Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@18:12:19 GMT

سوء مدیریت، علت گرانی میوه

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۳۸۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید حسن حسینی شاهرودی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: شاید خشکسالی، سرمازدگی، افزایش برخی از نهاده های کشاورزی را بهانه کنیم اما علت افزایش چشمگیر و چندین برابری قیمت محصولات کشاورزی و میوه جات نمی تواند فقط ناشی از این موضوعات باشد.

وی افزود: ناکارآمدی نظام توزیع و نظام نظارت بر قیمت گذاری و همچنین تعزیرات حکومتی و نبود زنجیره ای از تولید تا مصرف ما را دچار آسیب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه میوه ها از کشاورز تولیدکننده با قیمت اندکی خریداری می شود، اضافه کرد: دلالان و واسطه ها موجب می شوند تا این میوه ها با قیمت چندین برابر به دست مصرف کننده برسد و سود آن به جیب آن ها می رود.

نائب رئیس ­کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه های متولی باید پاسخگو باشند، گفت: وزارت صنعت، معدن وتجارت ­متولی بازار و تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و تعزیرات است و تولید و نظام توزیع میوه هم در حوزه وزارت جهاد کشاورزی است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه درگیر جنگ اقتصادی هستیم­ افزود: جنگ اقتصادی و جنگ روانی را باید اداره کنیم.

وی اضافه کرد: نظام، کارآمدی لازم را دارد و قوانین لازم را هم داریم اما برای رفع مشکلات به مدیران جهادی با پشتکار نیاز داریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نائب رییس شاهرودی میوه گرانی مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه