Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس کميسيون تجارت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي مشهد گفت: اختيار مديران استاني محدود است در حالي که اگر برخي مسئوليت ها در زمينه تجارت هر استان به مديران آن تفويض اختيار شود، در کاهش هزينه، صرفه جويي در وقت و رفع مشکلات موثر خواهد بود.

محمد حسين روشنک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسئولان استان در زمينه مشکلات بخش توليد و تجارت آنچه در حوزه مسئوليتي آنها بوده، انجام داده اند و موفقيت هاي استان در حوزه برگزاري نمايشگاه هاي کالا، تردد هيات هاي تجاري و برقراري ارتباطات تجاري با کشورهاي ديگر نتيجه همين تلاش ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: اختيارات بسياري از تصميمات در حوزه توليد و تجارت به مديريت هاي کلان کشور بازمي گردد و همين تصميم گيري براي بخش هاي تجارت در هر منطقه، باعث بروز مشکلاتي براي تجار و توليدکنندگان شده است.
وي گفت: مسئولان در مرکز بايد اجازه دهند مجموعه کوچکي از هيات دولت در خراسان رضوي شکل گيرد و اختياراتي به آنها داده شود تا مديران استان در مورد مسائل آن تصميم بگيرند که تصميم آنها به دليل شناخت بهتر کارسازتر خواهد بود.
روشنک افزود: بهتر است حاکميت يا دولت سياست هاي کلي و درازمدت را تعيين و اجراي آنها را به استانها واگذار کند تا در استانها در مورد نحوه اجرا يا رفع مشکلات احتمالي آنها تصميم گرفته شود.
وي اظهار داشت: در حوزه تجارت خارجي در کشور دچار چندپارگي مسئوليتي هستيم به نحوي که بخشي از صادرات و واردات در حوزه بخش کشاورزي است اما تصميم گيرنده در اين زمينه سازمان توسعه تجارت است.
روشنک با انتقاد از تغيير يک شبه نرخ سود تسهيلات بانکي گفت: نظام پولي و بانکي کشور 40 سال است که به بهره هاي زياد براي تسهيلات عادت کرده و اينکه يک شبه تصميم به ترک اين عادت گرفته مي شود، تبعات بسيار براي اقتصاد کشور به همراه دارد.
وي افزود: تغيير وضعيت نظام پولي بايد با برنامه و در درازمدت انجام گيرد، در کشورهاي ديگر براي تصميم گيري در اين حوزه مدت بسيار تحقيق و تفحص مي شود و اگر در باره کاهش يکباره بهره بانکي با فعالان و کارشناسان اين حوزه گفت و گو مي شد، نتايج بهتري داشت.
وي اظهار داشت: در چند سال اخير و پنج ماه ابتداي امسال صادرات کالا از استان افزايش قابل قبول داشته و عمده اي از واردات کالا به اين استان نيز شامل ماشين آلات، مواد اوليه بخش توليد و ملزومات اين بخش بوده است.
7489 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا

  عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدم و تجارت دیروز در دومین اجلاس ایران و آفریقا اظهار کرد: این دبیرخانه دائمی گام مهمی است تا مسیر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا هموار شود. وی افزود: تلاش برای اصلاح تعرفه‌های گمرکی در جهت توسعه روابط برد -برد با کشورهای آفریقایی یکی از مسائل مهمی است که از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهد شد. وزیر صمت با بیان این‌که رفع موانع تجارت و صادرات در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اطلاعات کاملی از ظرفیت کشورهای آفریقایی از تولید و امکان صادرات انواع سنگ‌های معدنی، قیمتی و صنایع دستی وجود دارد و بر این باور هستیم که با توسعه معادن و خطوط محصولات فرآوری به کمک توانمندی‌های یکدیگر و واردات بخش عمده نیازهای ایران از قاره آفریقا را از طریق روابط برد -*برد توسعه دهیم. وی ادامه داد: برنامه‌های ما برای توسعه تجارت شامل توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره‌ای است. علی آبادی به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است با توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس‌دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد. وی تاکید کرد: رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی از طریق استفاده از ارز محلی و تهاتر کالا یکی از مسائل در توسعه تجارت است، یکی از ابزارهای مهم برقراری روابط مالی و بانکی بین ایران و منطقه تبادل کالاست. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات 
داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم. 
وی ادامه داد: همه تلاش ما در این چند روزه این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج و به یک رویداد کاری تبدیل شود از این‌که امروز شاهد حضور بیش از ۲۰۰ بازرگان برجسته آفریقایی در این نشست هستیم بسیار خوشحالیم و تقاضا می‌کنم در نشست‌هایی که از نزدیک بین بازرگانان برگزار می‌شود همه تلاش کنیم تا این اجلاس را از سطح یک اجلاس صرفا تشریفاتی به یک اجلاس کاری تبدیل کنیم. 

دیگر خبرها

  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن
  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی؛ لاپورتا رأی هیئت مدیره را نادیده گرفت!
  • خواهش لاپورتا از ژاوی: مربی بزرگ نیست، بمان!