Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، فرزان جوادی مجری این تحقیق گفت: شکست ایمپلنت دندانی دلایل متعددی دارد که یکی از آنها به اندازه تاج ایمپلنت برمی‌گردد؛ بنابراین در این تحقیق سعی کردیم تا تاثیر اندازه تاج ایمپلنت دندانی را روی استحکام ایمپلنت و بافت‌های اطراف آن مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره پیشینه این تحقیق اظهار داشت: پیشتر در خارج از کشور پژوهش‌هایی در این مورد انجام گرفته؛ اما در ایران برای نخستین بار است که در این زمینه تحقیقی انجام شده است که می‌تواند در حوزه کلینیکالی به کمک دندان‌پزشکان رفته و تمرکز تنش و به دنبال آن شکست و شل‌شدگی ایمپلنت را کاهش دهد.

محقق واحد علوم و تحقیقات اظهار داشت: برای انجام این پژوهش از سه نرم‌افزار استفاده شده است؛ برای طراحی فک و بافت زنده از نرم‌افزار SOLIDWORKS ، برای طراحی ایمپلنت از نرم‌افزار MINIX و برای تحلیل مدل از نرم‌افزار ABAQUS استفاده شده است.

وی تجاری‌سازی نتایج این تحقیق را مستلزم تولید نرم‌افزار جدیدی دانست که بتواند اندازه بهینه تاج ایمپلنت را محاسبه کند.

این تحقیق در قالب پایان‌نامه با موضوع «بررسی آنالیز محدود تاثیر اندازه تاج ایمپلنت دندانی روی استحکام و عملکرد کلی ایمپلنت و بافت‌های اطراف» توسط فرزان جوادی کوشش، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم و فناوری‌های پزشکی واحد علوم و تحقیقات به راهنمایی دکتر محمد افتخاری یزدی انجام شده است.

انتهای پیام /

204 / 167 ایمپلنت واحد علوم و تحقیقات پایان نامه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایمپلنت واحد علوم و تحقیقات پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم‌افزار سوء نقش نظارتی مردم را پررنگ می‌کند

میثم صابریون در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ستاد امر به معروف در این نرم افزار نقش واسط را دارد یعنی ارتباط برقرار می‌کند بین مردم، سازمان‌ها و دستگاه های اداری به این صورت که موضوعات متعددی که مورد مطالبه مردم است و در حیطه نظارت دستگاه‌ها قرار می‌گیرد گزارش می‌دهند به ستاد و ستاد آن‌ها را در صفحات اختصاصی دستگاه‌ها می‌گذارد و برای آنها زمان مشخص می‌کند و دستگاه ها موظف هستند که طی زمان مشخص شده پاسخ این موضوعات را بدهند.

وی ادامه داد: نکته مهم این نرم افزار این است که هر کسی گزارشی که در این نرم افزار ثبت می‌کند تمام مراحل پیگیری را چه توسط ستاد امر به معروف و چه توسط دستگاه‌های متولی مشاهده خواهد کرد و تا اقدام نهایی، یعنی هیچ گزارشی نیست که در این نرم افزار بدون پاسخ بماند و اگر بدون پاسخ بماند به منزله این است که آن دستگاه متولی پاسخ لازم و درستی را برای این قضیه ندارد و به این موضوع توجه نکرده و در جای خودش قابل پیگیری از طریق دستگاه‌های نظارتی است.

صابریون بیان کرد: به عنوان مثال اگر مثلاً یک موضوع رهاشدگی فاضلاب در معابر وجود دارد این به آب و فاضلاب گزارش داده می‌شود، آب و فاضلاب باید آن را بررسی و پاسخ منطقی بدهد یا مشکل را رفع کند یا بگوید که ما نیاز داریم به تسویه خانه فاضلاب و در حال حاضر برای ما مقدور نیست و در دستور و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی گفت: با این سامانه چند اتفاق می‌افتد یکی اینکه شبکه نظارتی گسترده مردم میان به کمک دستگاه‌ها یعنی مدیران دستگاه‌هایی که علاقمندند حوزه نظارتی افزایش پیدا کند با این وسیله می‌توانند از شبکه بزرگ نظارتی مردم استفاده کنند و نکته دیگر اینکه مردم یک مأمن محلی را پیدا می‌کند که بتوانند مشکلات را ا رائه کنند و آن مشکلات تا اقدام نهایی مورد پیگیری قرار بگیرد که در حقیقت ستاد امر به معروف است و امید بخشی را در جامعه افزایش دهد.

کد خبر 6062432

دیگر خبرها

  • معدوم سازی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در نهبندان
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • خطر بیخ گوش ماست
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در جاسک
  • نرم‌افزار سوء نقش نظارتی مردم را پررنگ می‌کند