریم کاظمی کارگردان این نمایش و دکتر سعید اسدی مدیر تئاتر شهر گفت: این حکم قضایی به علت تیزر منتشر شده این نمایش در فضای مجازی بوده است.

دکتر اسدی یکی از اساتید فرهیخته تئاتر در دانشگاه تهران است که بسیاری از دانشجویان تئاتر آرزو دارند یک ساعت از کلاس او را درک کنند و بازداشت چنین شخصیتی به هیچ عنوان وجهه مناسبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مخاطبانی که این نمایش را به تماشا نشسته‌اند، عنوان می‌کنند که چنین نماهنگی در اجرای نمایش وجود ندارد و این نمایش به طور مشخص فاقد این موسیقی و حرکات موزونی است که در تیزر نمایش در فضای مجازی پخش شده است.

وی با بیان اینکه در عین حال دستگیری کارگردان و مدیر تئاتر شهر موجب نارضایتی هنرمندان شده است، ادامه داد: دکتر سعید اسدی یکی از اساتید فرهیخته تئاتر در دانشگاه تهران است که بسیاری از دانشجویان تئاتر آرزو دارند یک ساعت از کلاس ایشان را درک کنند و بازداشت چنین شخصیتی به هیچ عنوان وجهه مناسبی ندارد.

آزادی با قید وثیقه مدیر تئاتر شهر و کارگردان رویای شب تابستان

عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: طبق آخرین اخبار تلاش‏های فراوانی برای آزاد شدن هر دو نفر صورت گرفته و وثیقه‎‌ای در نظر گرفته شده که با پذیرش دستگاه قضایی باید مراحل قضایی برای آزاد شدن را پشت سر بگذارند.

سیاوشی شاه‌عنایتی درباره چنین برخوردهایی در حوزه فرهنگ و هنر به خانه ملت گفت: برخوردهای انتظامی و قضایی به این شکل در حوزه هنر کم لطفی و کج سلیقگی است و برخورد در حوزه هنر به این شکل نیست بلکه با تذکر دادن و اخطار باید با چنین مواردی روبه‌رو شد.

نباید با سهل انگاری فضای ایجاد شده برای تئاتر را از بین برد

وی یادآور شد: البته کارگردانی که با فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه آشنا است و می‌‎داند که این فرصتی که امروز برای تئاتر فراهم شده در سال‌های قبل به هیچ عنوان وجود نداشت، نباید اینچنین نهال نحیف تئاتر را آسیب بزنند چراکه تئاتر اخیر کمی تقویت شده و اینگونه رفتارها آسیب به بدنه ضعیف تئاتر محسوب می‌‎شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به هر حال عجیب است تیزری که در نمایش نبوده به این شکل در فضای مجازی پخش می‎شود و باید این فرصت را از کسانی که دنبال این هستند که به بدنه ضعیف تئاتر ضربه و آسیب بزنند، گرفته شود./

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مجلس تئاتر بازدداشت تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید