Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@15:21:27 GMT

سالانه یک تریلیون دلار در جهان رشوه پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۴۷۲۲

سالانه یک تریلیون دلار در جهان رشوه پرداخت می شود

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد امرز دوشنبه اعلام کرد حجم رشوه های پرداخت شده از سوی افراد و شرکت ها در سراسر جهان به یک تریلیون دلار می رسد.

این آمار در نشست گفت و گوی آزاد در شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص فساد و مناطق درگیری در جهان مطرح شد.

گوترش افزود: مبالغی که در فسادهای مالی جهان مبادله می شود دست کم به 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 تریلیون دلار می رسد که این برابر با 5 درصد از تولید ناحالص داخلی جهان است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست اعتراف کرد فساد در همه کشورهای جهان اعم از فقیر و ثروتمند، شمالی و جنوبی و پیشرفته و در حال توسعه وجود دارد.

وی ادامه داد: فساد مردم را از حقوق خود محروم می کند و باعث کاهش سرمایه گذاری های خارجی می شود و طبیعت را از بین می برد و همچنین ناامیدی از دولت ها را در پی خواهد داشت و معمولا همین مساله عامل اختلالات سیاسی و اجتماعی است.

گوترش هشدار دارد فساد به هر شکلی موجب بی ثباتی و خشونت می شود مانند تجارت غیر قانونی سلاح، مواد مخدر و انسان.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین افزود: پژوهش های گسترده انجام شده از سوی دفاتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد بیانگر آن است که دریافت رشوه در میان کارمندان دولتی در مناطقی از جهان که تحت تاثیر درگیری های مختلف قرار دارند بیشتر است.

انتهای پیام/

184 / 165 سازمان ملل متحد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی

 سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی، چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا ۵ سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تأثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ده سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی نظام وظیفه

دیگر خبرها

  • تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی