Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@22:49:20 GMT

نخست‌وزیر پیشین پاکستان بازداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۳۳۴۸

دادگاه عالی لاهور پاکستان حکم بازداشت شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پیشین این کشور را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه تایمز هند، دادگاه عالی لاهور پاکستان امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که حکم بازداشت شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پیشین این کشور راصادر کرده است.

 

بر اساس بیانیه دادگاه عالی لاهور پاکستان، وی به جرم افشای اطلاعات محرمانه نشست شورای امنیت ملی این کشور در دوران نخست وزیری وی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده که خاقان عباسی در دوران نخست وزیری خود نگرانی برخی مقامات نظامی پاکستان نسبت به اتهامات نواز شریف درباره ارتش این کشور را به وی ابلاغ کرده بود.

در بیانیه مذکور تصریح شده است که این اقدام عباسی، خلاف قانون اساسی و قوانین کیفری این کشور بوده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند

چند تن از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا اعلام کردند که در صورت صدور قرار بازداشت مقامات اسرائیلی از سوی دادگاه لاهه، قانون مجازات مقامات این نهاد حقوقی را مطرح خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا طرحی را آماده کرده‌اند که در صورت صدور قرار بازداشت مقامات اسرائیلی از سوی دیوان کیفری بین‌المللی، آمریکا مقامات این نهاد حقوقی را تحریم کند.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به وبگاه خبری آکسیوس گفت: «ما این قانون احتیاطی را تنها در صورتی که مجبور شویم، مطرح خواهیم کرد».

عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه

روز دوشنبه نیز 12 سناتور جمهوریخواه  با ارسال نامه‌ شدیداللحنی به «کریم خان» دادستان دیوان بین المللی کیفری او را تهدید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی، او و مقامات دادگاه و اطرافیان و خانوده‌اش با «عواقب جدی» مواجه خواهند شد.

هفته گذشته نیز اعضای کنگره آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار داده بودند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در تاریخ 7 اردیبهشت همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌المللی (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرده است.

گفته می شود نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگسترس در تلاش اند تا مانع از هرگونه صدور تعقیب بین المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین المللی لاهه شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین‌المللی را تهدید کردند
  • هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو دست به کار شدند
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند