Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

انتشار تصویری از یک بنر مربوط به شهرداری در فضای مجازی با واکنش‌های تندی از طرف کاربران  مواجه شده است. این بنر تبلیغاتی که در نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو در معرض دید بینندگان قرار گرفته به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت ضمنی زنان را از پوشیدن لباس مشکی منع می‌کند و با خط کشیدن بر روی رنگ مشکی، زنان را به پوشیدن رنگ های روشن مثل زرد، قرمز، سبز و آبی دعوت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر روی این بنر نوشته شده است: "زنان چهره شهر را تغییر می‌دهند."

آنچه که نسنجیده بودن این اقدام شهرداری را بیشتر به رخ می‌کشد همزمانی آن با فرا رسیدن ماه محرم و یکپارچه سیاه‌پوش شدن شهر است. انتشار این بنر در چنین ایامی توهین مستقیم به عزاداران حسینی و زیر سوال بردن آئین‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) است. نکته جالب‌تر اینکه نمادهای عزاداری سید و سالار شهیدان که هرساله توسط شهرداری در سطح شهر نصب می‌شود کمتر از سال‌های قبل به چشم می‌خورد.

این اقدام شهرداری در فضای مجازی با واکنش‌های تندی از سوی کاربران مواجه شده است. آنها این حرکت را نوعی مقابله نرم با چادر مشکی  و رنگ انتخابی زنان محجبه می‌دانند. تفسیر معکوس این بنر به آن معناست که زنان محجبه و چادری و همچنین زنانی که از این رنگ برای عدم جلب توجه استفاده می‌کنند چهره شهر را زشت کرده اند و این موضوع قطعا توهین به این زنان است.

نمونه‌ای از واکنش های کاربران به این بنر را در ادامه می‌توانید ببینید:

گفتنی است؛ سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی عصر روز شنبه ۱۷ شهریور ماه با حضور سید محمدعلی افشانی شهردار تهران، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،در محل نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفتگو شروع به کار کرده است و تا روز جمعه 25 شهریور ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/