Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: طبق گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی شورا، برادرزاده علی مطهری است و به دلیل عملکرد ضعیف قرار است ازین سمت عزل شود.

سارا عاقلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد:‌ در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری اسماعیل کوهی‌مقدم دبیر سابق اتحادیه متنی قرائت کرد که در آن عنوان شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی درون خود نیاز به انقلاب دارد و همچنین نقدهای دیگری نسبت به این شورا وارد کرد، دیدار روز گذشته اعضای دفتر تحکیم وحدت با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر مبنای این اتفاقات انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته در دفتر تحکیم یک کار محتوایی در قالب نشست‌های برهان آغاز شد که براساس آن نقدهایی به ساختارها و محتوایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق می‌افتد، صورت گرفت.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت عنوان کرد: خروجی این جلسات متنی شد که در محضر حضرت آقا قرائت شد، بعد از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد برگزاری جلسه ارائه داد اما تأخیری چهار ماه اتفاق افتاد و در نهایت روز گذشته این جلسه با حضور محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورا برگزار شد.

عاقلی درباره موضوعاتی که در جلسه روز گذشته برگزار شد اظهار کرد: شورای فرهنگی اجتماعی زنان، آسیب‌های اجتماعی، سند تحول دانشگاه اسلامی، اسلامی‌کردن علوم انسانی، ارتباط حوزه و دانشگاه، ساختار شورا، دبیرخانه، بودجه، قدرت و اثرگذاری فرهنگی که شورا باید داشته باشد؛ موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی ادامه داد: نقدی که ما داشتیم این بود که یکسری از کمیسیون‌های تخصصی شورا، ارتباط کمی با دانشجویان دارند، رابط محتوایی با بدنه دانشگاه‌ها ندارند و نمی‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند؛ و در نهایت قرار شد با تمرکز بیشتر بر موضوعات خاص و دعوت از افرادی که باید در این موضوعات پاسخگو باشند جلساتی برگزار شود.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مبحثی که مطرح شد درباره رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، این فرد رابطی بین شورا و بدنه دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. شورای عالی حیات و وجود خود را مدیون جریان دانشجویی است که سال‌ها پیش تشکیل شد، اما در حال حاضر هیچ ارتباط معناداری با بدنه دانشگاه ندارد.

عاقلی عنوان کرد: رئیس این کمیسیون آن‌طور که دزفولی گفت، برادرزاده علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی است و ظاهراً کسالت دارند و چند مدتی است که نمی‌توانند به کارها رسیدگی کنند. ما انتقاد جدی به این موضوع مطرح کردیم. 3 سال این کمیسیون هیچ ارتباطی با بدنه دانشجویی و دانشگاه‌ها برقرار نکرده است.

وی افزود: البته دزفولی پذیرفت و قرار شد رئیس کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی تغییر کند تا ارتباط بیشتری با دانشجویان و دانشگاه‌ها برقرار شود که این خود نویدبخش بود.

دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت عنوان کرد: این جلسه سه ساعت به طول انجامید، هم‌اندیشی‌هایی صورت گرفت، انتقاداتی مطرح شد که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی را پذیرفتند و طبیعتاً برخی پاسخ‌ها قانع‌کننده بود و برخی پاسخ‌ها نیز قانع‌کننده نبود.

عاقلی در پایان گفت: همین‌که راه گفتگو باز و موضوعات منتقل شد نکته مثبت این جلسه محسوب می‌شود، اما چون موضوعات خیلی زیاد بود و نتوانستیم به صورت تخصصی به موضوعات ورود کنیم، قرار شد جلسه دیگری برگزار شود. تاریخ جلسه بعدی اواسط ماه مهر است.

انتهای پیام/4007

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، صحن شورا را ترک کردند؛ این اقدام در راستای از حدنصاب انداختن جلسه شورای شهر تهران ارزیابی می‌شود که البته امروز جلسه با حدنصاب قانونی به کار خود ادامه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش و قراردادهای چین اعتراض و انتقاداتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند!

سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که همزمان با قرار گرفتن زاکانی در پشت تریبون، صحن شورا را ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است