Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:58:47 GMT

30 هزار فعال هنري از خدمات بيمه اي برخوردارند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۳۴۰۸

30 هزار فعال هنري از خدمات بيمه اي برخوردارند

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يکي از برنامه هاي دولت را توسعه خدمات بيمه اي هنرمندان برشمرد و گفت: هم اکنون 30 هزار نفر از فعالان عرصه هنر از پوشش بيمه اي برخوردار هستند.

به گزارش ايرنا، سيد عباس صالحي شامگاه دوشنبه در ديدار با هنرمندان حوزه جنوب استان ايلام اظهار داشت: يک سامانه بزودي براي معرفي آثار هنرمندان در وزارت ارشاد ايجاد مي شود و در راستاي اقتصاد و هنر امکان فروش و عرضه محصولات و آثار در اين سامانه نيز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: سند مشاغل فرهنگي و هنري نيز در وزارت ارشاد تهيه شده و بر اين اساس 24 هزار شغل فرهنگي تعريف شده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: 19 هزار هنرمند کشور قبلا بيمه بودند که الان اين ميران به 30 هزار نفر رسيده است.
صالحي در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت حوزه فرهنگي استان ايلام پرداخت و گفت: اين آمادگي را داريم به منظور نشاط اجتماعي و کاهش آسيب هاي اجتماعي در استان ايلام برنامه هاي مختلف فرهنگي را مورد حمايت قرار دهيم.
وي اضافه کرد: مردم استان ايلام با رشادت هاي خود در هشت سال جنگ تحميلي دين بزرگي بر گردن ملت ايران دارند و خدمت به اين استان مايه افتخار است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: سازمان برنامه و بودجه امسال به وزارت ارشاد اعلام کرده نمي تواند براي ساخت مجتمع هاي فرهنگي و هنري اقدام کند مگر اينکه بودجه آن از طريق استان ها تامين شود ولي همه بايد در تجهيز و توسعه مجتمع هاي فرهنگي و هنري کمک کنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: بر اين اساس توسعه و تجهيز مجتمع هاي فرهنگي و هنري جنوب استان از جمله دره شهر و دهلران بزودي انجام مي شود.
صالحي تاکيد کرد: از توسعه فعاليت هاي قرآني، هنري و ... در شهرستان هاي حوزه جنوب استان ايلام حمايت خواهيم کرد، آمادگي داريم با کمک سازمان سينمايي سينماي شهر آبدانان را بازسازي و راه اندازي کنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: 2 ميليارد ريال براي انجمن هاي فرهنگي و هنري استان ايلام در اين سفر اختصاص مي ياد و وزارت ارشاد آمادگي براي حمايت از چاپ آثار شاعران استان را اعلام مي کند.
در اين نشست اهالي فرهنگ و هنر شهرستان هاي بدره دهلران دره شهر آبدانان به بيان مشکلات بخش فرهنگ و هنر هر يک از شهرستان ها پرداختند‌
7177/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با اعضاب ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر به نقش حساس و مؤثر جامعه کارگری در تحقق جهش تولید هم پرداخت و افزود: ایجاد انگیزه مالی و حفظ شأن و کرامت جامعه کارگری از راه کارهای مهم برای توسعه و پویایی حوزه تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را از موارد ضروری برای اشتغالزایی در استان عنوان کرد.

نورالدین الیاسی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه حدود نیمی از سه هزار و چهارصد تعاونی استان، نیمه فعال یا غیر فعال هستند، اضافه کرد: احیاء این تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 6086938

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد