Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان اینکه محرم و عاشورا جاذبه ای دارد که همه گروه ها را دور هم جمع می کند، گفت: محرم فرصت خوبی برای آشتی گروه های مختلف جامعه است.

به گزارش ایرنا، وی عصر دوشنبه در آیین اعلام عزای حسینی و آغاز به کار رادیو محرم در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) درقم افزود: دراین ایام گروه های مختلف اعم جناح های مختلف سیاسی، اقوام گوناگون و عرب و عجم دور هم جمع می شوند، بنابراین یک حلقه اتصال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سزاوار است همه جناح ها از این حلقه اتصال استفاده کنند و فاصله ها کم شود و ملت ما در مقابل دشمن خارجی متحد شود و اگر نگرانی هایی است نیز در پرتو نام امام حسین(ع) و عاشورا و محرم رفع شود.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین با بیان اینکه محرم به عنوان سرمایه بزرگ و گنجینه معارف و احیاگر اسلام باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: برغم فراموش شدن حوادث تاریخی با گذشت زمان، ولی واقعه عاشورا سال به سال گسترده تر می شود، چون بیانگر مفاهیمی مانند آزادگی و هیهات من الذله و مبارزه با زورمندان و گسترش عدالت در جهان که انسان روز به روز نیاز بیشتری به آن دارد، است.

وی افزود: دردنیایی زندگی می کنیم که یک عده زورمند قلدر تمام منافع را برای خود می خواهند و همه را برده و اسیر می کنند، مردم دنبال مکتبی می روند که زنجیره اسارت را پاره می کند و این جز مکتب امام حسین(ع) نیست و به همین علت عاشورا، محرم و اربعین را هیچ کس نمی تواند محو کند و به صورت خودجوش گستردگی هر سال بیشتر از سال قبل می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما به چنین مکتب و برنامه ای که بدون احتیاج به تبلیغات ،گسترده تر می شود افتخار می کنیم، گفت: زمانی در لبنان اگر می خواستند عزاداری کنند باید به اتاق های در بسته می رفتند، اما امروز جمعیت عزاداران به صورت دسته جات بسیار پر شور در خیابان های بیروت به راه می افتند، و در کشور خود ما نیز در زمان طاغوت در ایام محرم چه خبر بود حالا چه خبر است.‌؟

وی تصریح کرد: امشب که شب اول محرم است بدون اینکه تبلیغاتی شده باشد، همه جا جوش و خروشی خودجوش برپا است، و باید از این سرمایه عظیم بهره برداری کرد.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با توصیه به سه گروه خطیبان، مداحان و هیات های مذهبی افزود: خطبا و سخنرانان در این ماه مردم را به وظایف شرعی خود آشنا نموده و در مقابل دشمن بسیج کنند، و مداحان نیز از اشعار دارای هدف، سطح بالا، معقول و متناسب استفاده کنند و مردم را با این اشعار زیبا و خوب به امام حسین و اهدافش پیوند دهند.

وی با تاکید بر اینکه ماه محرم و عاشورا فرصت خوبی است، مبادا از دست برود، خطاب به هیات های مذهبی نیز سفارش کرد: برنامه های هیات ها باید منظم باشد، و به یکدیگر احترام بگذارند، و از اسراف و تبذیر بپرهیزند و چشم و هم چشمی نداشته باشند.


برچسب ها: آیت الله ناصر مکارم شیرازی ، محرم ، هیات مذهبی

منبع: خرداد

کلیدواژه: محرم هیات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه سه‌شنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر ساری، ضمن گرامیداشت عملیات غرورآفرین سپاه در انتقام از رژیم غاصب صهیونیستی، ضمن تقدیر از گرامیداشت و فضاسازی خوب شهرداری ساری در مناسبت‌های دینی و ایام نوروز، افزود: مدیریت شهر باحضور مسافران و حذف برخی چاله‌های معابر و کوچه‌های شهر نیز انجام شد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه معضلات باقیمانده از گذشته را هم باید مشکل روز ببینید، انتظار داریم مرکز استان الگوی استان شود، مثلاً اقداماتش در بحث حل مشکل زباله، مدیریت پارک‌ها، روان شدن ترافیک، مدیریت شهرداری، حفظ محیط زیست، فضای سبز و منابع طبیعی، برخورد با متجاوزین و متصرفین سوءاستفاده‌گر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، صرفه‌جویی در استفاده از آب، برق، گاز، سوخت و امثال اینها چگونه بوده است.

وی یادآور شد: ساری باید برای مراکز استان‌های دیگر حداقل آنانی که در دسته و رده خودش هستند الگو باشد، در نظافت، نبود بیکار، استفاده از تبدیل زباله به ثروت و سرمایه الگو باشد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ان‌شالله این جلسات مخصوص مرکز استان را جدی پیگیری کنید، هر فصلی یک جلسه داشته باشید، علاوه بر این ما در داخل شهر دو سه محله نسبتاً آلوده با آسیب‌های بالا، عمران و آبادانی عقب افتاده و بهداشت پایین داریم و برخی هم داخل طرحی قرار دارند که آخرش نمی‌دانیم چه می‌شود، مردم نمی‌توانند منازل خود را بفروشند.

این مسئول بیان کرد: نسبت به ساخت و سازهای شهر توجه داشته باشید که شهرسازی، شهربانی و شهرداری به هم وصل هستند و شهرسازی هر چه مشکل‌دارتر شود شهرداری دارای مشکل خواهد شد، در بحث نظام مهندسی در ارائه مجوز، برخورد با تخلفات نباید با جریمه تمام شود.

وی گفت: ظاهر شهر همچنان نامناسب و نافرم است و اصول شهرسازی را در ساری پیاده کنید، طرح‌های کلان و همت بلند در سر داشته باشید، روزمرگی فایده‌ای ندارد.

وی افزود: در رابطه با سفر گذشته رئیس جمهوری ببینید که برای ساری چه تصمیماتی گرفته شده بود و مصوبات را پیگیری کنید که کدام انجام شده است.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: ساری نقاط میراثی بسیار بسیار خوبی دارد و بازسازی شود، نورپردازی شود، شما از مازاد حدود پنج‌هزار نیرویی که دارید درآمدزایی و مولدسازی کنید.

کد خبر 6080325

دیگر خبرها

  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • فال انبیا فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • ساری در مازندران الگو باشد/ وجود ۵۰۰۰ نیروی مازاد در شهرداری
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»